• LnH

Ivf/FET Töserna 2012

MYOKOM...du ska se att de två som du fick tillbka mår bra och utvecklas som de ska. De säger att embruyon mår bättre av att vara i kroppen när de ska växa till sig. Håller tummarna!

Jag har köpt Serrapeptase som är ett enzym som tydligen ska äta upp ärrvävnad etc. Eftersom mina äggledare är blockerade, eller 1 är i alla fall blockerad och den andra kan vara öppen dock men vet inte. Plus jag göra reflexologi, fertilitetsmassage och använder ricinolja på magen..haha griper verkligen efter halmstrån här. Men mirakel kan säkert ske ;)

• LnH

Kanske kan vara att embryona man får ut inte är tillräckligt bra kvalitet. För de ser ju egentligen bara hur de ser ut på utsidan och de kan se hur bra ut som helst men genetiskt sett (alltså inuti) så kan de inte säga hur de ser ut. Runt 60% av alla befruktade ägg utvecklas inte som de ska och blöder bort som mens utan att de har fäst som de ska göra. Och detta är statistik för hur det ser ut för en person som inte har problem med att bli gravid. Så om man ser det så kanske det inte är så konstigt att flera måste göra flera försök med IVF innan de lyckas och vissa lyckas direkt. Oddsen att bli gravid om man inte har problem är inte helt 100% trots att man itne har några problem så att man behöver ta till ivf.

• LnH

csillag: LYCKA till idag! Det kommer säkert att gå jätte bra!

• LnH

Är det ngn mer av er som ibland får känslan av att "jag ger upp nu, jag är ju nöjd med det jag har". För jag tycker allt med ivf är jobbigt, all väntan och sedan besvikelsen när det inte fungerar och så mår jag dåligt av sprutor etc.
    Men det är nog väntan som är det värsta, mår så dåligt av all väntan hela tiden! Och sen om det inte blir ngt så blir man så besviken och jag känner det som om jag sviker min man då han vill ha fler barn och han ser så besviken ut och ALLA runt omkring oss (dvs hans vänner) skaffar barn nu och har antingen precis fått eller är gravida. Just nu känns det som om jag inte vill försöka igen och att det är jobbigt att träffa hans kompisar som tar med sina gravida flickvänner/fruar.

• LnH

csillag: Usch vilken BM, men som sagt det finns idioter i alla yrken tyvärr!
    Jag håller tummarna för dig att allt är bra och att du får tag i din läkare eller andra BM så att du får hjälp
    För är man så orolig är det inte heller bra. STYRKEKRAM

• LnH

csillag: LYCKA till idag!!! Tänker på dig! Jag fick också gå hos spec. mödravården med sonen men det var för att jag tjatade till mig det. och när jag får komma dit så har den BM jag hade skrivit att jag var hysterisk och förlossnings rädd. Enda skälet till att jag ville komma dit var att jag ville bli igångsatt för att jag ville hinna in till förlossningen och inte föda i hallen då andra barnet oftast går fortare och första barnet så tog allt 1 timme varav jag bara hade ont i 20 min. Så det finns idioter överallt. Tycker att man borde ha en kurs i hur man behandlar människor då man har sådana jobb ;)

• LnH

här så går jag och väntar tålmodigt (NOT) på att det ska bli augusti så kliniken öppnar igen...denna väntan!

Har börjat på ackupressur för barnlöshet, vet inte alls om det hjälper men skönt med fotmassage!

Vet att jag har äl i princip varje månad, regelbunden cykel etc. MEN den här månaden så har jag efter äl haft mensvärk till och från, illamående, metallsmak i munnen, stickningar och ilningar över blygbenet och vid ljumskarna. Varför mår jag sämre efter äl nu när jag inte ens har haft äggplock, sprutor eller så?
    Är det ngn annan som har fått konstigare cykler eller symptom de månader när man inte har någon pågående behandling?!

• LnH

Grattis Jazmine!!!!!! Vad glad jag blir för din skull!!!!!

• LnH
    Thunderkatten skrev 2012-07-02 14:59:08 följande:
    Jag tycker det låter som graviditetstecken. :)
    hmmm menade du mina konstiga symptom?
    Ja visst mirakel kanske kan ske, men det händer aldrig mig ;)

Om jag mot all förmodan skulle kunna bli gravid utan hjälp skulle göra mig överlycklig. Men tar dessa symtom som tecken på attt alla mediciner har gjort ngt som inte är bra med min kropp....
  • LnH

hmmm frågade ju om mina konstiga "symptom" och tänkte jag kan ju ta ett test för att kolla, egentligen är det ju för tidigt att se ngt kanske men man vet som sagt aldrig tänkte jag med tanke på att jag har ju haft konstiga känningar sedan 2 dagar efter ÄL. Köpte ett clear blue test. Anävnde det, när jag tog det och tittade på det så blev det direkt ett superstarkt plus men tänkte att jag väntar tills det strecket som ska vara i kontroll rutan kom fram, när det visade sig var det fortarande ett starkt plus (det var i samma färg som "minus" tecknet" och lite starkare). Efter 2 minuter var det fortfarande ett starkt plus MEN efter 5 minuter så börjar det blekna och nu kan man eventuellt ana ett tjockt brett streck, men håller mna det på armlängs avstånd, ja då ser det negativt ut.

Det stod att man kan avläsa det efter 2 minuter och ska inte titta på det efter 10 minuter, är jag bara halvt gravid då?! Jätte konstigt?! Har ngn annan haft så med Clear blue tester?! Vet ju hur ett positivt test ser ut och det här var så positivt att det liksom inte var någon tvekan alls.

Och det smakar fortfarande metall i hela min mun
    det gör att inget annat heller smakar gott :(

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012