• MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp

• Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???
  • EnFisPåTvären
    Dreams Never Ends skrev 2012-01-05 23:37:15 följande:
    Jag är intresserad av att köpa men är rädd att den ska läcka som många verkar haft problem med? eller är dom bara för slappa där nere?
    Använd binda också tills du ser att det funkar.
  • fobian

Kan det bli ett sånt vaccumsug när man ska ha ut koppen sen?

• Jennie med ie
    FasterK skrev 2012-01-05 23:34:15 följande:
    Ok, då kan jag väl säga att bindor och tamponger är vidriga, äckliga, stinkande, miljöförstörande helvetesgrejor som borde förbjudas enligt lag. Inget anmärkningsvärt.
    Tja om du vill ta i så du spricker så visst, men det låter ju överdrivet. Ska du istället göra motsvarande som i denna tråden så nöjer du dig med att på frågan om varför du inte använder binda eller tampong svarar att du själv gör inte det för att du tycker det är äckligt och använder hellre menskopp.
  • 1978
    Jag är intresserad av att köpa men är rädd att den ska läcka som många verkar haft problem med? eller är dom bara för slappa där nere?
    Skulle tro att en del har kroppar som gör det svårt att få den att sitta rätt. En del som inte fattat hur man ska sätta in den eller inte orka försöka tills det funkar. Och så en del som fått en för liten kopp.
  • Lindason
    EnFisPåTvären skrev 2012-01-05 23:31:47 följande:
    Varför ÄR det äckligt?
    för att jag knappt ens vill se tampongerna när jag tar ut dem, har inte lust och dra ut en kopp full med blod och hälla ur och sen köra in skiten igen?
  • 1978
    fobian skrev 2012-01-05 23:40:48 följande:
    Kan det bli ett sånt vaccumsug när man ska ha ut koppen sen?
    Japp, om man inte lättar på det med ett finger!
  • Lindason
    EnFisPåTvären skrev 2012-01-05 23:37:40 följande:
    Tror gör man i kyrkan. Prova först, uttala dig sen.
    haha lägg ned! har bara hört dåligt många som säger att de läcker och att de är svåra att få dit ordentligt osv.
  • FasterK
    Det kan krävas några mencyklers övning  - sätta in den rätt och lära sig hur många gånger per dag du ska tömma den. Det är absolut värt besväret.

Läs på nätet om vilken storlek du kan behöva.
    Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • EnFisPåTvären
    Limael skrev 2012-01-05 23:41:14 följande:
    för att jag knappt ens vill se tampongerna när jag tar ut dem, har inte lust och dra ut en kopp full med blod och hälla ur och sen köra in skiten igen?

Ah. Så med andra ord menade du att du tror att du skulle tycka att det var äckligt - inte att det är äckligt. Jag är med.
  • FasterK
    Limael skrev 2012-01-05 23:43:15 följande:
    haha lägg ned! har bara hört dåligt många som säger att de läcker och att de är svåra att få dit ordentligt osv.
    Då har de inte har tålamod att lära sig använda den rätt. Det kan ta några mensperioder.
    Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???