• Auro

Kåldocksintresserad

Cabbage patch kids, eller Kåldockor som de kallas på svenska är min nya hobby! Jag letar efter gamla slitna diton att "renovera", samt lite tips på länksidor, annat som rör dessa charmiga dockor! (Jo, jag ÄR vuxen... )

Är det någon som har en gammal docka att sälja mig eller någon som också är intresserad av att utbyta idéer?

Jag håller på med kläder till min dotters kåldocka, och delar gärna med mig av den erfarenheten.

• Svar på tråden Kåldocksintresserad
  • VeraCB

Jag har letat efter en preemie, lite mindre docka, och nu hittade jag en som var som jag vill ha dem, smal mun, helt skallig ! Säljaren skickade ett mail i fredags att den var skickad.

Jag har lagt bilden på den jag väntar på i mitt bildgalleri ! Bredvid den är en bild på dottern med min gamla kopia i nya kläder (utom västen som är från 70-talet)

Jag trodde att jag skulle känna mig nöjd, men nu vill jag ha en mörk flickdocka med hästsvansar...

• VeraCB

Nu är hon här !
    Fick hämta paketet på posten !
    Hon är helt underbar !

• Auro

Vera: WOW - Ninni har ROSA hår. Hur coolt är inte det. Är hon rerootad eller är det orginal? Oona är supersöt! Hur liten är den?

• VeraCB

Jodu ! Ninni, det är en tuff tjej det !!! Hon har alltid haft rosa hår! (men så är hon ju inte original heller) En likadan säljs på Tradera nu såg jag, ska bli spännande att se vad den går för, tror den var uppe i 50 kr någonting nu.

Oona är ca 30 cm (Ninni 40cm) och har lite "kulor" i kroppen så hon är ganska tung. Jag tror att vi betalat ung. samma för våra dockor, jag fick ge £14 för Oona inkl frakt, (ca 200SEK) Visst blev det nåt liknande för din ?

• VeraCB

OOOOOO!
    Ebay är livsfarligt !

Hon var det vackraste jag sett ! Candy Gussy ska komma hem till mig !
    Hon är en liten svart flicka med två hästsvansar och grön klänning, helt fantstisk!
    Bild i galleriet såklart!

Jag övertalade säljaren att skicka henne till mig i Sverige fastän de egentligen inte skickade utanför USA. Jag är så glad ! (men alla pengar är slut)

• astri

Jag håller mig låångt borta från e-bay! Höll på att ruinera mig där under min Byggare Bob-period...

Säg till när Candy Gussy finns i galleriet....
  • Auro

Vera: WOW, Candy är supersöt! jag är lite avis, jag skulle också vilja ha en mörk. Jo, jag fick ge runt 240:- för min, men eftersom en kompis fixade hela budningen och betalningen åt mig, fick han resterande 60:- på den tredje hunkan som tack för besväret. Ganska dyrt ändå för en begagnad docka... Nästa vecka kommer hon.

• Auro

Mitt nästa projekt är att hitta en billig, sliten Kåldocka och renovera - byta ut håret, till en galen onaturlig färg ( t e x smaragdgrönt...) samt sminka om med lite annorlunda detaljer eller så...

Någon som vill bli av med en trasig Kålis???

• eyry

kommer inte ihåg dockorna, men hade MASSOR med såna där äckliga kort jag fick från min granne! en del var inte så trevliga men det var roligt när man var liten

• VeraCB

Egentligen skulle jag inte ha fler dockor nu, men jag känner att mitt nästa projekt är att hitta ett lämpligt offer för reroot ! Jag är väldigt förtjust i rosa, men i såna fall skulle det nog bli mer cerise, Ninni måste få vara speciell !
    Har du kollat Viollina hemsida?! Där finns tips under lista.

Under tiden är det hög tid för mig att fixa någonstans för dockorna att stå, jag tror att det får bli överskåpet till min garderob, sambon är inte så förtjust i dem, så jag misstänker att de inte är det första han vill se när han vaknar...

Nu MÅSTE jag hålla mig borta från Ebay, trodde att jag skulle vara nöjd nu när jag hittat Candy, men då börjar tankarna vingla iväg... En flicka med treans huvud och citrongula hästsvansar... HMMM... Nä, jag får inte... Inte än iallafall...

Hihi, Garbage Pail Kids, ja, de kommer jag ihåg, hade inga egna (inga såna heller!) men de var ju väldigt påhittiga, minst sagt !

Svar på tråden Kåldocksintresserad