• MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp

• Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???
  • Cicek
    Leonike skrev 2012-01-06 00:14:39 följande:
    För att jag tycker det är otroligt obekvämt att ha något uppstoppat som inte ska vara där använder inte tampong heller....
    Men det verkar ju smidigt...och jag skulle kunna prova det främst för miljön.  
    Haha, samma här, tycker tamponger är sjukt obekväma så menskopp vill jag inte ens prova! Men jag håller ju med om att det är "bättre" med menskopp än bindor om man tänker på miljön, priset osv.
  • KinkyE

Jag får mina tamponger gratis nu mer och känner mig bekväm med det, därför använder jag det. 

I'm a liar and that's the truth!
  • Maxbox
    MariaElionora skrev 2012-01-05 13:05:54 följande:
    Jag anser inte man kan se sig som riktig miljövän om man förbrukar engångsskydd varje månad.
    Då tänker jag att beroende på hur stor miljöpåverkan hormonspiral har vid produktion så kanske vi ska överväga att alla kvinnor med ägglossning och mens i Sverige borde sätta in en sådan. Då minskar vi ju förbrukningen något oerhört! Dessutom kan vi kontrollera tillväxten näst intill exakt.

TS, tipsa om menskopp, det är bra då alla inte ens känner till det. Men respektera att alla inte kan, eller vill använda en.
  • Cornellia

För att den skaver och är obekväm för mig, jag önskade verkligen att den skulle fungera.

Har testat två olika modeller/storlekar och vill inte köpa fler bara för att upptäcka att inte heller dom funkar.

• Tora

Den hör filmen tycker jag förklarar på ett väldigt bra sätt hur en menskopp fungerar. Tjejen i filmen berättar på ett pedagogiskt sätt både hur man använder den, rengör och en hel del annat som man funderar över.

">

• tessilus

min mens vart 4 mån sen efter jag testat den....

jag har sytt egna bindor sen använder jag tampong ute

• Elenas hasselbackspotatis 86

Jag har en menskopp som jag bara använt nån enstaka gång - känner mig allt annat än bekväm i det. Känner att jag måste ha binda till om jag ska använda den o då kan jag ju likagärna BARA använda bindor.

Antar att jag inte haft tålamod tillräckligt, men för mig är menskoppen överskattad

• yoyo90
    Maxbox skrev 2012-01-06 01:24:30 följande:
    Då tänker jag att beroende på hur stor miljöpåverkan hormonspiral har vid produktion så kanske vi ska överväga att alla kvinnor med ägglossning och mens i Sverige borde sätta in en sådan. Då minskar vi ju förbrukningen något oerhört! Dessutom kan vi kontrollera tillväxten näst intill exakt.

TS, tipsa om menskopp, det är bra då alla inte ens känner till det. Men respektera att alla inte kan, eller vill använda en.
    Du glömmer bort att alla hormonella preventivmedel gör att vi kvinnor kissar ut hormoner, som går ut i vattnen och ger påverkan på olika djur tex. grodor.
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???