• mor 3barn

dölja blöjan?

Hej dum fråga men tänkte fråge endå.

Jag tänkte höra om ni försöker dölja barnets blöja?
    Om i så fall har ni nå tips på hur man ska göra?

Det är så att våran dotter är lite över 3åroch har inte blivit torr en men vi jobbar på det och det är flera som regerat på att hon är så stor och fortfarande har blöja.
    Så nu skulle vi vilja veta om det är fler som råkat ut för det?
    Och fler försöker dölja blöjan?

Men verkar vara omöjligt att gömma blöjbaken    

• Svar på tråden dölja blöjan?
  • Khaleesi

Klänning och kjol är väl det som döljer blöjor bäst, om man nu vill göra det.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • veh

Jag tycker att pampers active fit ger väldigt litet "blöjrumpa". Men ifram syns det ju litet förstås...

Sedan finns det ju s.k. "training pants", dels dessa: http://www.imsevimse.se/shop.pab?category=568%7C569%7C569 och sedan finns det liknande koncept fast som engångsvarianter från t.ex. Libero.

De suger upp litet, men känns blöta och barnet känner av när de kissar, och lär sig medvetenheten kring det. (Och förhoppningsvis har det inte kommit så mycket att det läcker igenom...)

• miljarden
    JAG är BÄST skrev 2012-02-21 10:40:47 följande:
    Varför då? skäms NI som föräldrar eller vad?
    Är det någon som ska skämmas så är det väl just föräldrarna. Jag skulle inte heller vara stolt om jag inte hade fått mitt barn att sluta med blöja trots att det var 3-4 år.
  • Thursday
    miljarden skrev 2012-02-26 13:58:46 följande:
    Är det någon som ska skämmas så är det väl just föräldrarna. Jag skulle inte heller vara stolt om jag inte hade fått mitt barn att sluta med blöja trots att det var 3-4 år.
    Men varför det? Min son är 3 år precis och vill inte gå på potta/toa. Jag ser inget som helst skäl till att tvinga honom. Han har tillgång till det, vi frågar varje dag om han vill kissa på toan. Sen ett tag tillbaka verkar han vara i stort sett nattorr, och redan i somras kissade han då och då på toan, men sedan han blev storebror vill han vara liten på vissa punkter och ha blöja. Han slutar nog vad det lider, vad är problemet liksom?
    I reject your reality and substitute my own.
  • miljarden
    Thursday skrev 2012-02-26 14:27:20 följande:
    Men varför det? Min son är 3 år precis och vill inte gå på potta/toa. Jag ser inget som helst skäl till att tvinga honom. Han har tillgång till det, vi frågar varje dag om han vill kissa på toan. Sen ett tag tillbaka verkar han vara i stort sett nattorr, och redan i somras kissade han då och då på toan, men sedan han blev storebror vill han vara liten på vissa punkter och ha blöja. Han slutar nog vad det lider, vad är problemet liksom?
    Miljön!
  • twomore

Jag har slutat med blöjor för båda mina på sommaren, det är enklare. Man bara låter bli att sätta på blöja och har en miljon mysbyxor och trosor/kalsonger att byta med. Pojken var 3½ och tjejen 2½. De ska vara mogna + sommar Hur kul är det med nedkissade overaller... för både föräldrar och barn.

Sen nattblöjan tog för pojken 8 år och tjejen 3 år att bli av med. (pojken var sängvätare).  

• Dr Mupp

Jag förstår att ni vill dölja blöjan, jag skulle också skämmas om min treåring hade blöjor. Men istället för att dölja blöjorna så är det bättre att då ungen torr. Min tvååring är torr dag som natt, precis som sina syskon.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Thursday
    Dr Mupp skrev 2012-02-26 15:36:47 följande:
    Jag förstår att ni vill dölja blöjan, jag skulle också skämmas om min treåring hade blöjor. Men istället för att dölja blöjorna så är det bättre att då ungen torr. Min tvååring är torr dag som natt, precis som sina syskon.
    Men vad i allsin dar skulle du skämmas för?
    I reject your reality and substitute my own.
  • Bei Bei
    Dr Mupp skrev 2012-02-26 15:36:47 följande:
    Men herregud. ALLA barn är olika och mognar på olika sätt och olika snabbt/långsamt. En treåring med blöja är INGET ovanligt eller FEL. Många barn slår bakut om man stressar på innan dem är redo och får rejäla problem i stället. Hur kul är det att bajsa på sig i kalsonger/trosor när man är 4 år bara för att man inte fick den tid man behövde?!

KUL att just din 2-åring var tidig och dess syskon, men dra därför inte alla barn över en kam.

TIPS till ts: SKÄMS inte! Det är fullt NATURLIGT att en 3-åring har blöja. Låt henne/honom gå naken i sommar i stället så kommer det förmodligen naturligt och av sig självt.
  • Just Like Honey
    miljarden skrev 2012-02-26 14:41:24 följande:
    Miljön!

Miljön är ju såklart viktig att ta hänsyn till. Men vi gör ganska mycket annat redan, så där har vi faktiskt inte dåligt samvete; vi bor i ett litet hus med låg elförbrukning, har ingen bil, ingen torktumlare/torkskåp, nästan alla sonens kläder, saker och leksaker är begagnade, vi prenumererar inte på någon dagstidning, avböjer oss reklam och källsorterar. Mycket mer än vad många andra gör.
Svar på tråden dölja blöjan?