• Hem lig

Sjuksköterskestudenter!

Jennynorge skrev 2013-09-25 08:15:57 följande:
    Vet inte om det e en bra plats att skriva på men for er som pluggar i Sverige kan jag ge ett riktigt bra tips från mig i Norge:

I kursen läkemedelshantering (som många inte klarar så enkelt) har alla studenter i Norge en app som heter MedRegning. Sjukt bra om ni frågar mig.  Testa den! Finns till både iphone och andra.

Och sedan är det läkemedelsräkningskursen och inte läkemedelshanteringskursen.
  • Emmeliina

Fast själva matten är ju oftast inte så svår, oftast kan man ju räkna den med en miniräknare.

Men det är ju bra att ha alternativ också :)

• Tillsammans4

Vi fick inte ha miniräknare, en ny grej dom började med för någon termin sedan. Läraren sa att det kanske kommer införas i andra skolor också så det är bra att försöka om sig grundmattematiken för att kunna använda i praktiken.

• Hanna36
    Guy skrev 2013-09-24 10:25:41 följande:
    Bor du i Borås eller pendlar du?
    Pendlar...
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Hanna36
    Hem lig skrev 2013-09-24 11:50:54 följande:

Det sker på alla skolor och är inget unikt för just Borås.
    Det tror jag säkert.... =)
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Tillsammans4

Klarade av läkemedelsränkingen! Så skööööönt! Enlig läraren klarade sig bara 60% på tentan. Usch!

• Hanna36
    Tillsammans4 skrev 2013-09-26 17:02:48 följande:
    Klarade av läkemedelsränkingen! Så skööööönt! Enlig läraren klarade sig bara 60% på tentan. Usch!
    Härligt, grattis!! =)
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • MiniMillan2011

Nån som läser i jkpg? Har sökt dit till våren...hoppas!

Funderade på om det är mycket undervisning på engelska?

• Chetti
    Tillsammans4 skrev 2013-09-26 17:02:48 följande:

Grattis! Härligt!
    blääääääääääää
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!