Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

vardagsrummet är städat, och våra julstjärnor som vi har haft kvar för att vi tyckte de lyste upp så fint tog jag nu ner, det är ju snart påsk. :)

Hallen har jag rensat i, o bar ut en kasse med termobyxor och några skor.

Och jag har....tränat :) puh

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

jag trodde vi var i köket denna veckan, men tydligen inte.... Tur jag rensade lite i hallen idag då :)

vallakra skrev 2014-04-02 15:24:45 följande:
    Inte direkt städning men ändå:

Ni som har bakmaskin, hur fungerar det egentligen? Blir det bra? Är det värt pengarna?

Ni som har crock-pot (stavning?): samma frågor till er...

Jag har en bakmaskin. Vi äter bara frukost hemma på helgerna, så vi använder den bara typ 1 gång i veckan. Men brödet tycker vi blir bra och vi kan variera det rätt så bra.
    Men är man lite lat så krävs det ju en ansträningen på kvällen för att ladda maskinen, inte för att det tar jättelång tid men för mig kan det vara jobbigt om jag är trött. :)
    Men visst är det godare med nybakt bröd än sånt man kan handla...
  • sholof
    Grappa skrev 2014-04-05 18:42:58 följande:
    Såg att nån hällde vaniljsocker i påsen, det skulle visst dofta gott, kan vara värt att testa. Jag tycker också att doftkulorna är vidriga men vaniljsocker låter godare.

låter som en trevlig lukt. Ska jag också prova när jag byter påse nästa gång :)
  • sholof
    Hilmas skrev 2014-04-06 23:17:38 följande:
    Sista dagen i hallen. Ska göra en snabbutryckning där så känns det lite bättre. Imorgon köket!

Vi är redan klara med städningen i köket :) vi kom lite fel in på det här med vilken zon vi var i....

Men en utrensning av kylen och genomgång av frysen kommer det bli under påskveckan.
  • sholof

Imorgon ska jag och mannen åka på semester i 6 dagar, utan barn. :)

Så idag har vi packat, vikt tvätt, städat och donat.
    När vi är borta ska min mamma bo hos oss för att passa katterna och då vill man ju att det ska vara undanplockat när hon kommer. :)

• sholof

Hur gamla är barnen? Vi har 2 uppsättningar lakan till vår säng, 6 uppsättningar till barnens sängar, 4 stycken. Plus 2 extra uppsättningar för gäster.

• sholof

Nej vi har 6 uppsättningar lakan för killarnas sängar. Eftersom de inte alltid är hos oss behöver vi inte fler. Vid olyckor så har vi i reserv, annars kan jag tvätta allt samma dag. Fördel med egen tvättmaskin. :)

• sholof

Förövrigt är det strålande sol och härligt väder här i Barcelona? En städerska som städar vårt rum när vi är ute o ränner, så inga bekymmer här inte. :)

• sholof

Hur går det för er?

Vi kom hem sent igårkväll från vår semester, så nu rullar tvättmaskinen på förfullt.
    Vår diskmaskin tömmer inte bort allt vatten, och det blir kvar en del gojs.... hhmm. Så nu skruvar vi och rengör allt vi kommer åt, får hoppas att det funkar.

I övrigt så luktar hemmet konstigt när någon annan har bott här i en veckas tid....konstigt med lukter som för oss är vanliga byts ut mot något annat :) Men nu är barnen och jag hemma i en veckas tid så snart är hemmet som vanligt igen.

• sholof
    Ms H skrev 2014-04-16 08:03:34 följande:
    Ja, idag ska jag jobba lite kortare dag. Sen ledig hela påskhelgen. Skönt.
    Låter som du kan behöva det. Hoppas på fint väder så du kan vara ute o njuta.

Här är sista maskinen tvätt på gång efter semestern, blev ju en del extra lakan o dyl eftersom mamma bodde här när vi var iväg.

Jag måste städa upp vår hotspot i köket, för där hamnade en hel del post o massa annat när vi kom hem...
    Sen ska jag o mina killar gå ut o njuta av det fina vädret innan jag måste till jobb för ett trevligt utvecklingssamtal. *suck*

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!