• mor 3barn

dölja blöjan?

Hej dum fråga men tänkte fråge endå.

Jag tänkte höra om ni försöker dölja barnets blöja?
    Om i så fall har ni nå tips på hur man ska göra?

Det är så att våran dotter är lite över 3åroch har inte blivit torr en men vi jobbar på det och det är flera som regerat på att hon är så stor och fortfarande har blöja.
    Så nu skulle vi vilja veta om det är fler som råkat ut för det?
    Och fler försöker dölja blöjan?

Men verkar vara omöjligt att gömma blöjbaken    

• Svar på tråden dölja blöjan?
  • JAG är BÄST

Det har inte folk med att göra. Varför ska folk lägga sig andras liv? Trollet är 4,5år och har fortfarande blöja å jag vet barn som är 5+ som fortfarande har blöja nattetid.

Du ska INTE dölja något det skuldbelägger bara din dotter.

• MrsKnapa

Varför gömma? Då lär ni ju barnet att gömma sig om andra påpekar något "/ stå upp istället :)

• Just Like Honey

Nej inte en chans att vi döljer den. Folk får tycka vad de vill. Sonen vill inte kissa på pottan och toaletten och vi tänker inte tvinga honom. Uppmuntra gör vi gärna dock. Han är inte redo än och det finns viktigare saker i livet att engagera sig i än att tvinga honom. Tycker andra att vi ska "misshandla" honom så, så får de tycka det.

• JAG är BÄST
    mor 3barn skrev 2012-02-21 10:38:16 följande:
    jo men vi vill endå försöka dölja blöjbaken,
    Varför då? skäms NI som föräldrar eller vad?
  • Fridayyy

Hur gör ni för att hon ska bli blöjfri då??

• mor 3barn

Hon är natt torr.
    Vi försöker på mina henne om att prova kissa på pottan går bättre o bättre.

• Fridayyy
    mor 3barn skrev 2012-02-21 10:51:36 följande:
    Hon är natt torr.
    Vi försöker på mina henne om att prova kissa på pottan går bättre o bättre.
    Ok...det dröjer nog inte länge tills hon är torr då eftersom hennes kropp klarar hela natten utan att kissa. Jag sa till mina barn att blöjorna var slut och de var bara två år men de fattade det och blev blöjfria på ett par dagar. Testa att helt ta bort blöjorna. Ta det inte fel nu, det var bara ett tips men många på FL tycker det är onödigt.
Svar på tråden dölja blöjan?