• LnH

Ivf/FET Töserna 2012

Csillag skrev 2012-09-26 17:07:22 följande:
    har mått så när jag vari gravid.kroppen ställer om sej för graviditet osv
    så håller tummarna att de ska visa pluss! 
    hmmm det som är så konstigt är att jag inte kommer ihåg att jag har känt så när jag varit gravid, men skillnaden då var väl att då försökte jag inte att bli det heller så då tänkte jag inte på symptom alls.

Nu är det enda jag tänker på är symptom hit och dit.Men min mensvärk går inte att ta miste på...hoppas att det inte beror på ngn infektion eller nåt annat otrevligt bara. Det skulle vara min tur det :)

jo testade med ett grav test idag, det ser helt neg ut men när jag tog det tyckte jag att det var svagt positivt så jag köpte ett som mäter mindre mängder hcg och det vart svagt svagt svagt. Så antingen är det ngt eller så 'är det ovitrelle som håller på att gå ut, idag är det 10 dagar sedan jag tog den sprutan. Så nu har jag3 test kvar och kommer att testa varje morgon fram tills helgen...haha jag har bytt ut mitt behov av cigg till att behöva testa i tid och otid :) men det är ju sundare för min hälsa i alla fall.
  • LnH
    Csillag skrev 2012-09-27 12:10:22 följande:
    Usch då de låter inte kul.Hoppas de går över.
    Tips: Varm vetekudde o värmedyna.

Använde ja nu både vid ÄP oh insättningen.Rekomenderades av läkaren.KANON!

Varit hos läkaren idag.
    Efter mkt tjat fick jag komma hem över helgen iaf.

Hittade ytterligare en blödning från moderkakan och då den sitter som den gör så verkar de som moderkakan har svårt att sitta fast o vill släppa.
    Kändes både skönt att få åka hem mn samtidigt panik ver de.
    vet att jag blir knäpp av att ligga på sjukhus.
    Bara när dom sa inläggning ida o de stod 3 läkare o diskuterade så kände ja panikångesten komma.
    jag e i V 20+1.
    herre gud ska ja ligga där inne ca 20 veckor, GAHHH

Usch lipade som en liten snorunge o bönade o bad att ja skulle få åka hem över helgen åtminstonde o ja lovade dyrt o heligt att åka in direkt om minsta blod kommer.
    Efter mkt övertalning så fick ja iaf de.
    Nu hoppas ja verkligen blödningarna bara kan hålla sej borta.
    vill vara hemma...iaf några veckor till.
    Jag hoppas att blödningarna håller sig borta!
    Jag ska hålla tummarna i 20 veckor :)
  • LnH

hmmm testade idag igen och idag så var testet helt blankt, dumma ovitrelle, den tog mer än 10 dagar att gå ur min kropp den här gången.

Ohc nu har jag fått mensvärk igen och jag all svullnad har gått ned. Precis som förra gångerna så det blir väl att jag börjar att blöda på lördag eller söndag denna gång med. Nu lägger jag ned allt det hrä. Nu får det räcka...

• LnH

hmmm så var mensen här. det var nog det jag trodde innerst inne hela tiden. Som vanligt började jag att blöda på rd 9 och rd10 var det helt klart att det här var mensen som kom.

Får se om vi orkar med något mera, har 2 eller 3 i frysen och sen har vi två försök kvar men jag vet inte hur mycket mer som vi orkar med. Detta var ändå 3 färsk försöket och om man räkna med FET så var det försök 4 och om man räknar med det FET som vi förberedde oss på så är det försök 5...undrar hur alla andra orkar med det.

• LnH
    Make your own kind of music skrev 2012-10-01 11:04:18 följande:

Nej vad tråkigt!! Ledsen för er skull. Styrkekram {#emotions_dlg.flower}

Det ÄR tufft att gå igenom IVF gång på gång.
    Själv har jag gått igenom 5 färskförsök innan det nu tillslut tog sig.
    Vi har aldrig fått något till frysen.
    Det är tufft men i slutändan, när det väl fungerar så har alla tårar och jobbiga känslor varit värt det. Tror det är så man får tänka.
    En sak som har hjälpt mig att kämpa vidare är att sätta sin egna situation i förhållande till någon annans. Så man får ett annat perspektiv.
    Nu säger jag INTE att du inte ska få lov att vara ledsen och tycka det är jobbigt och känna att du kanske inte orkar. Det finns inget rätt eller fel. Lyssna på dig själv. Men t.ex. så skulle du kunna tänka på att det finns personer som exempelvis jag och min man som aldrig lyckas få embryon till frysen, vi har använt upp våra gratisförsök och vi fick nu betala 60 000 kr för ett tre-pack. Om du vill ha ett till barn så tänk på att ni är i alla fall i en bättre position än många andra, med tanke på att ni har fler försök kvar, så det ekonomiska behöver ni i alla fall inte bekymra er över.
    När du känner dig starkare och fått distans till detta misslyckade försök så plocka fram den där starka personen inom dig som ger dig styrka och kämparglöd. Det kommer att vara värt det i slutändan! Flört Men slicka nu först era sår och tillåt er att vara besvikna. Styrkekram.
    Tackar! Jag tror min man anser att det är värt att göra alla gratis försök inklusive de förskförsök vi har kvar. Han har inga barn men jag har redan ett av varje (dvs en liten kille och en lite större tjej) och tycker kanske inte alls att det är lika viktigt att ha en till. Jag kan tänka mig att det måste kännas mera surt för honom och att han kommer att bli bitter på mig ifall vi inte göra alla försök eftersom detta betyder att han aldrig (opm han inte skiljer sig från mig) kommer att få egna barn. Så jag känner mig jätte pressad till att göra alla försök trots att jag bara blir mer och mer anti till allt. Jag tror att jag hade kännt annorlunda ifall jag inte hade haft några barn innan...då hade jag nog kämpat mycket mera och varit mycket mer besviken och ledsen.
    Just nu så vill jag inte men känner att jag måste forts'ätta att försöka...Blir väl åtminstone ett FET ifall de överlever upptiningen (hoppas då att det ena tappar ngn cell eller så och att de tinar upp båda så vi får två tillbaka). Men tydligen så har vi efter detta försök i alla fall försökt så många gånger så att två tillbaka eventuellt kan bli aktuellt...men just nu känns det inte alls som om det kommer att hjälpa heller..men vem vet.
    Jag kan i alla fall säga att den här gången så har jag slutat att röka (innan), jag har inte druckit (ett glas vin iofs då och då men bara ett och ett litet ett!) och jag har tränat, gått ned i vikt och varit mera nyttig MEN det hjälpte föga...känns som om jag lika gärna kan börja att röka igen. Jag är nämligen röksugen som bara den och lite sur

Så glad att jag har det här forumet att ventilera mina tankar :D
  • LnH
    Csillag skrev 2012-10-01 13:50:34 följande:
    Usch gumman, lider verkligen me dej.
    Vet hur ni kämpar för att lyckas.
    Men jag hoppas att ni inte ger upp,även om ja skyulle förstå om ni väljer göra de sen.
    Min ivf läkare sa att oftast är första o andra försöken mer som test försök för läkarna vet inte hur kroppen reagerar riktigt o dessa borde alla få gratis just av den anledningen.
    Det är inte lätt att hitta rätt medicner som passar just en själv o rätt dos osv.Mitt i allt de här så ska de lyckas komma ut ett guldägg.
    du vet min bakgrund o historia så du vet sj hur länge ja kämpat för att äntligen få mtt pluss.
    MEN när ja va där så va allt kämpande att bli gravid nääääästan som bortblåst.
    Vore en lögn om ja sa man glömt de för de gör man inte nångång.Mn känslan man fick när de visade positivt va helt sjukt,efter så många försök,så många års kämpande så helt plöstsligt så visade testet positivt.
    Jag blev chockad,o jag förstod inte ritigt va de menade.
    Alla test i alla år visade ju negativt,detta positivt..bara så där,en dag när läkarna sagt att detta försök kommer gå åt skogen o ja ara ville få ett slut o lägga de bakom mej,de va enda anledningen ja testade,o helt plötsligt så visade de då gravid.

Jag hoppas inte ni ger upp.
    Jag önskar verkligen vi alla blir gravida innom kort,alla borde få uppleva en liten bebis,vare sej de e mannen lr kvinnan i förhållandet.
    Jag förstår hur du känner då du har barn sen tidigare.
    Min dotter va ju från tidigare o när ja o min man tröäffades o försökte sen så fungerade inget.Jag visste ja hade svårt redan sen ja väntade dottern,mn ja trodde aldrig de skulle va så svårt.
    01 kom dotter
    06 kom tvillingarna efter alla års kämpande med hormoner
    13 kommer grodan (förhoppningsvis) efter 7 års kämpande med hormoner inseminationer ivfer.

Ge inte upp...
    Tro mej,de finns mirakel ibland..

