Sjuksköterskestudenter!
Än så länge har jag bara hört att det går inom psykiatri och äldreomsorg. Men det är ju inte det jag vill jobba med när jag är klar..
Fick igenom 24 500kr sommarvikariat i Landstinget

Jag kommer garanterat kräva 24000:- i ingångslön. Jag vill jobba inom psykiatrin och kommer att göra VUBen inom det sen. Jag jobbar/jobbat som skötare inom akutpsykiatri i några år och vet vilken syrrapanikbrist det ofta är så självklart kommer jag dra nytta av det samt att jag kan avdelningarna och "känner" patientkategorierna så jag skulle inte acceptera en lön under 24000:-
Vannillia ice queen, om du är intresserad av Psykiatri (en av de som betalar bra) se om du även kan få vubben betald. Har för mig att det är brist på psyk-sjuksköterskor.
Fick precis veta att jag äntligen klarat farmakologi, mikrobiologi och immunologi tentan. Såååå glad, inga tentor från termin 1 kvar :D
Emmeliina: Grattis!
Ang 24000kr-upproret så kan man alltid arbeta som uska efter examen om man är orolig för ekonomin, men man får vara väldigt försiktig med att inte utföra ssk-sysslor då. Utbildningen och det ansvaret som legitimationen innebär ska löna sig!
Vanillia: Enda chansen att jobba som usk och bil anställd som det är att inte ta ut sitt leg.
Sykepleie: Va, det har jag inte hört talas om förut. Hmm ja det sätter ju käppar i hjulet för hur jag tänkt lösa det om jag blir nekad..,