• LnH

Ivf/FET Töserna 2012

hmmm tackar! Men känner mig rätt dum som testar, varför skulle det helt plötsligt fungera att bli gravid utan hjälp?! Känns som om chansen är så extremt liten.
    Sitter här på jobbet med mensvärk och dragningar i ljumskar/höfter. Men ska ju inte ha mens förens på måndag....väntar nog tills på åtminstone på fredag innan jag testar digitalt..vågar inte ta ett sånt :)
    Köpte ett två pack med clearblue för enpack var slut. Får väl ta det på torsdag och se vad det visar. Hoppas bara att denna metallsmak i munnen går bort snart för ingenting smakar gott.

Tack för allas svar!!!
    Så glad för alla som har plussat!! Då känns det som om det finns hopp för min del med :D

• LnH

Hmmm och kunde jag hålla mig från att testa, nej då..denna gång så blev testet annorlunda. SUCK. Först så var det ett positivt streck (inte alls lika starkt som igår) och när 2 min hade gått så var det väldigt svagt och brett plus, men efter 4-5 min så försvann det mer eller mindre, dvs i vissa vinklar kunde man ana att det eventuellt var ngt. Dock hade jag bara hållt mig i 2 timmar denna morgon, och igår så hade det gått 4 timmar men ändå. Är nog bara att inse att CB inte alls är att lita på ifall  man inte får ett jätte tydligt plus som stannar kvar, ska nog inte testa så tidigt med dem heller utan vänta tills man är 1 dag innan mens eller samma dag man ska ha mens.

Nu ska jag inte gå förbi ett apotek förrens nästa vecka har jag lovat mig själv så att jag inte köper flera tester som ger konstiga resultat och ger mig huvudbry :) och nästa vecka har jag semester och har inte mensen kommit på onsdag så tar jag ett test då ifall jag kan hålla mig vill säga :)

Och nu sitter jag och längtar till augusti...då ska jag göra mitt sista FET på Sophia hemmet. Hoppas det tar sig då! Annars lär jag ju få vänta i år och dag innan jag får komma till Huddinge. Har inte hört ngt från dem mer än det brev jag fick i februari. Känns som om jag kommer att bli gamal innan jag får tid där :)

Csillag: hur går det för dig? Går allt bra?

Jazmine: så glad för ditt plus!! det bevisar att det också kanske finns hopp för mig med :)

Mandelmumsa. jag vågar inte tro ngt, har innan fått blå streck av varierande stryrka från CB test, där man inte vet hur man ska tolka resultatet, och sen har det inte varit ngt. När jag väl har plussat med dessa test har det varit så starkt att det inte finns ngn undran. Men tycker inte att de ska ge ett tunt blått plus ifall man inte är gravid eller att det är ett plus i kanske 4 minuter som sedan försvinner.

• LnH

Csillag: Jodå, mår "bra". Blir liksom inte av med mensvärken och det är först på Måndag som den ska komma. Börjar lessna på den :) Tog ett RFSU testa tidigt och det var helt blankt, så det är nog bara min kropp som beter sig underligt efter alla hormoner hit och dit. Förra mensen kom 3 dagar sent, så sent har ALDRIG min mens kommit under alla år jag har haft mens.

Vad skönt att du inte har haft ngn mera blödning! Det kommer att gå så bra så och nästa år så sitter du med en liten till :)

• LnH

en annan sak, angående symptom. När jag har varit gravid innan så har jag aldrig haft ett enda symptom (iofs var det inte planerat) MEN jag borde ju ha märkt ifall jag mådde konstig tycker jag :)
    Så bara för att man inte känner ngt behöver ju inte alls betyda ngt överhuvudtaget!
    Med dottern så kom symptom efter 9 veckor, innan dess så kändes INGENTING förutom att jag blödde lite då och då. Med sonen så hade jag nog inga symptom alls förutom att magen växte, och det var när jag var i 6 månaden jag kände av symptom och då var det att det var jobbigt att knyta skor och gå långt eller att jag inte på ett smidigt sätt kunde plocka upp saker från golvet :)

• LnH
    Csillag skrev 2012-07-05 10:12:26 följande:
    Jag fortsätter hålla mina tummar, vill så gärna att du ska få ett pluss!!
    Tack söta du! Jag tror dock inte att jag kommer att få plus och tänkte efter och jag har nog testat extremt tidigt för när jag plussade sist så var det på dag 10 efter ET (13 efter ÄP om man räknar det som ÄL) och 2 dagar innan så var testet helt negativt. Så om man ser det så, ifall jag mot all förmodan skulle vara gravid så borde det inte visa sig alls redan nu, så det blir att vänta och se om man får mensen :)
    Odessa skrev 2012-07-05 08:12:19 följande:
    Lnh: håller tummarna ändå för plus. Och om fet inte händer nu så hoppas jag det händer vid FET i augusti!

Det är härligt att vi har varandra att skriva av oss till, jag var så otroligt nervös i början, de första 12v kändes otroligt jobbiga. Jag förstår verkligen allas oro!

