• mammatilljames

Kroppen efter förlossningen!

Är ni nöjda? Har ni gjort något för att få tillbaka kroppen, vad? Har ni kommit tillbaka..?

Det finns en annan tråd där dom lägger in magbilder före och efter förlossningen, eller bara efter. Men den tråden är inte så aktiv, så jag tänkte starta en egen.

Är ni nöjda med kroppen? Magen kanske framförallt..

Jag är inte alls nöjd, har kilon kvar och ser ganska mullig ut, hela jag.. 

Ni får gärna slänga in helkroppsbilder eller bara magbilder!

Igår var det 8månader sedan min son föddes, och såhär ser jag ut idag.

• Svar på tråden Kroppen efter förlossningen!
  • Tristani

Jag tycker du ser jätte fin ut!

Jag är beräknad till 25e jan så jag slänger upp en sen när hon kommit :)

• mammatilljames
    Tristani skrev 2012-01-11 22:18:47 följande:
    Jag tycker du ser jätte fin ut!

Jag är beräknad till 25e jan så jag slänger upp en sen när hon kommit :)

Tack så mycket, jag är som sagt inte alls nöjd men man blir faktiskt lite starkare och får lite starkare självflrtroende när man hör sådant så, tack!

Oj vad roligt! Lycka till och kom gärna in med bild =)  
  • Nyfiken gul

Du är ju jättesnygg! 

Själv är jag först nu efter 3:dje barnet nöjd med mig själv - gått ner 23 kg  och ser ut enligt bild nedan. Skitnöjd!
    jag väger idag MINDRE än när jag blev gravid med första barnet.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • SamsonS

Hejsan!
    Kul tråd! :) jag fick mitt första barn för 6 månader sen, och jag är nöjd över att jag har gått ner ca 5kg mer än vad jag vägde vid inskrivningen. Dock då skulle jag vilja gå ner minst 15kg till, fast motivationen är väl inte på topp just nu!

Men...jag har bristningar över HEEELA magen, höfterna och brösten. Nu har jag väl börjat vänja mig vid dem, men om jag nu någonsin når min målvikt, hur kommer det att se ut då?

• SamsonS

Oj, allt kom visst inte med!

Så, nej jag är inte nöjd över hur jag ser ut, MEN, jag är stolt över min kropp som har kunnat bära och föda fram min underbara dotter :)

• Nyfiken gul
    SamsonS skrev 2012-01-11 23:35:45 följande:
    Hejsan!
    Kul tråd! :) jag fick mitt första barn för 6 månader sen, och jag är nöjd över att jag har gått ner ca 5kg mer än vad jag vägde vid inskrivningen. Dock då skulle jag vilja gå ner minst 15kg till, fast motivationen är väl inte på topp just nu!

Men...jag har bristningar över HEEELA magen, höfterna och brösten. Nu har jag väl börjat vänja mig vid dem, men om jag nu någonsin når min målvikt, hur kommer det att se ut då?
    hav tröst - bristningar bleknar med tiden, dom riktigt djupa försvinner aldrig men dom bleknar och får annan färg vartefter tiden går.
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • SamsonS

Nyfikengul: jo det vet jag, har lätt för att få dem och hade några stycken sen innan som knappt syntes:)

• mammatilljames
    Nyfiken gul skrev 2012-01-11 23:42:42 följande:
    hav tröst - bristningar bleknar med tiden, dom riktigt djupa försvinner aldrig men dom bleknar och får annan färg vartefter tiden går.

På magen har jag riktigt djupa och dom är ganska röda, ibland mer åt lila hållet. På låren har jag också, dock inte lika djupa men ändå inga "fjuttiga" hudfärgade strimmor endel får. Dom går mer åt det lila hållet.. Fy så fult det är, men jag får väl ha något över benen hela sommaren. Magens bristningar kan jag leva med, folk ser ju att jag har barn.. Men låren kan jag inte acceptera, jag är så besviken över det..
  • Emma0709

Har väl si sådär 5-6 kg kvar att gå ner efter mina 2 graviditeter. Inga bristningar¨på magen men ngn spricka på innerlåret.

Vi är som vi är, man ska vara glad att man kunde få barn, kan tycka att vissa defekter bara är fint egentligen 

• Mirella85

hejsan!! det var tio veckor sen jag födde min son
    är inte helt nöjd med min kropp men för var dag som går blir jag mer nöjd med den.. den kommer nog aldrig bli sig lik igen. har också fått akutkejsarsnitt så har ett ärr för livet som jag inte alls gillar. Men jag får väl se det som ett minne när jag fick min son.

jag gick upp hela 25kg så rätt mycket men har typ ca5kg kvar så jag ska väl inte klaga.. ska nu nästa vecka på efterkontroll och hoppas på gå klartecken på få börja träna.. då ska dom sista kg bort med.

inte förrens jag får på mig vanliga byxor igen så kommer jag inte vara nöjd med mig själv.

men det gäller att jobba med sig själv och säga att man är fin.. och försöka klä upp sig till vardagen med så man inte tappar bort sig själv så förr eller senare gillar man nog sin kropp hur den än ser ut=)         

Svar på tråden Kroppen efter förlossningen!