• apricos

När var ni tillbaka på start vikten

Är nyfiken hur lång tid det tog för er att gå ner era graviditetskilon.
    Skriv gärna om ni ammat eller tränat.

• Svar på tråden När var ni tillbaka på start vikten
  • Freckels

En liten fråga till er som rasar ner i vikt efter förlossning.
    Har ni fått problem med lös hud?
    Även om ni inte har fått bristningar?

Egentligen vill jag ha en viktnedgång på 0,5-1 kg per vecka för att slippa bli slapp i huden, men det verkar ju som att det normala är att det går betydligt snabbare än så...

• Fink

Alla verkar ha supergener här. Är fortfarande degig och har kilon kvar även fast jag ammar. Visst äter jag mkt skit men tog det nio månader att gå upp så kan d få ta det samma att gå ner.

• Pärla

Håller med.
    Jag födde för 11 veckor sedan, och har gått ner 9 kg av 20! Jag promenerar så gott jag kan, och är så aktiv med äldsta barnet som är 2 år, och jag helammar min 11 veckor gamla son, men ändå går det neråt väldigt sakta...ibland går det lite upp också!
    Visst jag åt lite mer än vad jag gjorde kanske. Men nu tar jag det ganska lugnt, och äter lite mindre portioner.
    Med äldsta hade jag gått 21 kg, och hade gått ner nästan allt på 6 månader..hade bara promenerat och åt mindre mat.
    Jag delammade henne.

• alvisen

När jag skrevs in vägde jag 55.6kg, fyra dagar efter förlossningen vägde jag 54. Nu efter 5 månader väger jag 49. Äter som en dåre, men ammar så är omöjligt att hålla vikten :(

• carpediem1
    Freckels skrev 2012-05-13 16:44:20 följande:
    En liten fråga till er som rasar ner i vikt efter förlossning.
    Har ni fått problem med lös hud?
    Även om ni inte har fått bristningar?

Egentligen vill jag ha en viktnedgång på 0,5-1 kg per vecka för att slippa bli slapp i huden, men det verkar ju som att det normala är att det går betydligt snabbare än så...
    Nej, inte så att huden hänger, men huden är ju inte lika fast som innan eftersom den har töjts ut, men det är inget som är synligt, det är nog bara jag som märker det när jag drar i skinnet =)
  • HWR

Med första barnet gick jag upp 20 kilo. När dottern var 9 månader hade jag gått ner 10 kg....och så gick jag upp 20 kg igen!!
    Nu är andra dottern 10 månader och jag har precis kommit tillbaka till min startvikt med första dottern.
    Så -30 kilo.
    Allt pga att äta mindre och röra mig mer. Det var ett hårt jobb!
    Jag har ammat båda barnen och gick inte ner ett gram av det. Andra barnet vägrade bröstet när hon var 5 månader, då började jag gå ner.

• Freckels
    carpediem1 skrev 2012-05-18 14:12:14 följande:
    Nej, inte så att huden hänger, men huden är ju inte lika fast som innan eftersom den har töjts ut, men det är inget som är synligt, det är nog bara jag som märker det när jag drar i skinnet =)
    Okej, gick du ner väldigt snabbt?
  • Furstinna

Freckels: nope inga bristningar och allt är fast precis som innan.

• Freckels
    Furstinna skrev 2012-05-19 09:14:09 följande:
    Freckels: nope inga bristningar och allt är fast precis som innan.

Och du var en av den som rasade i vikt? Härligt!
  • Furstinna

Freckels: två veckor och allt plus lite till va borta. Jag vägde runt 45. Så fick verkligen kämpa för att gå upp i vikt.

Svar på tråden När var ni tillbaka på start vikten