• Auro

Kåldocksintresserad

Cabbage patch kids, eller Kåldockor som de kallas på svenska är min nya hobby! Jag letar efter gamla slitna diton att "renovera", samt lite tips på länksidor, annat som rör dessa charmiga dockor! (Jo, jag ÄR vuxen... )

Är det någon som har en gammal docka att sälja mig eller någon som också är intresserad av att utbyta idéer?

Jag håller på med kläder till min dotters kåldocka, och delar gärna med mig av den erfarenheten.

• Svar på tråden Kåldocksintresserad
  • Auro

Senaste nytt på fronten: Kåldockan från USA, från 1986, jag budat på på E-bay, skeppas nu hit. Jag betalar 24 dollar allt som allt. Inte det priset jag först tänkte (själva dockan gick på 6 dollar), men ändå överkomligt. Fast det är ju stolligt att ge MER för en begagnad, än en ny!

• MimmiLina

Auro - Vad kul! Har du inte nån länk så man kan glo på den?

• Auro

Ähum, nej tyvärr.

När hon väl är här, ska jag nog låta fota henne och lägga upp bild här!

• VeraCB

Vad spännande ! Ser fram emot att se bild !
    Jag tycker att de från 80-talet var finare, tycker nog att det kan vara värt att betala lite för en speciell docka...

Var det annan tillverkare på 80-talet ? De vi har här är ju Play Along, och jag har letat en docka som har "vanlig" mun, inga tänder eller konstiga leenden, utan bara ett smalt leende, men det verkar inte finnas bland de nytillverkade?!

Var på COOP idag igen, men köpte ingen docka...

• MimmiLina

Min docka från 83 är en Coleco. Hon har inga tänder, utan ett smalt leende.

Så det är inte samma tillverkare.

Efter Coleco tror jag det var Hasbro som tog över, dom där som gjorde My Little Ponys ni vet.

• VeraCB

Trodde nog att det var så... När man tittar på bilder så finns det så fina från Coleco...
    Kanske man skulle ta och leta sig mot Ebay ändå ?!

• astri

Jag tvingade min mamma att köpa en kåldocka åt mig idag... Hon hade lovat mig en när jag var 8. Bättre sent än aldrig
    (De i affären trodde jag var galen när jag kramade om henne och tackade för dockan?!)

• VeraCB

Hihi! Vi är fler !
    FAst jag tvingade min mamma att köpa en till dottern, men blev tvungen att köpa en till mig själv också, hon tyckte för mycket om sin !

• astri

De är ju så gulliga!!
    Nu måste jag bara lära mig att sy så man kan göra lite ombyten åt henne...

• VeraCB

Jag var och hämtade min gamla docka (kopia) och sydde nya kläder åt henne, hur kul som hellst ! Ritade av kläderna som dotterns docka har.

Svar på tråden Kåldocksintresserad