pojkens skrev 2012-01-17 10:28:13 följande:
nu är det 7 veckor sen mitt andra barn kom och kroppen är lååångt ifrån vad jg skulle önska. kommer inte i några vanliga byxor och har typ inga muskler kvar på kroppen.
Men jag är å andra sidan rätt frisk efter förlossningen, dvs känner inte av några problem så jag har börjat träna, och stramat åt min kost rejät (ammar inte). så det borde gå att fixa till. :)
efter första barnet var jag i bättre form snabbt, men tränade då bra under graviditeten. nu, pga trötthet och foglossning så satt jag mest på arslet och åt godis....såp man får vad man förtjänar!! haha.
har kört plankan och tupler så magmusklerna har börjat gå ihop sig igen. i övrigt är det prmenader och lätt styrketräning här hemma som gäller. ska snart börja jogga lätt och köra hårdare sturketräning så jag fpr lite muskler igen...
Snabb du är tillbaka! :) Varför ammar du inte? (Bara nyfiken, dömmer inte! Jag slutade amma vid 8 veckor). Jag har hört att kroppen återfår (om den någonsin gör) sin form snabbare, man blir "smalare" fortare också. Just för att man inte behöver äta det där extra som man gör när man ammar, man blir inte lika sötsugen och trött (för av amning är man ju slut dagarna i ända).. Men samtidigt har jag hört att amning är som träningspass.. Hehe!
Klart det gGÅR att fixa, det gör det nog för oss andra också. Mend et är svårt, jobbigt och när man inte har motivationen och självförtroende är det mycket svårare. Bra att du känner "det går"!
Jag åt rätt mycket godis jag med, dock gjorde jagd et innan gravidigteten också, men det är efter amningen ALLT kom!! Förmodligen för att jag åt enorma mängder av mat, godis jaa allt under amningen och sen slutade jag amma, men fortsatte äta eftersom magsäcken var skapligt uttöjd.
Jag brukar göra plankan lite då och då, ca 2ggr/veckan och hemma då, ca 1-1½ min bara per gång. Promenerar gör jag också! Men jag är lite såhär att- märker jag ingen skillnad på 2 veckor så (dvs känner mig smalare/går ner i vikt) så ger jag upp! Eller inte direkt, men jag tappar motivationen och börhjar "träna" mindre och mindre.. Ger upp efter ett tag! Man måste uu hålla i, det är ju kruxet.. Men det är så svårt..