• Hanna36

Sjuksköterskestudenter!

Vackert skrev 2013-04-02 18:11:01 följande:
    Halva T5 klar. Då nöter vi vidare. Nu geriatrik fem veckor och efter det en förberedelsekurs till c-uppsatsen i T6. Hej å hå!!
    Åh vad härligt... själv är glad över att vara nästan halvvägs! =)
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • JA77
    Emmeliina skrev 2013-03-27 17:40:36 följande:
    Sykepleie: inget ont menat men jag tycker att tonen i tråden har blivit lite tråkig sedan du kom in i den. Kan man inte bara försöka diskutera utan att hoppa på direkt?

För övrigt kan jag inte heller riktigt komma på hur du mer ska kunna skilja på sekretess och tystnadsplikt. Vår föreläsning vi hade om lagar gjordes det ingen större skillnad i det :/

Sykepleie har många namn i denna tråd :)
  • Sweet life
    Emmeliina skrev 2013-04-03 14:29:41 följande:
    Okej? Jaja attityden kan bli bättre oavsett namn tycker jag iaf :)
    Ja, hon har florerat här inne med flera olika namn. Hon har även en fabless för att stalka mig både här och på min blogg..

• SofiaD
    Sykepleie skrev 2013-03-27 14:31:45 följande:

Ja du gör ju som du vill.

Själv litar jag mera på överläkaren i psykiatri, på sjukhuset i Sverige jag tidigare jobbade på, som dagligen får sådana frågor ang psykiska sjukdomar i journalen. 

Men låt höra, varför skulle man inte få ta del av sina egna psykiska sjukdomar i sin egen journal?   

Jag kan inte låta bli att undra hur gammal du är med tanke på alla ställen du jobbat och pluggat på...
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • Chetti

Jag undrar om man läser en kurs i taget eller om man ibland läser två kurser parallellt?

Får man veta exakt vad det är man ska läsa? T.ex. vilka sidor i en viss bok. 

Får man välja praktikplats själv?

Är lite nervös. Har inte pluggat på 14 år :/ 

blääääääääääää
  • Emmeliina
    Sweet life skrev 2013-04-03 14:50:07 följande:
    Ja, hon har florerat här inne med flera olika namn. Hon har även en fabless för att stalka mig både här och på min blogg..

Härlig tjej (eller vad det nu är) :P
    Nicole 110322 <3
  • Emmeliina
    Chetti skrev 2013-04-03 17:17:28 följande:
    Jag undrar om man läser en kurs i taget eller om man ibland läser två kurser parallellt?

Vi läste två kurser parallelt hela termin 1 men ska inte göra det  mer vad jag vet.
    I studiehandledningarna står oftast iaf vilka kapitel det är man ska läsa på inför föreläsningar osv, hos oss gör det det iaf :)
    Vi får inte välja praktikplats själv, men det kan säkert se olika ut. Vissa kanske får önska? 
    Nicole 110322 <3
  • Chetti
    Emmeliina skrev 2013-04-03 17:50:41 följande:
    Vi läste två kurser parallelt hela termin 1 men ska inte göra det  mer vad jag vet.
    I studiehandledningarna står oftast iaf vilka kapitel det är man ska läsa på inför föreläsningar osv, hos oss gör det det iaf :)
    Vi får inte välja praktikplats själv, men det kan säkert se olika ut. Vissa kanske får önska? 

Ok! Låter bra! Måste bara komma in i det! =)
    blääääääääääää
  • Sweet life
    Chetti skrev 2013-04-03 17:17:28 följande:

Vi läser vad jag vet bara en kurs i taget. Man får veta böcker, men oftast inte exakta sidnummer. Praktikplats får man inte välja själv. Iaf inte på någon av skolorna i Stockholm och vad jag vet gäller det samma sak över hela landet. Däremot kan man byta med klasskamrater och få önska vad man helst skulle vilja vara med tanke på vart man bor och så. Jag som har små barn kommer få så många VFU:er som möjligt förlagda till Danderyds Sjukhus då jag bor utåt det hållet.
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!