Mirella85 skrev 2012-01-12 13:07:33 följande:
hejsan!! det var tio veckor sen jag födde min son
är inte helt nöjd med min kropp men för var dag som går blir jag mer nöjd med den.. den kommer nog aldrig bli sig lik igen. har också fått akutkejsarsnitt så har ett ärr för livet som jag inte alls gillar. Men jag får väl se det som ett minne när jag fick min son.
jag gick upp hela 25kg så rätt mycket men har typ ca5kg kvar så jag ska väl inte klaga.. ska nu nästa vecka på efterkontroll och hoppas på gå klartecken på få börja träna.. då ska dom sista kg bort med.
inte förrens jag får på mig vanliga byxor igen så kommer jag inte vara nöjd med mig själv.
men det gäller att jobba med sig själv och säga att man är fin.. och försöka klä upp sig till vardagen med så man inte tappar bort sig själv så förr eller senare gillar man nog sin kropp hur den än ser ut=)
Grattis till bebisen!
Nej man förändras ganska mycket, jag gjorde också akutsnitt. Ärret är faktiskt den som bekymmrar mig minst, men jag fick ett "snyggt" ärr under troskanten så den döljs lätt. Det är faktiskt det enda jag är nöjd med och kan acceptera, för det är mitt "märke" för att min son kom till världen. Men alla bristningar, och extra kilon, fläsk och celluliter är inte acceptabla. Dom tycker jag kan ge sig iväg illa kvickt. Men samtidigt känner jag att ALLT var det värt, jag har det finaste barnet i världen, och han gör mitt liv sååå spännande ;).
Jag håller heelt med! När jag kan använda ett par Jeans, som sitter snyggt, utan "muffintopp" så är jag nöjd! Och jag tror att om man är mer nöjd, självsäker och tror på sig själv, gillar sin spegelbild så får man nog mr motivation att träna och äta bättre för man ser jag vad man får för det. När jag ser mig (en fläskig, ful människa enligt mig själv) så tänkerjag "nej träningen ger INGENTING, och jag kan lika gärna äta mcdonalds..". Även fast jag vet att det är dumt! Jag gör det dock inte. Jag försöker gå ner, jag försöker acceptera min kropp och tänker att "jag är ganska snygg ändå.." men egentligen tycker jag inte det, tyvärr. Allting vore enklare om man var nöjd, eller iallafall glad att man inte såg värre ut!
Helt rätt inställning! Och det var lite så jag menade med det övre. Man får se och man FÅR säga "JAG ÄR SNYGG"! För tillslut kanske man tycker det :)