Csillag, vilken vecka är du i nu?
    Tackar! Ser fram emot mitt Fet i aug.
  • LnH
    Make your own kind of music skrev 2012-07-05 23:03:20 följande:
    Funderar på vad som är normalt o när man bör bli orolig o kanske åka in o kolla om allt är ok... Var precis på väg att somna när det plötsligt brände till i buken, åt vänster vid höften. Det gjorde jätteont! En smärtsam brännande känsla som höll i sig flera minuter. Sen försvann det. Vet inte vad jag ska tro... Någon som upplevt liknande så här tidigt? Bara v 5+0. Hoppas inte att vi nu råkar ut för något annat jävulskap så som utomkveds... Med min otur skulle jag inte bli förvånad. Sista veckan innan sommarstängt på CA så jag tvivlar på att de har tid för mig imorgon. Ringer iaf imorgon.. Usch, det gjorde ont.
    så fick jag med, det liksom bränner till och gör ont men det slutar efter ett tag, alltså fick så när jag var gravid första gången. Då var det bara växtvärk, kändes ungefär som när man har sträckt en muskel (alltså precis när man gör det). Om du förstår vad jag menar. och jag fick bara så på antingen höger eller vänster sida och det var muskler och ligament på "sidorna" vid höfter och sånt som sträckte på sig bara. Men jag förstår att du är orolig så ring och fråga om det!!!! Det kommer att gå bra! Och jag förstår att du är nojjig!!! Kram

MEN jag har så nu med FAST i mitt vänstra bröst, det liksom bränner och svider, men bara på en punkt och kommer man åt den så känns det först lite sen bara bränner det till och svider så in i bomben och sen går det över. UNDRAR vad det kan vara?! Ifall det inte går över ska jag kolla upp det i alla fall.
  • LnH
    Make your own kind of music skrev 2012-07-06 09:18:04 följande:
    Typiskt.
    Carlanderska har sommarstängt fr.o.m. idag.
    Och gynmottagningen på Sahlgrenska har stängt idag.
    Pratade med växeln och vad jag kan göra är i så fall att åka till gynakuten och sätta mig, men dit går inte att ringa.
    Känner att jag avvaktar.
    Det var några minuter igår kväll som jag hade ont. Sen försvann det.
    Kommer det tillbaka så får vi åka till akuten, men nu känns det ok.
    om det bara gjorde ont några minuter igår så ta det lungt, vila idag och ifall det skulle börja göra ont igen så åk in, men annars så kan jag nästan lova dyrt och heligt att det bara var växtvärk! visst är det ditt första barn? För mig hade jag mera växtvärk med första barnet och med andra så var det mycket mindre (från ligament och muskler vill säga i alla fall).
  • LnH
    jazmine25 skrev 2012-07-30 16:57:05 följande:
    Idag öppnade äntligen Hudinge sin telefon. Jag ringde och berättade om det tidiga missfallet och bokade om VUL-tiden till en missfalls koll. Jag tror verkligen inte att allt har lämnat mig då jag mår urusellt varje dag och fortfarande känner mig gravid. Jag vet ju att jag har fått missfall men nåt slags knas är det med min kropp just nu.

Vi ska träffa läkaren den 8/8 så hoppas allt löser sig bra då och att vi får köra en planering innför IVF start 2. Jag tror att vi borde få köra igång på mensen som borde komma i början av september. Men det är bara om man måste hoppa en mens efter missfall. Annars borde jag få köra igång redan nu på Augusti mensen.

Är det nån som vet om man måste hoppa en mens eller inte?
    Jag fick ju ett extremt tidigt missfall och jag skulle inte ha behövt vänta en mens men det blev flera pga sommarstängt...annars hade jag fått köra på direkt.

Hur långt gången var du?! Beklagr verkligen!!! Läste det på din blogg...kram
  • LnH

Hej efter semester och skön ledighet från jobb och från FL :) Har fått min mens så ska ringa kliniken idag för att få köra ett FET denna månad, dvs om allt ser bra ut så kör vi om ca 14 dagar...vilket innebär bara 14 dagars till tränande :S.

Såg mig själv i en helkropps spegel och insåg att det kanske var dags att gå ner några kilon i vikt oavsett om BMI tal säger att jag är normal. Så har nu tränat i 3 veckor och ja, det syns skillnad...rutorna börjar komma fram, förhoppningsvis så kommer de att försvinna snart igen  och ersättas av en liten kula :)

Hoppas det går bra för alla andra och att alla har haft en skön semester

• LnH

hmmm, ska man alltså ta det lungt med träning?!.

Gångerna innan när jag har blivit gravid har jag tränat (alltså inte vid ivf tillfällen). och har vägt runt 10 kilo mindre än vad jag gör nu, plus att jag har ätit minipiller/p-piller och festat och rökt (vi planerade definitivt inte alls att skaffa barn!!!). Nu så har jag inte tränat, vägt mera, tagit det lungt och nästan inte alls rökt och festat och definitivt inte haft ngt skydd..

Och när jag plusade men fick tidigt missfall så gick jag en promenad varje kväll för att få igång blodcirkulationen då jag sitter ned hela dagarna. Så jag hoppas att min träning nu gör att min blodcirkulation har blivit mycket bättre och gynnar eventuell graviditet (intalar jag mig själv).

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012