När var ni tillbaka på start vikten
Är nyfiken hur lång tid det tog för er att gå ner era graviditetskilon.
Skriv gärna om ni ammat eller tränat.
Är nyfiken hur lång tid det tog för er att gå ner era graviditetskilon.
Skriv gärna om ni ammat eller tränat.
Vägde 64kg innan jag blev gravid. Gick upp 18kg totalt men ingen tror mig att det blev så mycket eftersom jag är så lång (180cm). Hade jätteproblem med amningen och gav upp efter 2 veckor så där hade jag ingen direkt "hjälp" med viktnedgången. Återupptog fotbollen ca 3 månader efter förlossningen och tack vare den försäsongen med två träningar i veckan, plus 1 match i veckan nu under serien, så kom jag i mina gamla 27"jeans igen i maj, 5 månader efter förlossningen. Men det var bara för att vända, nu väntar vi nummer två i mars/april 2013.
Gick upp 25 kilo (från 65 till 90). De första 20 var borta efter ca tio dagar, resterande 5 var borta ungefär 3 månader efteråt.
Nu 11 månader senare har jag gått ner 28 kilo. Ammat (10 mån, helamning 6 mån), lett spinningpass, promenerat, joggat, gjort en del styrkeövningar hemma - men ätit rejäla mängder godis, kakor och mat hela tiden
Vägde 59 kg vid startvikt (v.4), tränade under hela graviditeten och gick upp 13 kg.
Tappade 11 kg de första dagarna och vägde sedan 62 kg till ca 2 månader efter förlossningen.
Vid 2 månader började jag tappa några kilon till och idag 3 månader efter graviditeten så väger jag 59 kg igen.
Vid invägning hade jag dock mycket mer muskler på kroppen än vad jag har idag och gissar att min vikt idag utgörs av en högre procent fett.
Från dag tre efter förlossningen har jag promenerat så gott som dagligen, men pga mycket resor och rörlighet så har min träning blivit lite rumphuggen, i snitt har jag tränat 2-3 ggr i veckan denna sommar med blandat promenad/jogg/gym.
Till hösten blir det dock gym för hela slanten, mycket nöje :)
Ska tillägga att jag helammar.
Helammade. Gick upp 20 kilo drygt och hade gått ner allt och lite till efter 6 månader. det mesta var nog borta efter 4-5 m ånader.
Vägde 17 kg mindre 1 vecka efter förlossningen. Ingen som tror mig men det är sant.
Under graviditeten gick jag ner 10,5 kg pga illamående, gick upp 4 kg av dessa kilon jag tappat på slutet.
1 vecka senare då mitt barn var 1 v så vägde jag 10 kg mindre.
Barn 1 började jag på 63 kg slutade på 76. Vägde 63 kg efter två veckor och 57 efter fyra månader.
Barn 2 började jag på 67 kg och slutade på 75. Vägde 67 efter två veckor och nu fyra veckor efter ligger jag på 65.
Helammat/ar båda. Har inte varit så aktiv med någon av dem första tiden då båda kommit med snitt..
Gick upp 25 kg hehe, helammar, tränar ej o har nu efter 6 mån 5 kg kvar. Men minst 10 kg hade försvunnit redan en vecka efter förlossning.
jag gick upp 17 kg och nu 2.5 veckor efter förlossningen är jag på startvikten igen, men jag har ju lite slapp mage så jag ser ju inte ut som innan. Jag helammar.
Startvikt 70 kg, gick upp till 85 kg och var nere på 70 igen efter 8 månader. Helammade i 5,5 månader, delammar fortfarande. Har gått ner ytterligare 2 kg och vill gå ner till 62. har inte tränat nåt utom promenader.