• Auro

Kåldocksintresserad

Cabbage patch kids, eller Kåldockor som de kallas på svenska är min nya hobby! Jag letar efter gamla slitna diton att "renovera", samt lite tips på länksidor, annat som rör dessa charmiga dockor! (Jo, jag ÄR vuxen... )

Är det någon som har en gammal docka att sälja mig eller någon som också är intresserad av att utbyta idéer?

Jag håller på med kläder till min dotters kåldocka, och delar gärna med mig av den erfarenheten.

• Svar på tråden Kåldocksintresserad
  • MimmiLina

sandreli - Du kan då aldrig föra dig i dom fina salongerna!

Man får ju skämmas. :-E

• Sandreli

Mimmi: haha.. jaaa.. det var lite pinsamt... Men jag ville ändå inte jobba där... ehmm..

• MimmiLina

Sandreli - HA! Det säger du nu ja. Efterkonstruktion.

• Auro

*fnissar fortfarande åt äckliga lille Crater Chris!*

• Auro

Tänk att det var så många som svarade...hade aldrig kunnat föreställa mig! Coolt.

• VeraCB

Jag fick inte heller någon kåldocka när jag var liten... (eller, jo, efter mycket tjat fick jag en kopia, utan adoptionspapper...)
    Så därför tvingade jag min mamma att köpa en till min dotter (nu 10 mån) i julklapp... Hon älskar den ! Var helt hysterisk när mormor inte fick ut den tillräckligt fort ur kartongen !
    Eftersom att min dotter var så hårdhänt med dockan, trasslade till håret och så, var jag tvungen att köpa en till mig själv också, som får sitta i kartongen.. (199:- på COOP)
    Dessutom hämtade jag hem min gamla kopia och sydde nya kläder åt henne, det har hon förtjänat...

• Auro

Min dotter är också GALEN i sin! De ska sova ihop, "Kålis" måste med till skötbordet när det är blöjbytardags. Hon t o m "hånglar" med Kålis i soffan!

Själv väntar jag fortfdarande på att få en egen...

Vera: 199:- var ju billigt! Var det nyligen? Annars har jag sett dem för 299:- å trott det var det billigaste.

• VeraCB

Den min mamma köpte före jul kostade 299, men den jag köpte strax efter jul kostade 199, och jag såg i början av den här veckan att de fortfarande kostade det !
    Kunde knappt hålla mig från att köpa fler, nu vill jag ju ha med olika headmolds, min och dotterns har samma.
    Toys R us, synd att de inte finns här !

Svar på tråden Kåldocksintresserad