• Emmeliina

Sjuksköterskestudenter!

Totti skrev 2013-08-21 09:16:31 följande:

När börjar termin tre? Och vad gör man i termin tre?

När den börjar? Ja det beror ju på när du börjat din utbildning? :p jag börjar min termin 3 nu och vi har B-uppsats och en kurs i sjuksköterskans ledarskap.
  • Lykke Li

Har min sista tenta på fredag och sedan är jag fäördig sjuksköterska på riktigt Får fast jobb när jag är klar

• avocadoo
    Vi har behandling och omvårdnad vid somatiska sjukdomstillstånd, hela terminen. 10 veckor teori + 10 veckor vfu, sedan har vi läkemedelsberäkning II

Termin 3 börjar efter termin 2? ;) 
  • JA77
    AngelandDevil skrev 2013-08-19 23:10:04 följande:
    Låter superhärligt! :D Här startar skolan om 1 vecka. Ser också fram emot att känna efter hur det känns, måste vara underbart att känna den känslan att pusselbitarna faller på plats när man startar! Skrattande Vad skönt att du fick fylla i en blankett om önskan om VFU så behöver du i alla fall inte oroa dig riktigt lika mycket.

Här har vi 1 veckas jullov vad jag vet så inte så jätte länge men skönt att få två veckor! Glad

Sällan är det jullov, det brukar vara duktigt med inlämningsuppgifter.
  • MammaTillMy11
    Beror på , vi börjar T3 den 2 september :) Längtar!

Vi ska läsa Patologi, diagnos och behandling inom medicin och kirurgi, någon etik-kurs och avslutar terminen med farmakoterapi tror jag :) 
    ♥ My 110124 - http://mysansfamily.blogg.se
  • MammaTillMy11
    Lykke Li skrev 2013-08-21 12:33:24 följande:
    Har min sista tenta på fredag och sedan är jag fäördig sjuksköterska på riktigt Får fast jobb när jag är klar
    Grattis! :D :D
    ♥ My 110124 - http://mysansfamily.blogg.se
  • JA77
    MammaTillMy11 skrev 2013-08-21 20:43:23 följande:
    Beror på , vi börjar T3 den 2 september :) Längtar!

Vi ska läsa Patologi, diagnos och behandling inom medicin och kirurgi, någon etik-kurs och avslutar terminen med farmakoterapi tror jag :) 

Patofysiologi väl...?
  • mystery88
    Chetti skrev 2013-08-19 23:00:05 följande:
    Nu kan jag officiellt kalla mig sjuksköterskestudent. Idag var första dagen och allt kändes bara så rätt och otroligt roligt!

Förstår att det kommer vara tufft emellanåt men ska bara försöka göra mitt bästa.

På min skola kunde vi föräldrar fylla i en blankett om önskan om VFU nära hemmet. Känns skönt att veta men det finns ju inga garantier såklart och Stockholms län är stort!   

Sedan har vår skola 2 veckors jullov och det är just därför vi startar tidigare än de flesta andra skolor. Men det känns grymt skönt med en liten paus över jul och nyår! 
    Går du på Röda Korset? Glad
    Jag har precis börjat tredje terminen där och känner igen det med jullovet. Tycker det är riktigt bra tänkt och börjar gärna tidigare än andra skolor om jag får vara ledig i jul...
  • mystery88
    Vad man gör kan variera lite mellan olika skolor. Jag har precis börjat termin tre på Röda Korset i Stockholm och vi har först en kurs i patofysiologi på fem veckor, sen har vi global hälsa i sex veckor och avslutar med omvårdnad inom somatisk vård i nio veckor och av de veckorna är det åtta veckors VFU.
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!