Ivf/FET Töserna 2012
Ohhh extremt ont i brösten har jag med, hehe men jag är bara på RD5. Så det beror nog på ngt helt annat dock. Men skönt är det inte, gör ont att ha på sig BH, känns ungefär som när man har fött barn och allt rinner till.
Ohhh extremt ont i brösten har jag med, hehe men jag är bara på RD5. Så det beror nog på ngt helt annat dock. Men skönt är det inte, gör ont att ha på sig BH, känns ungefär som när man har fött barn och allt rinner till.
AshaG: ohhh jag önskar jag hade din karaktär och inte tjuvtesta. Jag känner på mig att under nästa vecka så kommer jag tjuvtesta typ varje dag till antingen plus eller att jag börjar att blöda.
Nu börjar jag att bli nervös för att förra ET så började jag blöda på rd9, idag är det rd 6...känns inte kul alls. När jag gjorde FET så fick jag mensen när den skulle komma...men det känns som om jag bara klarar mig över rd 9 så är chansen större..men det behöver det ju inte vara men känns som det. Usch så nervös jag börjar att bli. Önskar för en gångs skull att det inte skulle vara helg så jag kunde vara på jobbet och i alla fall stundvis inte hinna fundera något alls!
Har mensvärk, idag har jag inte alls ont i brösten, det gick över i natt. Konstigt, det kommer och går lite. Nu är dem bara svullna och varma och ömmar lite. Igår gjorde det så ont, kändes som mjölkstockning :(
Tack!!!
ja, den väntan som är värst är mellan ET/FET och TD...den är INTE kul. Iofs så är inte hela IVF karusellen kul heller men det som är värst är i alla fall väntan...
Familjenekberg: det är tidigt ännu. jag försöker att titta på en tabell jag hittade och enligt den så kan man testa först dag 11-12 för att få ett plus, om man har satt in 2-3 dagars embryo, och dag 9 så borde man får rättvisande resultat med en blastocyst :) så hopper är INTE ute.
Jag började att blöda på rd9 förra gången så jag vill bara komma förbi den dagen...3 dagar kvar. Känns som om jag väntar på domedagen..:(
Idag testade jag för att se att sprutan gått ur, och idag var det toknegativt. Så ifall jag nu plussar så är det inte för sprutans skull i alla fall :)
Men jag vill bara gå hem och sova och slippa tänka på mens och plus etc. Drömde i natt att jag fick min mens, var sååååå besviken. Men när jag gick upp inte hade den kommit inte. Förra gången jag ruvade och drömde det så hade den kommit...
jag har td den 19 (eller jag ska till kliniken den 21 men fick testa den 19). de sa att testa inte den 18 för då kan det vara negativt men bli positivt den 19...känns inte så troligt att det kan var så missvisande dock :)
Fick testa den 19 för det är på en lördag jag har TD egentligen.
Jo jag vet man ser alla andra plussa extremt tidigt. Det tror inte jag är så vanligt dock...har du sett "schemat" med vad som händer vid ET? hittade det på en amerikansk sida. Jag försöker hålla mig till dessa riktlinjer :9 det känns bra för min del. Då kanske jag inte heller testar för tidigt...
Vilken ruvardag är du på AshaG? De sa till mig att jag kan testa den 19 men att jag inte ska testa den 18 för det kunde vara negativt då för att bli positivt dagen efter....tydligen så tjuvtestar många och slutar med vaggisar för de tror att det inte är ngt.
Mandelmumsa:
Nej innan jag satte in en spiral så var det inga fel på mina äggledare eller fertilitet som det verkade.
Fråga, jag kan knappt ha mina bh:ar längre, mina bröst har blivit så svullna att jag knappt kan har mina bh:ar?! Har ni också så? Antar att det är crinonen. Har också fått en MASSA jätteblå synliga ådror där och de gör ont till och från och har svårt att sova för de gör så ont i dem.
Blod när jag torkar mig och har mensvärk...så känns som det kommer bli som förra gången att mensen kommer dag 9.
Skit!!!! och jag kommer inte orka med flera IVFer. Det tar för mycket på psyket. jag kan inte glädjas åt saker längre känns det som. Måste ta paus och fokusera på det jag har istället. Men det som är jobbigast är ändå att berätta för maken att det fungerade inte den här gången heller. Det är han som mest vill ha barn. Känns som om jag och min kropp sviker honom totalt...då blir det 1 fet till ifall den överlever upptiningen, vid förra fet så dog den första och den andra tappade hälften av cellerna och det bidde inget den gången heller.
Nu ska jag kravla ned i soffan och tycka synd om mig själv :(