• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Fru Bone

Bira 11: Grattis till lyckat resultat. Hoppas att det går hela vägen för er också. 

Jag hade hoppats på att få veta idag om våra embryon klarade sig vidare till blastocyster och hamnade i frysen förra måndagen eller inte, men inget brev idag heller. Blir lite lätt frustrerad och det går ju aldrig att ringa kliniken heller. De lovade ju att skicka brev om hur det gått förra måndagen redan, men nu har det ju gått en vecka. Jaja, bara att bita ihop antar jag, men det är ju en extra grej att oroa sig för.

Idag blödde jag lite mer och jag tappar mer och mer hopp att det gått bra det här. Usch vad den här tiden är jobbig. Vet inte om jag blöder på grund av vagitorierna eller om det är mens på gång. Blä!

• nl2012
    Fru Bone skrev 2012-05-21 22:46:51 följande:
    Bira 11: Grattis till lyckat resultat. Hoppas att det går hela vägen för er också. 

Jag hade hoppats på att få veta idag om våra embryon klarade sig vidare till blastocyster och hamnade i frysen förra måndagen eller inte, men inget brev idag heller. Blir lite lätt frustrerad och det går ju aldrig att ringa kliniken heller. De lovade ju att skicka brev om hur det gått förra måndagen redan, men nu har det ju gått en vecka. Jaja, bara att bita ihop antar jag, men det är ju en extra grej att oroa sig för.

Idag blödde jag lite mer och jag tappar mer och mer hopp att det gått bra det här. Usch vad den här tiden är jobbig. Vet inte om jag blöder på grund av vagitorierna eller om det är mens på gång. Blä!
    Jag håller med dig helt & fullt! Ruvartiden är fruktansvärt jobbig, det är en hemsk väntan o man pendlar ständigt mellan hopp & förtvivlan........... Kram på dig
  • LnH

var på kliniken igår och enligt vul så allt bra ut och jag hade redan börjat min nya cykel enligt honom.

MEN eftersom det är sommarledigheter så kanske vi inte hinner med ett FET innan sommaren så då får vi vänta tills i augusti. Det känns så där, jag skulle ringa och kolla ifall de hade öppet fortfarande när jag får min nästa mens, hoppas den kommer tidigare!!! För om den kommer 2 dagar innan så hinner jag med FET och kommer den när den ska så kanske jag hinner med ett till försök och kommer den försent så ja då blir det inget förens efter sommaren. Känns så där måste jag säga.

Men han sa att ja du har ju lyckats att bli gravid även om det inte blev ngt. Så det går frammåt...lätt för honom att säga, det är ju inte hans pengar direkt.

Ahhh finns det ngt jag kan göra för att få mens tidigare???

• Fru Bone

Jag fick äta Provera i 10 dagar för att få mens när jag skulle göra FET. När inte FET kunde genomföras fick jag äta dem igen inför IVF för att komma igång snabbare också

• Fidelis ad urnam

Jag antar att min fråga kanske var underlig, men ingen som vet?

• Fru Bone

Det ska inte ha någon betydelse om man haft könssjukdom, inte ens om det är sjukdomens fel att man inte kan få barn på naturlig väg.

• Fidelis ad urnam
    Fru Bone skrev 2012-05-22 12:06:14 följande:
    Det ska inte ha någon betydelse om man haft könssjukdom, inte ens om det är sjukdomens fel att man inte kan få barn på naturlig väg.
    Jag hoppas att ingen som inte borde läsa detta, läser detta. 
    MEN, för lite mer än ett år sedan fick jag och maken klamydia efter ett litet "äventyr" med ett annat par.
    Vi åt mediciner och trodde att allt var frid och fröjd. Nu när jag var på kvinnokliniken tog hon ett nytt test som visade att jag fortfarande har klamydia!
    Vi har inte varit med någon annan under denna tid, så antagligen tog inte medicinen som den skulle på någon av oss. Vi ska in på torsdag och få mediciner igen, så det kommer ju lösa sig. Blev bara orolig att de kanske nekar oss IVFen nu pga detta.  
  • LnH
    Fru Bone skrev 2012-05-22 09:59:26 följande:
    Jag fick äta Provera i 10 dagar för att få mens när jag skulle göra FET. När inte FET kunde genomföras fick jag äta dem igen inför IVF för att komma igång snabbare också
    aha, hmmm antar att jag inte får det då jag frågade om jag kunde göra ngt så att mensen kom lite tidigare så att jag kunde hinna med ett FET och då sa läkaren nej...suck!

Har dock läst på en massa sidor från USA och tyskland om att man kan få bindvävs massage för att eventuellt få bort sammanväxningar som är resultat från infektioner. Alltså på äggledarna. Men det finns INGET i sverige. Pratade med en kompis och hon sa att det fungerar ju att få bort olika "adhesions" på andra muskelgrupper så varför skulle det inte fungera på äggledare...
    Så nu ska jag hitta ngn som kan bindvävsmassage och testa detta samt ricinolja (ha som en "inpackning" på magen samt på tampong) innan nästa försök. Tydligen kan detta hjälpa till att läka ut eller ta bort ärrvävnad som finns i kroppen. Som sagt, detta är inte så dyrt och det kan ju inte skada att testa.
    Nu börjar jag ledsna på att bara lägga ut mer och mer pengar, det jag ska testa nu kostar 40 kr på apoteket och bindvävs massage kostar runt 400 kr för en gång, alternativt man köper en instruktions video för 30 USD. Känns som om det är värt att testa i alla fall...
  • Bira11

öm i nedre delen av magen, fast de är nog inte så konstigt då de både gjorts äggplock och återföring.

För mensvärk redan kan de ju inte vara. Kan kanske vara Crinonet oxå

• Bira11

Någon som vet då ägget brukar fästa?

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012