• MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp

• Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???
  • Dreams Never Ends
    1978 skrev 2012-01-05 23:42:10 följande:
    Japp, om man inte lättar på det med ett finger!
    hur menar du?
  • EnFisPåTvären
    Limael skrev 2012-01-05 23:43:15 följande:
    haha lägg ned! har bara hört dåligt många som säger att de läcker och att de är svåra att få dit ordentligt osv.

Precis. Du har hört. Du har inte erfarenheten själv.
  • JennieJ

EnFisPåTvären Ha ha synd på ett sätt att man ingen menstruation har just nu så man kunde testa direkt. Berätta för mannen här om menskopp första kommentaren "asså fan vad sjukt och ska du köra upp en stor kopp, hur ska du kunna gå" berätta då att jag ska köpa de och testa. Hans svar " ja men när du lägger dig ner rinner de inte över då? Ja du de lär vi märke svara jag tillbaka men kan förstå män och en del som en testat att man får lite äckel tänkar min fråga är då på vilket sätt är de äckligare att sätta in en kopp istället för tampong och varför ens tycka de är äckligt då de är ett friskt tecken att man har mens?

• fobian

Oj shit, skämtade egentligen.. Men det är bra att veta om/ när man ska testa

• FasterK
    Jennie med ie skrev 2012-01-05 23:40:53 följande:
    Tja om du vill ta i så du spricker så visst, men det låter ju överdrivet. Ska du istället göra motsvarande som i denna tråden så nöjer du dig med att på frågan om varför du inte använder binda eller tampong svarar att du själv gör inte det för att du tycker det är äckligt och använder hellre menskopp.
    Precis! Du har fattat. ...med tillägget från mig att jag inte äcklas av bindor och tamponger. Jag bara tycker att menskoppen är många, många gånger fräschare och bättre. Jag behöver i grunden inte uttrycka mig i termer av ord som "äcklig".
    Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • EnFisPåTvären
    JennieJ skrev 2012-01-05 23:45:22 följande:
    EnFisPåTvären Ha ha synd på ett sätt att man ingen menstruation har just nu så man kunde testa direkt. Berätta för mannen här om menskopp första kommentaren "asså fan vad sjukt och ska du köra upp en stor kopp, hur ska du kunna gå" berätta då att jag ska köpa de och testa. Hans svar " ja men när du lägger dig ner rinner de inte över då? Ja du de lär vi märke svara jag tillbaka men kan förstå män och en del som en testat att man får lite äckel tänkar min fråga är då på vilket sätt är de äckligare att sätta in en kopp istället för tampong och varför ens tycka de är äckligt då de är ett friskt tecken att man har mens?

Haha, när det är dags, ta en kaffekopp i högsta hugg och gå ut till honom och säg "ja då går jag och provar då".

Lycka till! Hoppas du blir nöjd!     
  • Jennie med ie
    JennieJ skrev 2012-01-05 23:45:22 följande:
    Som skrivits innan, en del tycker att den mer direkta kontakten med blodet är skillnaden. Skillnaden mellan att dra ut en tampong i snöret och blodet är liksom inne i tampongen och att ta ut en kopp fylld med blod, tömma och skölja... Som sagt, man är olika.

Sen behöver inte mensen betyda att man är "frisk" på nåt sätt, men det är en annan sak egentligen...
  • Jennie med ie
    FasterK skrev 2012-01-05 23:48:33 följande:
    Precis! Du har fattat. ...med tillägget från mig att jag inte äcklas av bindor och tamponger. Jag bara tycker att menskoppen är många, många gånger fräschare och bättre. Jag behöver i grunden inte uttrycka mig i termer av ord som "äcklig".
    Inte "precis", för att svara så som jag skrev är en heeeeelt annan sak än din "liknelse" med  att kräva förbud o s v.

DU tycker att menskopp är fräschare, andra gör det inte. DU tycker inte att viss mensblodshantering är äcklig, andra gör det.
  • JennieJ

Jennie med ie bara att jag inte kan förstå hur man kan äcklas av sitt egna blod men de är jag helt enkelt som inte förstår då jag anser de är så naturlig. Visst kan förstå vad du menar oxå

• Jennie med ie
    JennieJ skrev 2012-01-05 23:54:56 följande:
    Jennie med ie bara att jag inte kan förstå hur man kan äcklas av sitt egna blod men de är jag helt enkelt som inte förstår då jag anser de är så naturlig. Visst kan förstå vad du menar oxå
    Det där med att det är naturligt gör ju inte automatiskt att det inte känns ofräscht liksom...
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???