• mammatilljames

Kroppen efter förlossningen!

Är ni nöjda? Har ni gjort något för att få tillbaka kroppen, vad? Har ni kommit tillbaka..?

Det finns en annan tråd där dom lägger in magbilder före och efter förlossningen, eller bara efter. Men den tråden är inte så aktiv, så jag tänkte starta en egen.

Är ni nöjda med kroppen? Magen kanske framförallt..

Jag är inte alls nöjd, har kilon kvar och ser ganska mullig ut, hela jag.. 

Ni får gärna slänga in helkroppsbilder eller bara magbilder!

Igår var det 8månader sedan min son föddes, och såhär ser jag ut idag.

• Svar på tråden Kroppen efter förlossningen!
  • pojkens

nu är det 7 veckor sen mitt andra barn kom och kroppen är lååångt ifrån vad jg skulle önska. kommer inte i några vanliga byxor och har typ inga muskler kvar på kroppen. 
    Men jag är å andra sidan rätt frisk efter förlossningen, dvs känner inte av några problem så jag har börjat träna, och stramat åt min kost rejät (ammar inte). så det borde gå att fixa till. :)

efter första barnet var jag i bättre form snabbt, men tränade då bra under graviditeten. nu, pga trötthet och foglossning så satt jag mest på arslet och åt godis....såp man får vad man förtjänar!!  haha. 

har kört plankan och tupler så magmusklerna har börjat gå ihop sig igen. i övrigt är det prmenader och lätt styrketräning här hemma som gäller. ska snart börja jogga lätt och köra hårdare sturketräning så jag fpr lite muskler igen... 

• Guiden12
    mammatilljames skrev 2012-01-11 22:16:03 följande:
    Är ni nöjda? Har ni gjort något för att få tillbaka kroppen, vad? Har ni kommit tillbaka..?

Det finns en annan tråd där dom lägger in magbilder före och efter förlossningen, eller bara efter. Men den tråden är inte så aktiv, så jag tänkte starta en egen.

Är ni nöjda med kroppen? Magen kanske framförallt..

Jag är inte alls nöjd, har kilon kvar och ser ganska mullig ut, hela jag.. 

Ni får gärna slänga in helkroppsbilder eller bara magbilder!

Igår var det 8månader sedan min son föddes, och såhär ser jag ut idag.

Tycker du ser jättefin ut :)
    För mig är det 5 månader sen jag fick barn, är hyfsat nöjd med kroppen, gick ner alla kilona ( 10) på en månad och magen ser lika slät ut som innan fick inga bristningar heller. Mest besviken över brösten, hade en fin fast c-kupa innan, nu är de slappa d-kupor inte alls fint. Slutade amma efter 2 månader men de har inte ändrat form efter det, någon som vet om de fortfarande kan ändra sig så att de blir som förut? har tänkt lyfta dem annars men kanske ska vänta ett tag till , någon som vet hur lång tid det tar efter man slutat amma att brösten ändrar form?
  • mammatilljames
    pojkens skrev 2012-01-17 10:28:13 följande:
    nu är det 7 veckor sen mitt andra barn kom och kroppen är lååångt ifrån vad jg skulle önska. kommer inte i några vanliga byxor och har typ inga muskler kvar på kroppen. 
    Men jag är å andra sidan rätt frisk efter förlossningen, dvs känner inte av några problem så jag har börjat träna, och stramat åt min kost rejät (ammar inte). så det borde gå att fixa till. :)

efter första barnet var jag i bättre form snabbt, men tränade då bra under graviditeten. nu, pga trötthet och foglossning så satt jag mest på arslet och åt godis....såp man får vad man förtjänar!!  haha. 

har kört plankan och tupler så magmusklerna har börjat gå ihop sig igen. i övrigt är det prmenader och lätt styrketräning här hemma som gäller. ska snart börja jogga lätt och köra hårdare sturketräning så jag fpr lite muskler igen... 

