• Guy

Sjuksköterskestudenter!

alfrida skrev 2013-09-19 18:33:36 följande:

Har inte skrivit någon B-uppsats men är snart klar med c-uppsatsen. Välj något ni tycker är intressant, något ni vill lära er mer om och som ni kommer att ha nytta av i era framtida professioner är mitt tips. Jag och min skrivarkompis skriver en kvalitativ studie och det ångrar jag inte en sekund. Jättekul! Och vi har lärt oss massor
    Ska man skriva B och C?
  • Emmeliina
    alfrida skrev 2013-09-19 18:33:36 följande:

Har inte skrivit någon B-uppsats men är snart klar med c-uppsatsen. Välj något ni tycker är intressant, något ni vill lära er mer om och som ni kommer att ha nytta av i era framtida professioner är mitt tips. Jag och min skrivarkompis skriver en kvalitativ studie och det ångrar jag inte en sekund. Jättekul! Och vi har lärt oss massor smile1.gif
    Tack för inputen! Vi har valt att göra något inom det palliativa, så mycket har vi kommit på iaf och det intresserar oss båda.

Du tycker inte att det har varit svårt med en kvalitativ? Jag har inte riktigt kommit på än vilken jag tycker verkar svårast att göra bra, kvalitativ eller kvantitativ :p
  • Emmeliina
    Guy skrev 2013-09-19 19:43:46 följande:
    Ska man skriva B och C?
    Vi har det iaf :)

Eller B-uppsatsen är mer en litteraturstudie.
  • Guy

Vad vill ni jobba med när ni är klara? Finns det något jobb som är mer administrativ men som kräver sjuksköterska examen?

• Chetti
    GrimbartStrike skrev 2013-09-17 02:18:17 följande:
    Hej alla sjuksköterskestudenter! :)

Jag har precis skickat in min ansökan för start VT14 på Högskolan Dalarna. Jag söker in på högskoleprov där jag skrev 1,2 i våras. Antagningen har aldrig varit över 0.8 i Falun tror jag (0.6 VT13)?
    Bör jag söka till fler ställen i alla fall?
    Blir ju nervös nu Tyst 

Det bör vara lugnt. Jag kom in med 1,25 här i STHLM
    blääääääääääää
  • Chetti
    Guy skrev 2013-09-17 06:42:31 följande:
    Jag sökte till Göteborg, Borås och alla på distans! Resan är den 15/6

Det bör vara lugnt. Tror de flesta skolor slutar första veckan i juni
    blääääääääääää
  • Chetti
    Guy skrev 2013-09-21 09:04:54 följande:

Vad vill ni jobba med när ni är klara? Finns det något jobb som är mer administrativ men som kräver sjuksköterska examen?

Jag vill gärna jobba på någon avdelning på sjukhuset, kvittar egentligen vart. Senare är planen att studera till barnmorska men det kan ta många år innan man blir antagen...
    blääääääääääää
  • MammaTillMy11
    Guy skrev 2013-09-21 09:04:54 följande:

Som jag känner just nu vill jag jobba på sjukhus, men det visar sig vart man hamnar när man är klar. 
    När kan man börja söka jobb? Vet att många redan har jobb klara i t5-t6?! 
    ♥ My 110124 - http://mysansfamily.blogg.se
  • Hem lig
    MammaTillMy11 skrev 2013-09-23 12:00:50 följande:
    Som jag känner just nu vill jag jobba på sjukhus, men det visar sig vart man hamnar när man är klar. 

När kan man börja söka jobb? Vet att många redan har jobb klara i t5-t6?! 

Du kan börja söka jobb när som helst. Själv hade jag jobb efter första året på utbildningen. Ett jobb jag har idag.
  • Guy
    Hem lig skrev 2013-09-23 16:53:43 följande:

Du kan börja söka jobb när som helst. Själv hade jag jobb efter första året på utbildningen. Ett jobb jag har idag.
    Men när började du? Efter du var klar med utb.?

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!