När var ni tillbaka på start vikten
Är nyfiken hur lång tid det tog för er att gå ner era graviditetskilon.
Skriv gärna om ni ammat eller tränat.
Är nyfiken hur lång tid det tog för er att gå ner era graviditetskilon.
Skriv gärna om ni ammat eller tränat.
Just det, magen är lite degig men det var den innan med. Tror faktiskt att den skulle kunna bli riktigt fin om jag bara började träna och slutade leva på kolhydrater och socker
Väger just nu 61 kg till 175 cm
Grymt imponerad att det gått så fort ner för er.
Skulle det säkert göra för mig med men jag är så otroligt hungrig hela tiden =) Beror nog på amningen.
Oj, hmm, vet inte riktigt. Jag ammade, tränade ingenting men gick ner alldeles för mycket. Inte förrän jag slutade amma när han var ca 11 månader började jag vända och gick nog upp till min startvikt nån månad senare.
Lagom till nästa graviditet, och samma sak där, gick ner för mycket och ligger fortfarande under min normalvikt. (Och då är jag smal i vanliga fall och behöver gå upp)
Magen gick tillbaka snabbt också, har nog haft tur med sånt.
Vet inte om det spelar in att jag var 21 och 23 när jag fick barn.
Jag är nere på "startvikten" nu. Sonen är 2 år. Så kan det gå ibland... Men bättre sent än aldrig!
Innan 2 veckor efter båda förlossningarna. Men sedan gick jag ju upp ett antal kilon under amningsperioden istället Så 1 år efter förlossningarna vägde jag mer än strax efter dem.
Första gick jag aldrig ner efter, andra tog kanske ett halvår, tredje kommer jag alls inte ihåg och fjärde har tagit ca 10-11 mån. Har inte direkt gjort några stora ansträngningar. Och heller inte tränat efter 4:e förrän i förra veckan pga smärta sedan graviditeten...
Angående degig mage skulle jag tipsa om plankan och tuplermetoden (andas in - spänn ut magen och andas ut - dra in magen ordentligt så man känner att det spänner i magmusklerna).
När jag började med plankan pallade jag knappt att stå i 10 sekunder ens, nu gör jag 2 minuter utan problem så brukar köra den i minst 2 minuter numera för att hålla magen i trim. Det i särklass vanligaste problemet med magen efter en graviditet är ju just de inre magmusklerna, och det är de som är anledningen till att magen blir degig och slapp. Situps förvärrar problemen medan träning av inre musklerna så som plankan eller tuplermetoden gör att musklerna drar ihop sig igen och därmed blir magen återigen platt.
Vi har ingen våg hemma men på 3månkontrollen vägde jag mig på BVC och var då nere på 63 igen. Min vikt brukar ligga mellan 62 och 68 kg och 68 var jag nere på första gången jag vägde mig, ca 2v efter förlossningen
Gick upp 13 kilo, 9-10 kilo försvann nästan direkt, ett par kilon försvann efter några veckor med försök till ammning och hade sedan 18 månader efter förlossningen kvar 2 kilo som försvann nu när jag började jobba som brevbärare igen.