Snabb du är tillbaka! :) Varför ammar du inte? (Bara nyfiken, dömmer inte! Jag slutade amma vid 8 veckor). Jag har hört att kroppen återfår (om den någonsin gör) sin form snabbare, man blir "smalare" fortare också. Just för att man inte behöver äta det där extra som man gör när man ammar, man blir inte lika sötsugen och trött (för av amning är man ju slut dagarna i ända).. Men samtidigt har jag hört att amning är som träningspass.. Hehe!

Klart det gGÅR att fixa, det gör det nog för oss andra också. Mend et är svårt, jobbigt och när man inte har motivationen och självförtroende är det mycket svårare. Bra att du känner "det går"!

Jag åt rätt mycket godis jag med, dock gjorde jagd et innan gravidigteten också, men det är efter amningen ALLT kom!! Förmodligen för att jag åt enorma mängder av mat, godis jaa allt under amningen och sen slutade jag amma, men fortsatte äta eftersom magsäcken var skapligt uttöjd.

Jag brukar göra plankan lite då och då, ca 2ggr/veckan och hemma då, ca 1-1½ min bara per gång. Promenerar gör jag också! Men jag är lite såhär att- märker jag ingen skillnad på 2 veckor så (dvs känner mig smalare/går ner i vikt) så ger jag upp! Eller inte direkt, men jag tappar motivationen och börhjar "träna" mindre och mindre.. Ger upp efter ett tag! Man måste uu hålla i, det är ju kruxet.. Men det är så svårt..

• Guiden12
    Mirella85 skrev 2012-01-17 09:05:26 följande:
      du vet om att man får inte träna magmusklerna förren typ 16vekor efter en förlossning just för allt har flyttat sig för göra plats till ditt barn.. risken är mer stor att magen förblir så som den är nu om du börjar träna förtidigt. så skippa magövningar ett tag till.. du ska se det försvinner fort efter med lite tid.. Du ska se på 3månader händer det mycket med din kropp. 
    jag fick tillsägese av min bm att jag inte ens för springa än och det var tio verkor sen jag födde. Man kan skada sin kropp för livet om man börjar träna för tidigt för allt ska hitta tillbaka till sin plats innan. Så ha lite tålamod och lysna på din kropp
    Fast min Bm sa att jag kunde träna som vanligt så fort det kändes bra igen. Jag tränade ända fram tills jag födde, och var igång några veckor efter förlossningen, mina magmuskler kändes bra bara  någon vecka efter förlossningen, springa har inte heller varit några problem. Har flera hästar o red efter cirka 2 veckor igen.
  • mammatilljames
    Guiden12 skrev 2012-01-17 10:40:07 följande:
    Fast min Bm sa att jag kunde träna som vanligt så fort det kändes bra igen. Jag tränade ända fram tills jag födde, och var igång några veckor efter förlossningen, mina magmuskler kändes bra bara  någon vecka efter förlossningen, springa har inte heller varit några problem. Har flera hästar o red efter cirka 2 veckor igen.
    Min bm sa samma sak, men jag blev snittad så då ska man inte bära tyngre än sin bebis på minst 2 veckor, men jag fick höra att 6 veckor var bättre att vänta, MINST. Eftersom det är en ganska stor operation. Jag hade också ganska ont i snittet, var öm och ovan med det så jag var lite extra försiktig pga det. Jag var ute på promenader tidigt, och gick i ganska snabbt tempo, sprang inte. Nu tränar jag på gym ibland, ca 1gång/VECKA och går promenader ibland, tex idag ska jag göra det. Då blir det ca en timma ute med lagom högt tempo, så man svettas lite :)

Endel kommer igång snabbare än andra och just efter snitt är det bättre att vänta lite längre, det har jag iallafall fått höra och även läst. 
  • SC11

