• Auro

Kåldocksintresserad

Cabbage patch kids, eller Kåldockor som de kallas på svenska är min nya hobby! Jag letar efter gamla slitna diton att "renovera", samt lite tips på länksidor, annat som rör dessa charmiga dockor! (Jo, jag ÄR vuxen... )

Är det någon som har en gammal docka att sälja mig eller någon som också är intresserad av att utbyta idéer?

Jag håller på med kläder till min dotters kåldocka, och delar gärna med mig av den erfarenheten.

• Svar på tråden Kåldocksintresserad
  • MimmiLina

Finns det lösa kläder att köpa egentligen?

• VeraCB

Inte än tror jag, men har sett at man kan beställa från www.cabbagepatch.com , så kanske kommer det så småningom.
    Fanns både kläder och skor ! (Kopian som jag sytt kläder åt har inga skor, men jag tror INTE att hon får några från USA

• MimmiLina

Gulligt.

Där fanns till och med pappatallrikar och muggar och andra kalasgrejer med kålungar på. Käckt!

• VeraCB

Har kikat runt på Ebay efter CPK`s, men blir lite skraj över betalning och så,
    Paypal verkar vara sättet att betala på, men hur funkar det, är det enkelt ? Är det där man skriver sitt Visakortsnr, men mottagaren inte kan se det ?

Hur gjorde du Auro ?

• Auro

Vera: jag tog den lättare väegn - lät en kompis buda via hans konto!!!

Mimmilia: jo, det finns kläder. I USA, iaf. Om de finns i Sverige än vet jag inte...De syns ibland på annonser, typ e-bay, tradera m m

• VeraCB

AHA! Gäller att leta kompisar då kanske ... Vem kan tänkas...
    Jag ska nog ta och kolla, brukar ju köpa på Tradera, kan väll inte vara så svårt med Ebay ?!

• VeraCB

Jiippiii!
    Nu är det en bebis på väg till mig också (kåldocksbebis alltså...)
    Ebay var ju skitenkelt, å, vad jag kan göra av med mycket pengar nu !

• astri

Min dotter la beslag på min docka.
    Vi var och skulle köpa henne en, men de var inte nog söta och hette inte Ninni som min - och då skulle hon ingen ha....
    Sååå det var bara för mig att handla en ny till mig själv istället.
    Men det är klart, vem kan motstå dem?
    (Både de bedjande ögonen från en fyraåring och kåldockorna)

• VeraCB

Kul !
    Dockan som jag hade när jag var liten heter också Ninni !

• Auro

Vera: KUL! Kan du inte dela med dig av lite detaljer? :o) Vad var det för Kålis du hittade - ålder, färg, pris m m?

Min har skeppats nu från USA, återstår att se när den kommer hit. Jag är så spänd.

Svar på tråden Kåldocksintresserad