• Chetti

Sjuksköterskestudenter!

jeja80 skrev 2013-08-23 22:40:01 följande:
    Tack. Skönt att veta att många har med sig mat för som sagt så blir det ju väldigt dyrt att äta ute varje dag.
    Chetti: hur ser era dagar ut?
    Som jag fattar det så har jag bara två dagar i skolan dom närmsta veckorna. Planerar man in grupparbete eller har man egna studier hemma dom dagar som inte är schemalagda?
    Vad många frågor jag kommer med :D

Första veckan var vi i skolan varje dag, fick mycket info m.m.

Vi kommer vara i skolan 2-4 dagar i veckan. Men det är allt från 2 timmar-heldag de dagarna.  Mycket tid är självstudier och då gäller det att ha disciplin så att saker blir gjorda.

Våra grupparbetsträffar är obligatoriska och redan i schemat.

Inga frågor är dumma frågor så fråga på =D   
    blääääääääääää
  • jeja80

Tack så mycket. Vill ju veta allt sånt där nu!! Det är ju dryga veckan kvar innan jag börja och det känns så långt :)

Bara 3 arbetsdagar nästa vecka sen är det upprop på torsdag, spännande :)

Älskar min lilla familj
  • Chetti
    jeja80 skrev 2013-08-25 08:16:04 följande:
    Tack så mycket. Vill ju veta allt sånt där nu!! Det är ju dryga veckan kvar innan jag börja och det känns så långt :)
    Bara 3 arbetsdagar nästa vecka sen är det upprop på torsdag, spännande :)

Ja, det är riktigt spännande och roligt att träffa alla andra, se skolan m.m.

Jag påbörjar andra veckan nu imorgon och det är redan mycket plugg... Men men det är bara att ta tag i det =) 
    blääääääääääää
  • Hanna36

Ser att många varit inne och skrivit på sista tiden.... så här kommer en liten uppdatering från mig; börjar termin 4 nästa vecka... Precis fått veta att jag ska göra VFU på MAVA i 9 veckor! Mitt förstahandsval, så jag är så grymt himla nöjd!!!

~ Mamma till 3 goingar ~
  • micksaan

Hanna36: Får man önska VFU placering på din skola? Alla terminer?

Har också fått veta min placering som jag börjar 23 september. Ska vara 4 veckor på Infektion. Börjar T3 nu på måndag. Spännande! :)

• MammaTillMy11
    JA77 skrev 2013-08-21 22:06:02 följande:

Patofysiologi väl...?
    Jo, men det står patologi som kursnamn :)
    ♥ My 110124 - http://mysansfamily.blogg.se
  • MammaTillMy11
    jeja80 skrev 2013-08-23 00:23:06 följande:
    Vad avundsjuk jag blir på er som börjat, jag längtar så mycket :)
    Hur gör man med mat?? Köper man ute varje dag eller finns det möjlighet att ha med sig mat? Nån som vet hur det funkar på MDH Nyköping?
    I Nyköping finns det cafe där du kan köpa mat till billigt pris (endast kontanter) och en trappa ner så finns det så man kan värma mat och ett par mindre matsalar :) 
    ♥ My 110124 - http://mysansfamily.blogg.se
  • alfrida

Startat sista terminen! Tänka sig att jag snart är klar Någon mer t6:a? Har ni börjat söka jobb än?

• Chetti

Hejhej!

Vart hittar jag lagtexterna i Hälso- och sjukvårdslagen och socialtjänstlagen i författningshandboken på nätet?

Har ni någon länk dit?

Försöker googla men irrar bara runt =) 

blääääääääääää
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!