• LnH

Ivf/FET Töserna 2012

hmmm jag som lyckats att släppa allt och faktiskt inte tänkt ngt alls på IVF och FET, men nu när jag är tillbaka på jobbet och allt går tillbaka till sin vanliga lunk så sitter jag och nojjar över att vi bara har ett ägg i frysen och det kanske inte överlever upptiningen :S så nu känns allt så hopplöst. Förra FET så överlevde inte det första som de tinade upp utan de var tvugna att ta det andra med men det var så dåligt så att vi inte fick något hopp alls från läkaren om att det skulle bli ngt. Och nu har vi ju bara ett ägg :(
    Jag är så less på IVF vid det här laget att jag vill ju så gärna att detta ska fungera för jag vet faktiskt inte om jag vill gå igenom allt igen med sprutor och allt.

• LnH
    jazmine25 skrev 2012-08-07 14:55:07 följande:
    Inväntar mensen som borde ha kommit senast idag. Jag har inga känningar heller att den skulle vara på gång. Jag ska på VUL imorgon och se hur det ser ut efter mitt missfall. Hoppas allt ser bra ut och att jag får köra en ny IVF i september
    Håller tummarna för dig!
  • LnH
    Snölängtan skrev 2012-08-09 22:15:49 följande:

Förstår dig LnH! Jag var i precis samma sits för några månader sedan. Ena upptiningen gjorde att ett embryo inte klarade sig och vi fick tina upp ett till....som inte "blev något". Därefter hade vi endast ett embryo kvar i frysen och jag var trött på alla "berg-och-dalbanor" som varit de senaste åren. Vi ställde in oss på att "nu är det sista försöket" och mådde inte speciellt bra av det och när det väl var dags för FET så meddelar läkaren att "det gick inte så bra med upptiningen då nu endast 2 celler klarade upptiningen men eftersom det är ert sista embryo sätter vi ändå in det... ". Kändes helt hopplöst meeeeeeeeeen ni idag sitter jag här i 16v och på senaste UL så verkade allt OK. Helt otroligt att det blev något "på sista chansen".

Det jag vill säga till dig med detta är bara: Ge inte upp! Det finns ändå en chans att allt går bra! Kram och lycka till!!! 
    Tack, lite hopp finns alltså. Men vi har iofs tre landstingsförsök kvar men det känns inte som om jag vill eller orkar med mera sprutor, ul, tester och läkarbesök hit och dit. Det tär så mycket med IVF, det känns inte alls som det är kul att längta efter barn längre utan mer som ett måste med en massa strul på vägen dit...Önskar att det jag kunde se allt mera positivt som min make. Men han slipper ju alla sprutor etc så lätt för honom att säga att vi har ju tre försök kvar...

Nu lät jag så där neggo, förlåt! Jag är glad för alla som har fått plus, har fått se sina små via UL och allt! Det är en fantastisk känsla att få se ngt som faktiskt ser ut som en bebis som finns innuti en!

Kram
  • LnH
    Fidelis ad urnam skrev 2012-08-13 12:24:20 följande:
    Jag blir så less
    I maj sa läkaren till mig att jag skulle gå ner 5-6 kilo, men absolut helst 11 kilo, till nu.
    Jag har gått ner 8 kilo och trodde det dög. Men läkaren hade i journalen skrivit att jag skulle gå ner 11 kilo, ingenting om 5-6 kilo, och sköterskan lät missnöjd över att jag bara har gått ner 8 kilo.
    Så jag får komma på info, men de kör inte igång någonting förrän jag gått ner resten  
    Usch va tråkigt! och att du har gått ned 8 kilo är ju jätte bra bara det! Styrkekram
  • LnH

ska börja ÄL test på fredag. Men min kropp är så konstig efter alla behandlingar. Mensen har böjrat att komma på dag 30, och sedan kan den hålla på i 1 eller 2 dagar och sedan försvinna för att komma tillbaka efter ytterligare en dag. Kanske också kan bero på min ålder men känns som att det nog är alla hormoner som man tar.
    Hoppas bara ägget överlever och att det tar sig den här gången för annars ger jag nog upp!

Förresten en fråga till alla som har fått ta prednisolon, jag är jätte allergisk och kan det göra att ägget har svårare att fästa?! Eller kanske inte är något problem eftersom jag faktiskt har varit gravid innan och har två barn?!

• LnH

Jag är också kvar, ÄL testar för FET förhoppningvis denna vecka...sjukt nervös att 1. ÄL hoppar över eller 2. att den lilla inte överlever upptiningen....så ska försöka hålla mig borta från FL till jag antingen är ruvare eller väntar på mitt info möte på Huddinge...

• LnH

csilag: jag hoppas att allt går bra och att om bebis tittar ut tidigare att den håller sig inne till minst vecka 30!!!

Själv äl testar jag, är på dag 15 och inget positivt utslag ännu. Men har idag fått äl slem så det borde väl komma snart hoppas jag.
    Efter alla försök med hormoner etc så har min cykel blivit helt knasig (eller så är det åldern). Från att ha haft 28 dagars cykel så är den helt plötsligt 28-32 dagar. Och äl som jag ALLTID har fått utslag för på dag 12-13 ger liksom inte utslag förrens senare. SUCK! Skulle just vara min vanliga tur om de nu säger att jag håller på att komma in i klimakteriet eller nåt.

Som tur är så gör SH insättningar under helger med, för jag lär ju få omslag så att det kommer att infalla under helgen. Jag hade ju trott att jag skulle få omslag i måndags, men icke.
    Allt känns hopplöst just nu...vet inte ens vad jag vill längre. Har tappat bort mig själv i denna ivf karusell...

• LnH

Jippie, fick en glad gubbe idag på ÄL tester..något sent. Så det blir insättning någon gång i helgen, om det inte är fullt...en bm ska ringa mig efter lunchen och då får jag reda på om det är fullt eller inte. HOPPAS att det inte är det! Och efter den vänta ska jag gå och vänta till på lördag och hoppas att ägget klarar upptining och sedan är det 2 veckors väntan till jag vet hur det har gått och om det inte gått bra så är det ytterligare hel massa väntan.

Haha tjejer det enda vi gör att gå och vänta på saker! Vi kommer att vara experter på att avvakta saker när vi har lyckats med att få bebisar!

• LnH

Insättning på Måndag (men upptinig på av embryot på söndag)...frågade om procentsats att det skulle klara upptining och det var 80%...och om det hade överlevt upptining så var risken inte alls stor att det inte skulle överleva tills på måndag....nu är jag ännu mer nervös. Har en stor klump i magen av stress och oro att detta bara är ännu ett misslyckande...:( kan inte tiden bara flyga iväg?!

Men om man ser det positiva, vi har tre försök kvar innan vi slänger in handduken helt. Och kanske kanske detta är våran tur nu...vem vet...men innan dess kommer jag att vara ett nervöst vrak...

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012