miljarden skrev 2012-04-01 19:22:09 följande:
Det ÄR ett problem. Tänk bara på miljön, om alla barn i hela världen hade blöja tills de var tre år eller längre.
Sedan tycker jag att det är äckligt att barn ska behöva bajsa i blöjor och kleta in hela underlivet med avföring. Jag skulle inte vilja det, så varför inte ge barnen ett alternativ så de vet vad de har att välja mellan? De flesta barn jag vet har mer eller mindre problem med röda och irriterade stjärtar vilket också är ett problem.
Sedan är det ju naivt att tro att hårdnackat tvång är enda alternativet till låt gå-stilen.
För mig är det INGET problem! Att det är det för dig få stå för dig själv.
Jag tänker mer på min dotter än miljön kan jag säga.
Jag tycker inte det är äckligt med bajs i blöjan, sen kletar hon inte in hela underlivet med bajs, dessutom säger hon till direkt när hon har bajsat så vi kan byta på henne snabbt. Hon tycker det är skönt att bajsa i blöjan, har försöt sätta henne på potta många gånger när hon är på väg att bajsa men hon vägrar.
Hon vet mycket väl att man kan bajsa i pottan/toan så jag har gett henne alternativ.
Just NU skulle tvång vara ända sättet att få henne torr, ja, just därför jag inte vill hålla på och bråka med henne. Hon kommer tids nog vilja bli blöjfri och sitta på pottan/toan. Varför kan du inte inse att alla barn är olika och blir blöjfria olika fort och att det inte är ett problem varken för barnet eller föräldrarna att barnet har blöja?