STYRKEKRAMAR i massor
    Tack!!!
    Jo det kanske kommer att kännas bättre med tiden och vi kanske också får ett plus men just nu så känns allt så hopplöst. Innan så kändes det som jag blev gravid om jag ens tittade på en man och nu så fungerar det inte. Det känns så surt! Det kanske är karma...
    Det lutar nog åt att vi göra alla gratis försök, som vi har kvar för att om jag vänder på situationen så skulle jag fortsätta tills det fungerade ifalll det var jag som inte hade några barn. men om det inte blir något av de försök vi har kvar så kommer jag säga stopp. Då har vi i alla fall lagt ut över 60 000  för 2 färskförsök och 1 1/2 fet. Plus då har vi hunnit med 3 Färskförsök genom landstinget och de ev,.FET som blir. Fungerar inget av dessa försök då så ger jag upp och då kan inte min make komma och säga att jag inte har gjort allt i min makt som går att göra för att det ska lyckas. Då kan han inte vara bitter på mig...men hoppas att det kommer att fungera med ett FET och att åtminstone 1 av de embryon vi har i frysen överlever upptiningen.

Haha känns som om hela jag är upp och ned, ena stunden känns allt bra och den andra så känns det helt annorlunda...jag som brukar vara mera jämn i humöret..
  • LnH

Hej alla!Hoppas att det går bra för alla, orkar nog inte läsa igenom alla sidor med svar. Har börjat med FET igen, fick tillbaka två idag, men båda hade tappat 50% av sina celler så det är ju inte så bra, fick runt 10% chans per embryo. Menmen sånt är livet, förut fick vi över 50% chans att vi skulle lyckas men det lyckades inte då heller.

Csillag, tänker på dig då och då och undrar hur det går för dig. Orkar inte vara här inne hela tiden som förut, känns som om det tar för mycket kraft och energi just nu. Får se om detta FET lyckas...två har vi aldrig fått tillbaka innan och det kanske hjälper :)

• LnH

hmmm negativt test idag, men det är nog för tidigt, dag 7 efter FET med två stycken (ja vi fick 2 stycken då det första som de tog fram tappade 50% av cellerna men det gjorde det andra med). Har haft alla möjliga och omöjliga symptom, hade till och med en känsla att det hade fungerat den här gången men nu känns det rätt kört, bara att vänta in mensen som ska komma på lördag och ignorera alla konstiga symptom kroppen lurar en med. Hade nog vari bättre om jag hade tagit progesteron eller ngt så jag kunde skylla symptom på det. Nu har jag inget att bortförklara mina symtom på.

Hur går det för alla andra, känns som om alla som var med i början har blivit gravida och att jag är den enda kvar...

csillag: skönt att höra att det är någorlunda bra med dig! Håller tummarna att allt går smidigt från och med nu!

• LnH
    Vincents mamma skrev 2012-11-21 21:52:12 följande:
    LnH : Jag är här och är ej gravid än heller så det är du och jag ;)
    Det gör mig "glad"...eller jag missförstå mig rätt! Känns som om ALLA i hela världen lyckas utom jag. Nu har vi 3 hela cykler bakom oss och sen har jag snart 2 misslyckade fet bakom mig. börja kännas lite hopplöst måste jag säga. Hur går det får dig Vincents mamma?

Iofs så har jag inte fått mens så jag har inte helt fått bekräftat att detta försök har misslyckats MEN jag har testat idag och igår och det var så neg som det kan bli. Inte ens när jag tog isär testet så fanns det en tillstymmelse till spök streck ens. Det kändes mindre kul måste jag säga. Känns som om ALLA testar positivt extremt tidigt också...utom jag :)

Satt också och läste vad som händer med embryot efter FET, då borde det ha fäst men sen när jag tänkte efter och räknade så gällde den grafen om man sätter tillbaka efter 3 dagar, jag satte tillbaka på andra dagen och mina små embryon var bara 2 celler vardera, så då insåg jag att om jag skulle gå efter den så borde idag vara dagen då hela processen för att embryot ska ha fäst helt vara idag...så det kan ju vara för tidigt att testa...är på rd 8 idag så är kanske lite tidig med testandet MEN eftersom jag inte tar mediciner och kör i min normala cykel så ska jag ha mens på lördag. Får väl fortsätta att hoppas att åtminstone ett av dem två fastnar och växer till sig..

Jag har haft mensvärk sedan dagen efter FET och fram tills idag...idag har jag inte känt något alls...men jag är sjukt trött och smått illamående och yr. och boobisarna svider när man rör vid dem. MEn jag kan mycket väl ha inbillat mig allt och tänkt på symptom som tillslut blir sanna för att man vill att det ska ha hänt ngt.

• LnH

grattis jazmine!! själv så ska vi göra ett till IVF försök och då kommer vi at få två tillbaka och fungerar inte det så ger vi upp trots att vi har ett till färskförsök och de FET som ev. blir. jag är totalt mentalt slut, orkar inte med all väntan eller förhoppningar som inte blir..

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012