MIn son är snart ett år, och jag är smal men slapp.. 178 lång, 61 kg. inga muskler alls.  Har aldrig tränat men har ändå varit någorlunda "fast". Nu hänger rumpan, har kärlekshandtag, gäddhäng och URUSEL hållning, och obefintliga bröst. Men med kläder på och rak i ryggen ser jag snygg ut Drömmer 
    Klart man vill träna, men disciplinen är 0.  Börjat jobba och vill bara hem efter jobbet! Kanske ändrar sig när jag kommer in det (jobbat två veckor..) 
    Fick en hel del bristningar på magen, men det bryr jag mig inte så mkt omFlört
      Ska se om jag får lagt upp någon bild...
    Och när det gäller magen, så har jag alltid haft en typiskt tjejig mage med lite put. Den putar lite mer nu, lite lös skinn och blir svullen lätt. Hade gärna haft en plattare mage, men äsch... Prioriterar annat just nuTyst 
    Äter en del onyttigt med. Lika stoa portioner som när jag ammade, och det är ju inte bra. 
    Försöker ändå undvika för mkt kolhydrater och äter mkt bönor, linser och sånt...

• pojkens
    mammatilljames skrev 2012-01-17 10:37:07 följande:
    Snabb du är tillbaka! :) Varför ammar du inte? (Bara nyfiken, dömmer inte! Jag slutade amma vid 8 veckor). Jag har hört att kroppen återfår (om den någonsin gör) sin form snabbare, man blir "smalare" fortare också. Just för att man inte behöver äta det där extra som man gör när man ammar, man blir inte lika sötsugen och trött (för av amning är man ju slut dagarna i ända).. Men samtidigt har jag hört att amning är som träningspass.. Hehe!

Klart det gGÅR att fixa, det gör det nog för oss andra också. Mend et är svårt, jobbigt och när man inte har motivationen och självförtroende är det mycket svårare. Bra att du känner "det går"!

Jag åt rätt mycket godis jag med, dock gjorde jagd et innan gravidigteten också, men det är efter amningen ALLT kom!! Förmodligen för att jag åt enorma mängder av mat, godis jaa allt under amningen och sen slutade jag amma, men fortsatte äta eftersom magsäcken var skapligt uttöjd.

Jag brukar göra plankan lite då och då, ca 2ggr/veckan och hemma då, ca 1-1½ min bara per gång. Promenerar gör jag också! Men jag är lite såhär att- märker jag ingen skillnad på 2 veckor så (dvs känner mig smalare/går ner i vikt) så ger jag upp! Eller inte direkt, men jag tappar motivationen och börhjar "träna" mindre och mindre.. Ger upp efter ett tag! Man måste uu hålla i, det är ju kruxet.. Men det är så svårt..

jag ammar inte pga för lite mjölk i kombination med risk för förlossningsdepression igen, så jag har valt att inte pusha det utan mn psykiska hälsa går före amning :).

jag vet att det är tungt. själv ä jag ju inte tillbaka där jag vill vara .... övervägde starkt att plocka ner spegeln i hallen...haha. träningsmotivation är lättast ju snyggare man är tycker jag. men jag har gett mig fan på att kunna vara på stranden utan att skämmas i sommar :)
  • SC11

såhär ser jag ut.... usch.....

SC11 skrev 2012-01-17 11:23:43 följande:

• Mimmlas
    Mirella85 skrev 2012-01-17 09:05:26 följande:
      du vet om att man får inte träna magmusklerna förren typ 16vekor efter en förlossning just för allt har flyttat sig för göra plats till ditt barn.. risken är mer stor att magen förblir så som den är nu om du börjar träna förtidigt. så skippa magövningar ett tag till.. du ska se det försvinner fort efter med lite tid.. Du ska se på 3månader händer det mycket med din kropp. 
    jag fick tillsägese av min bm att jag inte ens för springa än och det var tio verkor sen jag födde. Man kan skada sin kropp för livet om man börjar träna för tidigt för allt ska hitta tillbaka till sin plats innan. Så ha lite tålamod och lysna på din kropp
    Det är inte vad jag har fått höra från min pt. Och hon har fött trillingar.
    Det man inte ska göra är att träna de raka magmusklerna. Man måste stärka från insidan först. Magmusklerna är som en korsett, men för att de ska fungera måste man jobba på dem inifrån.
    Det var inte för att du fortfarande hade avslag hon sa så då? För man ska inte springa om man blöder för då kan det bli värre.
    Jag känner min kropp väldigt bra då jag är dansare, och det som jag gör nu fungerar utmärkt.  
Svar på tråden Kroppen efter förlossningen!