• mor 3barn

dölja blöjan?

Hej dum fråga men tänkte fråge endå.

Jag tänkte höra om ni försöker dölja barnets blöja?
    Om i så fall har ni nå tips på hur man ska göra?

Det är så att våran dotter är lite över 3åroch har inte blivit torr en men vi jobbar på det och det är flera som regerat på att hon är så stor och fortfarande har blöja.
    Så nu skulle vi vilja veta om det är fler som råkat ut för det?
    Och fler försöker dölja blöjan?

Men verkar vara omöjligt att gömma blöjbaken    

• Svar på tråden dölja blöjan?
  • miljarden

Sasso, Vad tror DU det beror på att barn blir blöjfria så mycket senare i vår del av världen nu för tiden?

• sasso78
    miljarden skrev 2012-04-01 20:19:46 följande:
    Sasso, Vad tror DU det beror på att barn blir blöjfria så mycket senare i vår del av världen nu för tiden?
    Varför frågar du det?
    Naturligtvis beror stor del på att blöjorna är så mycket bättre nu, det vet både du och jag och det är väl jättebra att de är bekvämare, sitter bättre och tar upp urin mycket bättre.

Jag tror också det beror på att många föräldrar inte vill pressa sina barn att sluta med blöja utan att det får ske naturligt.

Jag tror dock inte det beror på att vissa föräldrar är lata, vilket jag tror det var det du ville komma till .
  • miljarden

Ha, nej det var inte det jag ville komma fram till. Tagga ned och sluta känn dig så anklagad. Vill bara visa att det inte handlar om barnens mognad utan om externa faktorer. Blöjor och livsval. Tror inte föräldrar är latare idag än förr, eller här än i utvecklingsländer. Vi har bara andra möjligheter. Tror heller inte att barn av min generation led av att pressas att gå på toa. Vi blev inte pressade, det var bara inte ett alternativ att bära blöja i tre år eller mer.

• sasso78
    miljarden skrev 2012-04-01 21:07:09 följande:
    Ha, nej det var inte det jag ville komma fram till. Tagga ned och sluta känn dig så anklagad. Vill bara visa att det inte handlar om barnens mognad utan om externa faktorer. Blöjor och livsval. Tror inte föräldrar är latare idag än förr, eller här än i utvecklingsländer. Vi har bara andra möjligheter. Tror heller inte att barn av min generation led av att pressas att gå på toa. Vi blev inte pressade, det var bara inte ett alternativ att bära blöja i tre år eller mer.
    Ja, jag ska genast "tagga ner" och "sluta känna mig så anklagad" för jag är ju jätteupptaggad och känner mig så anklagad!   
    Ja, jag är faktiskt så upprörd så jag måste lämna tråden nu
    Ärligt, jag bryr mig inte det minsta och tar inte åt mig nåt av vad du skrivit. Min dotter mår bra med blöja, jag mår bra av det.
  • sasso78
    miljarden skrev 2012-04-01 21:23:50 följande:
    Du känner dig ju uppenbarligen anklagad.
    Gör jag? Förvånad Jaha, det visste jag inte om själv ens, men ok då , du får rätt så du blir nöjd. Jag känner mig anklagd.
  • miljarden

Hur ska jag annars uppfatta dina förhastade antaganden om att jag menar att du/ni är dåliga föräldrar och att jag försöker få fram att folk med blöjan är lata?

• sasso78
    miljarden skrev 2012-04-01 21:32:36 följande:
    Hur ska jag annars uppfatta dina förhastade antaganden om att jag menar att du/ni är dåliga föräldrar och att jag försöker få fram att folk med blöjan är lata?
    Ge dig nu människa!
  • liji77

Tänkte bara slänga in en annan aspekt ang blöjbarn. Min son är tre år och har blöja. Han är inte alls intresserad av att sluta med den. Vi försökte i sommras, men det gick inte bara. Gjort några små försök under vintern, men vi kommer att försöka ordentligt i sommar igen.

Min son är född för tidigt - extremt mycket för tidigt faktiskt - vem vill att ens barn ska var extremt något? ja, extremt underbar kanske? Flört 

Hur som. Han är sen i utvecklingen och helt enkelt inte mogen att sluta med blöja. Det är ett ganska vanligt fenomen bland prematura barn. Jag har fått lära mig tidigt att utveckling är inget man kan tvinga fram. Man får vänta tålmodigt och glädjas åt framstegen och ALDRIG jämföra med något annat barn.

Jag försöker inte dölja min sons blöjanvändande. Dock börjar det bli lite svårare med byxor, de är ju inte riktigt anpassade för blöjor längre.   

Svar på tråden dölja blöjan?