-
I en del vidareutbildningar är det också läkemedelsberäkning. Jag hade en i anestesin. 100 % där också, annars fick man inte fortsätta.Vackert skrev 2013-09-12 22:26:22 följande:Haha.. Läkemedelsräkningen som är så enkel och så lägger högskolorna så mycket krut på det. En tenta räcker gott och väl anser jag.
-
Vi hade också 100% och den tentan var bra, men att traggla med fler tycker jag känns onödigt.
-
Jag och en kompis ska komma på vad vi ska ha för ämne i vår B-uppsats (litteraturstudie) nu och vi har väl kommit på att vi vill ha något om palliativ vård men vi vill också försöka göra något som vi kan spinna vidare på i c-uppsatsen sen.
Någon som har tips på hur man kan tänka? -
Hej
Jag har sökt till VT 14 men har bokat en resa till juni. När slutar VT 14? -
Guy skrev 2013-09-16 20:54:00 följande:Hej
Jag har sökt till VT 14 men har bokat en resa till juni. När slutar VT 14?
Beror på vart du ska läsa. Vi i skövde brukar sluta runt sista maj, första juni ungefär -
Hej alla sjuksköterskestudenter! :)
Jag har precis skickat in min ansökan för start VT14 på Högskolan Dalarna. Jag söker in på högskoleprov där jag skrev 1,2 i våras. Antagningen har aldrig varit över 0.8 i Falun tror jag (0.6 VT13)?
Bör jag söka till fler ställen i alla fall?
Blir ju nervös nu -
Jag sökte till Göteborg, Borås och alla på distans! Resan är den 15/6Mosaik skrev 2013-09-16 21:06:16 följande:
Beror på vart du ska läsa. Vi i skövde brukar sluta runt sista maj, första juni ungefär -
8 juni slutar VT i Borås.. =)Guy skrev 2013-09-17 06:42:31 följande:Jag sökte till Göteborg, Borås och alla på distans! Resan är den 15/6
-
GrimbartStrike skrev 2013-09-17 02:18:17 följande:Hej alla sjuksköterskestudenter! :)
Jag har precis skickat in min ansökan för start VT14 på Högskolan Dalarna. Jag söker in på högskoleprov där jag skrev 1,2 i våras. Antagningen har aldrig varit över 0.8 i Falun tror jag (0.6 VT13)?
Bör jag söka till fler ställen i alla fall?
Blir ju nervös nu
Jag hade lagt till några val om det är så att du helt säkert vill läsa även om du inte kommer in just i falun. Även om du borde kunna känna dig lugn så kostar de ju inget att lägga till fler :) -
Emmeliina skrev 2013-09-16 13:28:09 följande:Jag och en kompis ska komma på vad vi ska ha för ämne i vår B-uppsats (litteraturstudie) nu och vi har väl kommit på att vi vill ha något om palliativ vård men vi vill också försöka göra något som vi kan spinna vidare på i c-uppsatsen sen.
Någon som har tips på hur man kan tänka?
Har inte skrivit någon B-uppsats men är snart klar med c-uppsatsen. Välj något ni tycker är intressant, något ni vill lära er mer om och som ni kommer att ha nytta av i era framtida professioner är mitt tips. Jag och min skrivarkompis skriver en kvalitativ studie och det ångrar jag inte en sekund. Jättekul! Och vi har lärt oss massor