• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Bira11
    Csillag skrev 2012-03-01 19:07:27 följande:
    Åhh härligt med skoter åkning *Me like alot!!*
    Kört skoter i många år.Härlig känsla!
    Jag bor några mil från Borås i ett litet samhälle,fast ute på landet på en stor gård.Helt underbart.
    Jobbet har ja 1 1/2 h bilfärd till hehe men jag älskar ju vintern när de e massa snö så mitt jobb e jätte roligt.
    Man börjar bli lite trötter nu men inte kontisgt när man kör fullt ös medvetslös i lite mer än 4 månader och jobbar väl egentligen inga vettiga tider alls under den perioden.
    Man måste nog trivas o älska sitt jobb för att klara av de.

Då börjar du snart oxå.
    Guuu va roligt!!!!
    Har ni allt färdig planerat tills ni drar igång,vilka mediciner osv ni ska använda.

Min man va o hämpa ut mina plåster och vaggisar idag inför FET.
    Känns ju lite udda att använda ett plåster som ska hjälpa en bli gravid hahah.
    MEN fungerar de så är de ju perfekt.
    De sägs ju dom ska vara väldigt effektiva när progynon inte fungerar.

värt ett försök

Kram
    Inget schema är gjort än men vi har pratat om mediciner m,m
  • joujou

Jag hoppar med här också!  

Jag och min sambo väntar på våran kallelse för IVF.
    Fick veta i Måndags att remissen är färdigbehandlad osv, vårdgarantin är åberopad. Så nu hoppas vi att det går snabbt det här!!  

• Vincents mamma

Tror jag hoppar in här åxå, känns som i den andra tråden är alla gravida eller ruvare och där passar ju inte jag in än :) vårat färsk försök i januari misslyckades ju och nu väntar jag på mensen för att göra ett fet i ostimulerd cykel! Vi hade turen att ha 4 riktigt fina blastosar i frysen!

• Odessa
    Jottatotta skrev 2012-02-29 17:37:47 följande:
    Uchhh... beklagar värkligen att det inte höll hela vägen. Livet är så jä-la orättvist. varför kan inte alla små guldägg bara få utväcklas till härligt luktande små bebisar? Håller alla tummar för att du får ett svar på utredningen snart. Bättre att veta så att man kan få den hjälp man behöver än att gå oviss med tusen frågor.
    Styrkekram till dig. 
    Tack, ja det känns skönt med inplanerade besök och förhoppningsvis snart svar!
  • Odessa
    Csillag skrev 2012-02-29 19:47:06 följande:
    Har saknat dej så  gumman.
    Massa styrke kramar från mej.
    Har inboxat dej oxå .

Ge inte upp...2012 ska bli vårat år!!
    Kram 
    Tack, detsamma! Det här ska verkligen bli vårt år! Men börjar du snart nu då? Spännande!
  • Odessa
    Vincents mamma skrev 2012-03-02 08:26:53 följande:
    Tror jag hoppar in här åxå, känns som i den andra tråden är alla gravida eller ruvare och där passar ju inte jag in än :) vårat färsk försök i januari misslyckades ju och nu väntar jag på mensen för att göra ett fet i ostimulerd cykel! Vi hade turen att ha 4 riktigt fina blastosar i frysen!
    Hej! Vi fick missfall efter vårt första försök i januari. Väntar in en normal cykel och så kommer vi försöka igen. Vet du varför det är bättre att köra en ostimulerad FET? Får man något slags stöd i form av Crinone eller liknande eller vet du hur det funkar?

Skönt med fina blastosar i frysen!  
  • Odessa

Är det förresten någon här som kör akupunktur under IVF? Jag gjord det innan och under ÄP och ET. Men inte efter. Funderar på att göra det igen och fortsätta med det om vi lyckas bli gravida igen. 

• joujou

Hur lång tid tog det för er (som går via landstinget) att få hem kallelsen f.r.om att remissen är färdigbehandlad?! Känns som att det enda man gör är väntar och väntar och väntar.

• Csillag
    Rikolin skrev 2012-03-01 21:05:10 följande:
    Hej alla!!!
    Bara ett kort inlägg, så galet mycket på jobbet, känns som om att jag jobbat 32 dygn i sträck med bara problem, men det är lite påhitt för jag har faktiskt sovit ibland med! : ))
    Jobbar i snitt 12 15h/dag 7 dagari v så det blir inte mkt över till annat som tankar om magen good or bad.

Men är otroligt glad att tråden är igång!!

Tror ff att jag är gravid, hoppas det sitter kvar trots all stress och press. Ska på VUL så snart jag kommer hem från jobbet den 19/3.

återkommer snart, nu ska det sovas, väntar ett mardröms dygn i morgon!!        
    Åhhhh GRATTIS GRATTIS gumman.Håller tummarna att de ska vara så för dej!!
    Vet hur de e att ha sånna timmar.Kika in när du hinner.
    We miss ya! 
  • Csillag
    Bira11 skrev 2012-03-01 21:07:03 följande:
    Inget schema är gjort än men vi har pratat om mediciner m,m
    Va blir de för hormoner gumman då??
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012