• LnH

Ivf/FET Töserna 2012

Idag så känns livet lite roligare än vanligt, inte bara för att det är fredag men för att vi var på första besök på Huddinge igår och allt såg bra ut och jag ska ha (och har fått) mens idag så då sa de att jag eventuellt skulle få påbörja behandlingen imorgon men att jag skulle ringa idag. Ringde idag och jag får påbörja alla sprutor imorgon :)
    Ser iofs inte alls fram emot att få en massa sprutor men det här känns bra och det här är sista färskförsöket som vi kommer att göra (iofs vi kanske ändrar oss och då har vi två försök kvar). De sa också att vi fick om vi ville tillbaka två ägg. Funderar på om vi ska göra det. Känns som om vi ska maximera våra försök att få till det.
    För visst ökar chansen för att bli gravid om man sätter tillbaka två ägg?!

• LnH
    Mandelmumsa skrev 2012-09-07 12:11:41 följande:
    LnH: Vad skönt att allt såg bra ut och att ni får börja så snabbt! Visst ökar chansen med två, men den fördubblas inte :) Hur kommer det sig att ni blev erbjudna två? Har ni gjort många misslyckade försök?
    Vi har gjort 2 st färskförsök och ett FET och inget har tagit så tydligen så får vi nu välja ifall vi vill ha två tillbaka eller inte. Enligt den förra kliniken så gav de oss (för färskförsöken) 50% att vi skulle lyckas, FET så satte dem bara in det för att det levde men de trodde inte att det skulle bli något, vilket det inte heller blev. Men det blev det inte heller när de sa att vi hade så bra chanser att lyckas. Så det blir nog 2 stycken nästa insättning, ifall vi får så många ägg vill säga.
  • LnH
    Make your own kind of music skrev 2012-09-09 14:37:56 följande:
    Vad spännande! Vi har fått tillbaka två ägg vid två olika tillfällen och vi har då testat positivt båda gångerna. Första ledde dock till ett mycket tidigt missfall, så det vara snarare så att ett embryo fäst men snabbt släppt igen. Men nu på vårt femte ivf-försök så fick vi två tillbaka och jag är nu gravid i vecka 15. Väntar ett barn :)
    Så nog ökar det chanserna något iaf.
    Lycka till! Håller tummarna!! 
    Tack för svar :)
    Jag lutar mer och mer till att låta dem sätta in 2 stycken istället för ett. Dels för att dem de fryser aldrig överlever (iofs bara gjort 2 ggr men utav 3 så har ju två inte klarat upptiningen och ett förlorade hälften av sina celler) och om de inte överlever så kan de ju lika gärna sätta in 2 ialla fall. Känns som om det finns lite mera chans att det tar sig...
  • LnH

csillag: håller tummar och tår för att allt ska gå bra och att grodan stannar kvar länge och väl därinne!

Själv så sprutar jag nu, fick förhöjd dos, så nu tar jag 275 av gonal-f (tog 225 innan och har tagit detta de två föregående försöken). Och det är ÄP på tisdag och sedan ET på Fredag ifall allt går bra...men jag känner ingenting (alltså emotionellt)....innan så har jag hoppats och kännt en massa saker, nu så vill jag inte ens tänka på det så går in i jobbet och jag känner inget för ÄP eller nåt sånt. Men vi har i alla fall bestämt oss att vi ska sätta in 2 stycken små.

• LnH

Ok, nu var ägglossnings sprutan tagen igår kväll så ÄP imorgon. Känns väl helt ok, men jag har massa möten denna dag och det känns jobbigt. De  säger att man inte ska jobba men jag liksom måste göra det...men har iofs inte haft ont eller problem vid de andra två gånger som jag har gjort ÄP, efter 2 timmar har det varit som om inget har hänt så hoppas att det blir likadant denna gång så att jag inte sitter och lider på mina möten

• LnH

ok, nu har jag varit på ÄP och de fick ut 10 ägg (ungefär som de brukar :))
    Får se om vi får 2 eller 3 bra stycken. Jag hoppas på att det är 4 bra, två till mig och två till frysen så ifall vi inte lyckas denna gång...

