• Auro

Kåldocksintresserad

Cabbage patch kids, eller Kåldockor som de kallas på svenska är min nya hobby! Jag letar efter gamla slitna diton att "renovera", samt lite tips på länksidor, annat som rör dessa charmiga dockor! (Jo, jag ÄR vuxen... )

Är det någon som har en gammal docka att sälja mig eller någon som också är intresserad av att utbyta idéer?

Jag håller på med kläder till min dotters kåldocka, och delar gärna med mig av den erfarenheten.

• Svar på tråden Kåldocksintresserad
  • Auro

Den där Viollina finns inte...är du säker på namnet? Eller är det på en annan sajt, kanske?

• Auro

Äsh, jag tar tillbaka det senatse, jag hittade hemsidan. Jag hade varit lat och bara sökt på familjeliv! Inte så märkvärdig, men hennes egna dockor var kul att se.

• VeraCB

Om du klickar på Lista på Viollinas sida, kommer du till ett forum där det bl a finns tips om reroot !

• VeraCB

Visst ja, treans huvud (finns de flesta olika på Viollinas hemsida...) är en huvudform som har kort näsa, en smilgrop och munnen som jag vill att de ska ha, tvåans huvud, tex, har rätt mun, två smilgropar, men enligt mig för lång näsa... Jag har fastnat för treorna.

• VeraCB

Förlåt !
    Såg nu att man måste vara medlem för att få upp bl a "Tips och ideér", det är där bilderna på huvudformerna och reroot tipsen finns, är man inte inloggad syns inte det !

• Auro

MIn docka har kommit...inga bilder än. Nån dag när jag får hit brorsan med sin kamera ska jag läga upp en bild...Jag återkommer.

• VeraCB

Vad spännande ! Hur ser dockan ut ?

• Auro

den är mindre än de vanliga, ca 5 cm kortare. Annars är hon som vilken annan Kålare som helst! Hon har blont/ljust ljust brunt hår med bruna ögon, stängd leende mun och en skrattgrop på vänster kind. Hon är från 1986, lite sliten men hel och snart ren! Jag sak fixa kläder till henne, hon hade nåt fult som inte hör hemma på henne när hon kom från USA...

...tyvärr har min symaskin kraschat, jag hade verkligen sett fram emot att sy! Men jag sak sticka något så länge...

• VeraCB

Idag har min docka kommit !
    Hur fin som hellst ! Jag tog ut henne ur lådan och knäppte en bild !
    (Bytte ut den gamla i galleriet)

Svar på tråden Kåldocksintresserad