• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    Jottatotta skrev 2012-02-29 17:43:34 följande:
    Nu var det klart!! Helt offatbart att man helt plötsligt är ruvare. Har inte riktigt kunna ta in det ännu. Av våra 6 befruktade så hade alla delat sig och var 10:or på skalan. Dock var där ett som dom bedömde som lite bättre och det har nu flyttat in i mig. 5 till frysen! Nu är det bara en låååång väntan tills TD den 15:de. Men och andra sidan så får jag lysna på min läkare nu, - Nu kan ni inte göra mer så försök lev som vanligt och analysera inte allt.....
    Hummm... lättare sagt än gjort men jag vet ju att han har rätt. Själva ET var ju bara som ett vanligt VUL. Kändes ju inte ett dugg. Men det var en märkligt känsla att se fröet innan dom satt in det, 6 fina celler :)

Vad skönt att ni är på gång igen. Nu hoppas vi bara att tant röd visar sig snabbt ;)    
    Hoppas många komemr till tråden, det känns så skönt att vi kan stötta varandra.

Kramar  
    Håller tummarna stenhårt att du ska få ett fiiiiint Plus den 15.e
    Håller både fingrar och tår

• MoM76

Och så hittade jag också hit

Kul att se att det redan hittat hit en hel del!

Csillag: Såg nu när jag läste i tråden så fick jag ju svar på alla frågor som jag ställde i mitt mail!  

• Csillag

Haha så bra att du fick de gumman.

Ja visst e de kul att tråden fyller ut med både vi från andra tråden och nya hittar hit.

Nu e de sängen som gäller.imon ringer kl 03.30.snabb dusch morronkaffe o bilen rullar till jobbet.

Super roligt pass mellan 06.30-23.00 så dagen blir lååååååång imorgon.

Men ja kikar in imon.

Måste ju kolla hir de går.med er.

Kraaaaam

MoM76 skrev 2012-02-29 20:54:08 följande:
    Och så hittade jag också hit

Kul att se att det redan hittat hit en hel del!

Csillag: Såg nu när jag läste i tråden så fick jag ju svar på alla frågor som jag ställde i mitt mail!  

• Attack
    Csillag ,va underbart att tråden ÄNTLIGEN är igång:) Har saknat dig!!
    Skriver mer imorgon, nu är det sängen för min del oxå!!
  • Csillag
    Attack skrev 2012-02-29 21:29:57 följande:
    Csillag ,va underbart att tråden ÄNTLIGEN är igång:) Har saknat dig!!
    Skriver mer imorgon, nu är det sängen för min del oxå!!
    Ja visst e de skoj.ÄNTLIGEN hittade jag en lucka att få ihop en tråd.
    Nu kommer jag förhoppningsvis kunna sitta lite vid datorn då våren närmar sej mer o mer o de betyder mindre snö och lite mindre jobb.
    Snart ska jag ÄNTLIGEN få min första lediga dag sen i dec
    Jag har nedräkning haha.
    Närrå skämt o sido,älskar mitt jobb,men en ledig dag eller sovmorron snart kommer kännas bra efter mkt slit i vinter.

Men sen hoppas jag på minst 2 veckor till med våra underbara skid turister iaf.
    Än är lite tidigt att stänga.
    Brukar ha öppet till april.

Nu måste jag fortsätta.

Hörs ikväll.
    saknat dej oxå Glad
  • Csillag
    Bira11 skrev 2012-02-29 07:10:01 följande:
    Skit kul här är jag iallafall...
    Hur går de me dej gumman??
  • Csillag
    Fru Bone skrev 2012-02-29 10:30:08 följande:
    Här är en till.
    Gjorde mitt först IVF-försök (ICSI) nyligen. Hade ET den 1/2, men det tog sig inte tyvärr.
    Nu har vi en månads uppehåll och ska förhoppningsvis får göra ett FET efter nästa blödning.
    Hoppas verkligen att någon av våra två frysta ägg klarar upptiningen så att vi får göra vårt FET.
    När beräknar ni va igång med FET?

• Bira11
    Csillag skrev 2012-03-01 05:59:00 följande:
    Hur går de me dej gumman??
    Jo då de blir april/ maj vi gör nästa försök, känns skönt då man bor i fjällen och de är nu bästa tiden börjar här med skoteråkning m,m.

Vart bor du då? skriv i min inbox om du inte vill skriva här.
  • Csillag
    Bira11 skrev 2012-03-01 18:51:43 följande:
    Jo då de blir april/ maj vi gör nästa försök, känns skönt då man bor i fjällen och de är nu bästa tiden börjar här med skoteråkning m,m.

Vart bor du då? skriv i min inbox om du inte vill skriva här.
    Åhh härligt med skoter åkning *Me like alot!!*
    Kört skoter i många år.Härlig känsla!
    Jag bor några mil från Borås i ett litet samhälle,fast ute på landet på en stor gård.Helt underbart.
    Jobbet har ja 1 1/2 h bilfärd till hehe men jag älskar ju vintern när de e massa snö så mitt jobb e jätte roligt.
    Man börjar bli lite trötter nu men inte kontisgt när man kör fullt ös medvetslös i lite mer än 4 månader och jobbar väl egentligen inga vettiga tider alls under den perioden.
    Man måste nog trivas o älska sitt jobb för att klara av de.

Då börjar du snart oxå.
    Guuu va roligt!!!!
    Har ni allt färdig planerat tills ni drar igång,vilka mediciner osv ni ska använda.

Min man va o hämpa ut mina plåster och vaggisar idag inför FET.
    Känns ju lite udda att använda ett plåster som ska hjälpa en bli gravid hahah.
    MEN fungerar de så är de ju perfekt.
    De sägs ju dom ska vara väldigt effektiva när progynon inte fungerar.

värt ett försök

Kram
  • Rikolin

Hej alla!!!
    Bara ett kort inlägg, så galet mycket på jobbet, känns som om att jag jobbat 32 dygn i sträck med bara problem, men det är lite påhitt för jag har faktiskt sovit ibland med! : ))
    Jobbar i snitt 12 15h/dag 7 dagari v så det blir inte mkt över till annat som tankar om magen good or bad.

Men är otroligt glad att tråden är igång!!

Tror ff att jag är gravid, hoppas det sitter kvar trots all stress och press. Ska på VUL så snart jag kommer hem från jobbet den 19/3.

återkommer snart, nu ska det sovas, väntar ett mardröms dygn i morgon!!        

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012