Snölängtan skrev 2012-08-09 22:15:49 följande:
Förstår dig LnH! Jag var i precis samma sits för några månader sedan. Ena upptiningen gjorde att ett embryo inte klarade sig och vi fick tina upp ett till....som inte "blev något". Därefter hade vi endast ett embryo kvar i frysen och jag var trött på alla "berg-och-dalbanor" som varit de senaste åren. Vi ställde in oss på att "nu är det sista försöket" och mådde inte speciellt bra av det och när det väl var dags för FET så meddelar läkaren att "det gick inte så bra med upptiningen då nu endast 2 celler klarade upptiningen men eftersom det är ert sista embryo sätter vi ändå in det... ". Kändes helt hopplöst meeeeeeeeeen ni idag sitter jag här i 16v och på senaste UL så verkade allt OK. Helt otroligt att det blev något "på sista chansen".
Det jag vill säga till dig med detta är bara: Ge inte upp! Det finns ändå en chans att allt går bra! Kram och lycka till!!!
Tack, lite hopp finns alltså. Men vi har iofs tre landstingsförsök kvar men det känns inte som om jag vill eller orkar med mera sprutor, ul, tester och läkarbesök hit och dit. Det tär så mycket med IVF, det känns inte alls som det är kul att längta efter barn längre utan mer som ett måste med en massa strul på vägen dit...Önskar att det jag kunde se allt mera positivt som min make. Men han slipper ju alla sprutor etc så lätt för honom att säga att vi har ju tre försök kvar...
Nu lät jag så där neggo, förlåt! Jag är glad för alla som har fått plus, har fått se sina små via UL och allt! Det är en fantastisk känsla att få se ngt som faktiskt ser ut som en bebis som finns innuti en!
Kram