Csillag skrev 2012-10-01 13:50:34 följande:
Usch gumman, lider verkligen me dej.
Vet hur ni kämpar för att lyckas.
Men jag hoppas att ni inte ger upp,även om ja skyulle förstå om ni väljer göra de sen.
Min ivf läkare sa att oftast är första o andra försöken mer som test försök för läkarna vet inte hur kroppen reagerar riktigt o dessa borde alla få gratis just av den anledningen.
Det är inte lätt att hitta rätt medicner som passar just en själv o rätt dos osv.Mitt i allt de här så ska de lyckas komma ut ett guldägg.
du vet min bakgrund o historia så du vet sj hur länge ja kämpat för att äntligen få mtt pluss.
MEN när ja va där så va allt kämpande att bli gravid nääääästan som bortblåst.
Vore en lögn om ja sa man glömt de för de gör man inte
nångång.Mn känslan man fick när de visade positivt va helt sjukt,efter så många försök,så många års kämpande så helt plöstsligt så visade testet positivt.
Jag blev chockad,o jag förstod inte ritigt va de menade.
Alla test i alla år visade ju negativt,detta positivt..bara så där,en dag när läkarna sagt att detta försök kommer gå åt skogen o ja ara ville få ett slut o lägga de bakom mej,de va enda anledningen ja testade,o helt plötsligt så visade de då gravid.
Jag hoppas inte ni ger upp.
Jag önskar verkligen vi alla blir gravida innom kort,alla borde få uppleva en liten bebis,vare sej de e mannen lr kvinnan i förhållandet.
Jag förstår hur du känner då du har barn sen tidigare.
Min dotter va ju från tidigare o när ja o min man tröäffades o försökte sen så fungerade inget.Jag visste ja hade svårt redan sen ja väntade dottern,mn ja trodde aldrig de skulle va så svårt.
01 kom dotter
06 kom tvillingarna efter alla års kämpande med hormoner
13 kommer grodan (förhoppningsvis) efter 7 års kämpande med hormoner inseminationer ivfer.
Ge inte upp...
Tro mej,de finns mirakel ibland..
STYRKEKRAMAR i massor
Tack!!!
Jo det kanske kommer att kännas bättre med tiden och vi kanske också får ett plus men just nu så känns allt så hopplöst. Innan så kändes det som jag blev gravid om jag ens tittade på en man och nu så fungerar det inte. Det känns så surt! Det kanske är karma...
Det lutar nog åt att vi göra alla gratis försök, som vi har kvar för att om jag vänder på situationen så skulle jag fortsätta tills det fungerade ifalll det var jag som inte hade några barn. men om det inte blir något av de försök vi har kvar så kommer jag säga stopp. Då har vi i alla fall lagt ut över 60 000 för 2 färskförsök och 1 1/2 fet. Plus då har vi hunnit med 3 Färskförsök genom landstinget och de ev,.FET som blir. Fungerar inget av dessa försök då så ger jag upp och då kan inte min make komma och säga att jag inte har gjort allt i min makt som går att göra för att det ska lyckas. Då kan han inte vara bitter på mig...men hoppas att det kommer att fungera med ett FET och att åtminstone 1 av de embryon vi har i frysen överlever upptiningen.
Haha känns som om hela jag är upp och ned, ena stunden känns allt bra och den andra så känns det helt annorlunda...jag som brukar vara mera jämn i humöret..