• Vackert

Sjuksköterskestudenter!

Vi får 15 min att redogöra och berätta sjukdom, etiologi, patofysiologi, symtom, diagnos och behandling. Ibland även differentialdiagnos. Jag har inga problem med det :)

• Vackert

45 min kvar :) Nu blir det kaffe med en klasskompis... Let's rock!!!

• Ebba Caroline

Hoppar in i tråden Läser termin 6 och håller på med C-uppsatsen. Är det flera T6-or här inne som ska skriva NKSE-tentan i april?

• Vackert

Hej! Strenua ska skriva.. Kolla ett inlägg lite längre upp :) Välkommen in :)

• Miralicia
    Ebba Caroline skrev 2012-02-21 15:24:20 följande:
    Hoppar in i tråden Läser termin 6 och håller på med C-uppsatsen. Är det flera T6-or här inne som ska skriva NKSE-tentan i april?
    Håller också på med C-uppsatsen. Känner mig rätt nöjd med att i princip vara klar med ett första utkast till hela uppsatsen, har typ 1-2 delar av diskussionen kvar att skriva och ett kort avsnitt i metoddelen så snart jag får tillbaka min utlånade bok senare i veckan. Och sen huvudsakligen lite mer finputsning på språket och om man ska komplettera lite i vissa delar och fixa till själva formalian runt ikring.

Har examensarbete på heltid den här och nästa vecka också innan det är dags för att gå ut på VFU & KUA fram till maj och med NKSE-tentan mitt i ungefär.
    Allergimatblogg: http://utanallt.blogspot.com
  • Ebba Caroline
    Miralicia skrev 2012-02-21 18:01:25 följande:
    Håller också på med C-uppsatsen. Känner mig rätt nöjd med att i princip vara klar med ett första utkast till hela uppsatsen, har typ 1-2 delar av diskussionen kvar att skriva och ett kort avsnitt i metoddelen så snart jag får tillbaka min utlånade bok senare i veckan. Och sen huvudsakligen lite mer finputsning på språket och om man ska komplettera lite i vissa delar och fixa till själva formalian runt ikring.

Har examensarbete på heltid den här och nästa vecka också innan det är dags för att gå ut på VFU & KUA fram till maj och med NKSE-tentan mitt i ungefär.

Skriver C-uppsats på heltid framt ill v  då examenationen är. Och sedan slutpraktik och NSKE tentan. (Plus lite kompletteringar som ska in innan slutpraktiken. 

Vad är KUA för nåt?

Vad skriver du c-uppsats om? Skriver du själv? Jag skriver själv om upplevelser om bröstcancer typ..    
  • Vackert

Hur många rätt måste du ha för att klara NSKE-tentan? Jag kikade på en, den var inte så svår men det var ett av frågorna som rörde läkemedelsräking och där stod det under att dem måste vara godkänd för att öht klara tentan. Har ni hört att det brukar vara så?

• Vackert

den måste vara godkänd ska det stå :)

• Ebba Caroline
    Vackert skrev 2012-02-21 18:21:27 följande:
    Hur många rätt måste du ha för att klara NSKE-tentan? Jag kikade på en, den var inte så svår men det var ett av frågorna som rörde läkemedelsräking och där stod det under att dem måste vara godkänd för att öht klara tentan. Har ni hört att det brukar vara så?

Tror inte det var en NKSE-tenta (heter NKSE, och inte NSKE upptäckte jag nu ) du såg eftersom de inte finns att få tag på. Alla tentorna arkiveras. Men godkänd ligger på 67%
  • sussey

De har ändrat det sen förra terminen så du måste inte vara godkänd på lm-räkningen för att bli godkänd.

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!