• Auro

Kåldocksintresserad

Cabbage patch kids, eller Kåldockor som de kallas på svenska är min nya hobby! Jag letar efter gamla slitna diton att "renovera", samt lite tips på länksidor, annat som rör dessa charmiga dockor! (Jo, jag ÄR vuxen... )

Är det någon som har en gammal docka att sälja mig eller någon som också är intresserad av att utbyta idéer?

Jag håller på med kläder till min dotters kåldocka, och delar gärna med mig av den erfarenheten.

• Svar på tråden Kåldocksintresserad
  • Auro

Sandreli: ha du kvar korten? -De blir nog värda rätt mycket i framtiden...

• MimmiLina

399 ändå...det tyckte jag var dyrt. Är leksaker så dyrt? *ska aaaldrig skaffa barn*

• Sandreli

Auro: nej tyvärr inte.. både de och min samling star wars-figurer är puts väck.. suck.. man hade nog varit rik som krösus om man bara fattat att spara allt det där..

• Sandreli

haha, harry potty... nej usch vad vidriga de är....! jiiiz..

• JagoTösen

De säljer dom för 249,- på coop nu....bara ett litet tips.

• Sandreli

tittade på cabbage-dockorna nu, de var jättesöta.. man måste ju undra vad jag var för hemskt litet barn som fick de fula äckleparodierna istället för dessa
    De ser ju litegrann ut som waldorfdockor, eller är jag ute på cykeltur?

• MimmiLina

Ja, dom är lite som Waldorf, fast kålisarna har ett hårt plasthuvud och mjuk kropp. Waldorfare är väl mjuka överallt?

• Sandreli

Mimms: ja, waldorf kanske är mjuka.. (en liiiten pinsam parentes lite OT, gick på intervju som barnskötare på ett waldorfdagis, och allt gick bra tills jag råkade säga "leksaker" om bland annat dockorna.. det fick man absolut inte kalla dem, så näe, fick inte jobbet

Svar på tråden Kåldocksintresserad