• apricos

När var ni tillbaka på start vikten

Är nyfiken hur lång tid det tog för er att gå ner era graviditetskilon.
    Skriv gärna om ni ammat eller tränat.

• Svar på tråden När var ni tillbaka på start vikten
  • Snösparv

Nej nej, nu skrev jag fel.

Efter 6 dagar hade jag gått ner 10 kg, vägde då 5 kg mindre än innan jag blev gravid.

• Leli84

Min son är nu 10 veckor och även om jag inte riktigt är tillbaka på startvikten så är jag  under inskrivningsvikten på MVC. Jag gick upp mycket i början av min grav och mindre mot slutet.

När jag blev gravid vägde jag 57-58 kg och vid inskrivningen i v 9 59 kg. Gick totalt upp till 74 kg. Nu är jag nere på 58 kg  och går fortfarande ner tror jag. Lite trist egentligen iom att jag är 178 cm lång, så börjar bli lite väl tunn igen *suck* Men men sånt är livet.

• Copyjulia

Jag gick upp 19 kg, från 53 till 72. Nu precis en vecka efter förlossningen har jag gått ner 10 kg trots att jag fortfarande ser ut att vara i sjätte månaden. 

• iser

jag gick upp 20 kg från 55 kg. På efterkontrollen vid åtta veckor var jag nere på 55 igen (första vikten efter att jag lämnade bb). Tio kg gick jag ner direkt efter förlossningen. Jag helammar men har inte tränat något men måste nog börja styrketräna för att inte bli skinn och ben.

• lovie

Jag hade tur, efter en vecka kunde jag ha mina skinnyjeans igen :) Gick upp 12 kilo under grav och efter grav låg jag på -3 kg från startvikten.

• burnisen

1:an +18 kg tillbaka ca 2 veckor efter
    2:an + 18 kg tillbaka ca 4 veckor efter
    3:an +12 kg tillbaka ca 6 veckor efter

Har ammat och haft en enorm aptitlöshet efter de första två, med trean kunde jag äta ;) vilket var en fröjd!

• Pärla

Gick upp 21 kg, och efter 10 månader har jag gått ner 19 kg. Ammar fortfarande, och promenerar så mycket det går.

• SunnivaW

Gick upp 13 kg. Tog ca 3 mån att gå ner den igen. Delammade, ingen träning.

• FabulousMom

1:an: Startvikt 50 kg. Gick upp 1 kg och vägde alltså 51 kg när sonen föddes. Gick ner allt och lite till med en gång.

Är gravid med andra barnet nu och har gått upp 7 kg i v. 33/34. Startvikten var 52 kg och jag räknar med att vara tillbaks på startvikt inom en månad efter förlossning.    

- Pojke 2008 - Bebis 2013 -
  • Barbamama08

Jag vägde 46 kg till 163 cm innan jag blev gravid och gick upp 27 kg (73 kg). Efter förlossningen hade jag förlorat 10 kg (63 kg), dvs barnet, moderkakan, fostervattnet och allt det där. 3-4 dagar senare hade jag gått ned ytterligare 2 kg (61 kg), jag gissar på att det var vätska. Sedan stod det still i 6 veckor. Jag tränade inte men aptiten var inte alls som när jag var gravid. Sedan kom det igång igen och jag gick ned utan att jag behövde träna eller så och slutade ett halvår efter förlossningen på 48. Började träna igen i sept. och har nu gått ned de två sista kilona.

Ammade lite, men det var ingenting för mig.

Svar på tråden När var ni tillbaka på start vikten