• MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp

• Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???
  • JennieJ

EnFisPåTvären ja de borde man göra! Karlar i all ära men detta med mens är de kanske tur att vi har!

• Velour
    MariaElionora skrev 2012-01-05 10:35:57 följande:
    Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp
    Ursäkt? Jag tror inte att jag begår något fel som inte använder menskopp. Känner att utgångspunkten är fel.
  • Dreams Never Ends
    Mirva skrev 2012-01-05 23:56:55 följande:
    Kan ingen uppfinna bajskoppen?
    Moget
  • EnFisPåTvären
    JennieJ skrev 2012-01-05 23:57:03 följande:
    EnFisPåTvären ja de borde man göra! Karlar i all ära men detta med mens är de kanske tur att vi har!

• FasterK
    Jennie med ie skrev 2012-01-05 23:50:42 följande:
    Inte "precis", för att svara så som jag skrev är en heeeeelt annan sak än din "liknelse" med  att kräva förbud o s v.

DU tycker att menskopp är fräschare, andra gör det inte. DU tycker inte att viss mensblodshantering är äcklig, andra gör det.
    Det var ju medvetet överdrivet...

Jag motsätter mig ordet "äcklig" om en kvinnas menstruation, vare sig det gäller tamponger eller menskopp. Visst - kvinnor kan äcklas av blod, eller hanteringen av det. För mig är det märkligt och underligt att man äcklas av sitt eget mensblod, men kan ändå förstå att vissa kvinnor känner så.
    Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • Jennie med ie
    FasterK skrev 2012-01-06 00:00:18 följande:
    Det var ju medvetet överdrivet...

Jag motsätter mig ordet "äcklig" om en kvinnas menstruation, vare sig det gäller tamponger eller menskopp. Visst - kvinnor kan äcklas av blod, eller hanteringen av det. För mig är det märkligt och underligt att man äcklas av sitt eget mensblod, men kan ändå förstå att vissa kvinnor känner så.
    Väldigt överdrivet, och därmed ganska ovidkommande och meningslös som kontring eftersom "motståndarsidan" inte alls uttrycker sig så...

Men vad bra att du äntligen kan förstå att vissa kvinnor känner så. Det var inte en minut för tidigt. Då kan jag gå vidare
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???