• LnH
    Snölängtan skrev 2012-09-19 12:35:28 följande:

Härligt! Hoppas nu att de trivs riktigt bra i värmeskåpet!!! Lycka till!
    Tack! Jag hoppas också att de trivs bra och att det kommer att bli 4 stycken topp ägg, eller i alla fall 3 stcyken då jag skulle vilja ha ett till frysen plus jag vill ju ha 2 tillbaka...nu börjar jag bli lite nervös...imorgon så gäller det

Haha blir väl lite löpande band principen då med antar jag, precis som det var när det var äggplock :)
  • LnH

LAC: Grattis!!!!

Var på ET idag, vi hade blivit lovade 2 tillbaka, de sa till och med att vi skulle fundera på detta hemma! Men idag när vi skulle sätta tillbaka äggen så sa vi att vi har funderat och vi vill ha 2 tillbaka. Då säger läkaren nej ni får inte det. Ni har inte gjort tillräckligt många misslycdkade försök och era emrbyon är för fina. WHAT?!?!! Jag är ARG! Nu har vi ju funderat på detta och vägt för och nackdelar och kommit fram till ett beslut och då visar det sig att vi inte ens får detta. Enligt den läkaren vi hade idag så sklle den första aldrig ha sagt att vi skulle få två. Så nu fick vi ett tillbaka och det känns som om detta har vi ju försökt med innan, då har det inte fungerat. Och den läkaren vi såg först han sa att chansen för att vi skulle få tvillingar inte var stor alls, den idag sa att risken var jätte stor och överhängande. Blir så less på allt som har med IVF att göra!!!

• LnH

Hej Tjejer idag r'ä jag inte lika arg som igår. Vart bara så sur när han sa att nej du får inte alls tillbaka två ägg. Den första läkaren sa till och med till oss att gå hem och fundera på ifall vi ville ha två eller ett tillbaka och att vi skulel bestämma oss tills vi kom till ET. Sen så sa dem att vi hade 4 embryon av toppkvalitet, så det ökade tydligen min chans för att få tvillingar enligt denna läkare. Enligt den första och BM jag pratade med innan så var denna risk inte alls stor då jag är så gammal. Varför säger de så olika?!
    När jag gick på Sophia hemmet så sa de att ifall det inte är emryon av bra kvalitet så får du 2 tillbaka, annars bara ett. Fast nu sa denna läkare att om jag inte blir gravid nu och inet efter ett till färskförsök så får jag 2 tillbaka...så många gånger till kommer jag inte att göra om detta. Är så less på allt som har att göra med IVF just nu....

Csillag! vad glad jag blir för din skull att du inte blöder! Det måste kännas jätte skönt!!!

Ahhh men nu är jag i alla fall ruvare, rd1 idag. Det kanske går bättre denna gång, på SH var det dagen för ET aldrig mer än 3 bra embryon och bara ett som var jätte bra. De andra var bra men inte topp kvalitet, nu fick vi tydligen 4 som var topp, ett till mig, 2 till frysen och ett som de skulle odla till blastocyst. Men här var läkaren också så luddig, han sa att de som inte var så bra odlade de vidare, men precis innan hade han sagt att vi hade fått 4 ägg som var toppkvaliett?!

Nej nu ska jag fokusera på mitt jobb, det är inte alls lika luddigt och komplicerat som IVF :)

• LnH

Lite HJÄLP...
    jag fick börja med crinone direkt efter ET, på SH fick man göra det dagen efter..men men.
    Idag så kom det lite rosa och rött i crinonen som kom ut, är det ngt som man ska oroa sig över?! Eller kan det bara vara från ÄP?! Jag kan inte komma ihåg att det var så innan, bara runt rd9-10 och det var också då jag visste att försöket inte fungerat och sen så testade jag negativt med.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012