När var ni tillbaka på start vikten
Är nyfiken hur lång tid det tog för er att gå ner era graviditetskilon.
Skriv gärna om ni ammat eller tränat.
Är nyfiken hur lång tid det tog för er att gå ner era graviditetskilon.
Skriv gärna om ni ammat eller tränat.
Gick upp 21-22 kg och var tillbaka på startvikten efter 8 månader
Vägde 57 kg när jag blev gravid. Rasade ner till 50 kg för att jag blev så sjuk. Gick upp till 66 kg under resten av graviditeten. Dagen efter förlossningen var jag nere på 56 kg, men eftersom jag slutade röka och allting så fick jag ett annat beroende: GODIS! Inte bra! Är nu uppe på 63 kg. Blir att komma igång att äta lite nyttigare och röra på sig lite mer så att man kan använda alla kläder som ligger och dammar i garderoben ;)
Med 1:an gick jag upp från 55kg till 85kg. Med rätt kost och motion så vägde jag 60kg när han var ca 2 år. Blev då gravid med 2:an och när hon nu är 8 månader snart så har jag 4kg kvar till 60kg. Med henne gick jag också upp till 85kg.
Visst hade jag kunnat gå ner snabbare med striktare mat- och träningsschema. Men jag har tagit det i min takt med små steg och lite "uppoffringar". Då tror jag på långvarig resultat.
Avundas er som går ner era kg så fort bebis är ute! :).
Ska kanske tillägga att båda barnen helammats ca 4 mån och sedan har jag slutat amma och gått över till ersättning.
Ni som gick ner av amning, gick ni ner av att ni åt som vanligt och lite tillägg av godis och choklad o sånt också, eller var det så att ni åt nyttigare och höll er borta från gottisar?
Jag helammar intensivt, och min son är två veckor gammal, och genom att jag ammar så blir jag jättesugen på choklad och godis, men äter det ändå måttligt..
Visst är det väl normalt att man blir sugen på allt gott? Men man går ner väl ändå i vikt fast man kanske äter en choklad / dag?
Dricker mineralvatten också, och saft..
Nån erfaren?
jag äter bara sötsaker en dag i veckan, men övrig kost håller jag nyttig. äter ofta i små portioner. sen beror det kanske lite på om du rör dig något eller om du sitter still? amning ska förbränna ca 500 kcal om dagen vad jag hört, äter du mer än du gör av med så kommer viktnedgången stanna av. men alltså visst, någon chokladbit om dagen är ingen fara, akta dig för att äta fr mycket bara.
gick upp 22kg med första barnet. När jag kom hem 3 dgr efter förlossningen hade jag tappat 24 kg
. Andra barnet är snart 4 år, och kilona sitter fortfarande kvar... men nu kan jag inte skylla på graviditetskilon längre 
Vägde 70 innan jag blev gravid,84 på förlossning.
Efter 6 mån vägde jag 75 och nu fyller skrutten
1 år om 3 veckor och jag är tillbaka där jag startade!!
Efter ca 3½mån var jag nere på den inskrivningsvikten jag hade på mvc. Hade då gått ner ca 24kg.. nu efter en månad till så har jag tappat två kilo till.. Tror dock att mycket av den vikten som försvann snabbt var vatten då det konstaterades under grav. att jag hade mycket fostervatten och så.
Har tänkt att tappa några kilo till nu när jag ändå är inne i en nedåtperiod. Försöker tänka på vad jag äter men visst är det svårt med allt fika på öppna förskolan.. hihi..
Ger ersättning till liten fullt ut.
Trodde verkligen inte det skulle gå så "lätt" att bli av med all vikt då jag tidigare fått kämpa rätt bra bara för att tappa några få kilon.
Tror inte man kan påverka själv så mycket hur fort det ska gå att gå ner egentligen.. (om man nu inte börjar banta, vilken jag hoppas att inte allt för många iaf får för sig att göra) det tar liksom den tid det tar och eftersom vi alla är så olika i allt annat så är det nog samma sak här.
Att bli mitt gammla jag med snygg rumpa och platt mage tog 9 månader . Ingen träning och jag ammade i 13 månader. Efter amningen gick jag ner 5 kg till.
Var då 25 år, 160 cm och vägde 48 innan graviditeten. Gick upp 20 kg.
Nu ska jag ha mitt 2:a barn (om 20 dagar) och är 31 år. Start vikten låg på 63 och väger 79 nu.
Väldigt nyfiken hur detta kommer att gå...