• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • joujou
    MoM76 skrev 2012-03-02 22:35:38 följande:
    Hoppas att ni får en kallelse snart!

Jag och min man gör vårt första och förhoppningsvis sista IVF försök på Huddinge pga av att mannen har haft testikelcancer. Så hans simmare är inte dom piggaste.
    Idag fick vi tillbaka ett av våra 9 befruktade ägg Hoppas nu bara att den lilla rackaren vill stanna kvar hos mig!
    Ja, jag glömde ju nämna att vi får testa ICSI på direkten! Så ingen "vanlig" IVF. Men men, sak samma egentligen Kan jag tycka. 

Ååå vad roligt! Grattis! Håller tummarna!
    Jag vill också bli ruvare nu!  
  • Csillag

Wihii guu va skoj MoM.Då håller vi tummarna nu att h*n vill stanna kvar hos dej.

• MoM76
    joujou skrev 2012-03-02 23:49:32 följande:
    Ja, jag glömde ju nämna att vi får testa ICSI på direkten! Så ingen "vanlig" IVF. Men men, sak samma egentligen Kan jag tycka. 

Ååå vad roligt! Grattis! Håller tummarna!
    Jag vill också bli ruvare nu!  
    Det är jättebra att dom gör ICSI på er direkt då ni har så få spermier! Då ökar chanserna mycket att ni ska få några befruktade ägg.

Vi skulle också bara göra ICSI och med mannens spermier som han frös in innan cellgiftsbehandlingen, men när vi kom för ÄP så ville dom plötsligt att han skulle lämna ett färskt prov iaf. Stackaren blev nog lite stressad Och om de färska var bra så skulle dom använda dom istället och spara de frysta.
    Sen när vi kom till ET fick vi veta att de hade använt både färska och frysta samt att de tagit 6st av våra 14 ägg till vanlig IVF. Och döm av vår förvåning när vi fick veta att 3st av dessa hade blivit befruktade! Så det är en av dessa som jag sitter och ruvar på  Och av de ICSI behandlade så blev hela 6st av 8 befruktade.
    Är bara så överlycklig att det gått så bra hittills! Helt över våra förväntningar! Hoppas nu bara att min lilla rackare vill stanna kvar hos mig!

Tyckte det gick sååååå långsamt i början av vår IVF resa, men efter vi började med spray och sprutor så bara sprang tiden iväg och nu sitter man här och ruvar....
    Du ska se att du snart är här också!  
  • MoM76
    Csillag skrev 2012-03-03 11:01:15 följande:
    Wihii guu va skoj MoM.Då håller vi tummarna nu att h*n vill stanna kvar hos dej.
    Tack så mycket! Det hoppas jag också! Bara att vänta och se.... Men vi har ju iaf oddsen med oss!
  • Jottatotta

Hej alla härliga människor!

Är inne på ruvardag 4 och känner precis som jag gjort hela tiden. Ömma bröst och en massa molvärk/mensvärk. Undrar när det skall gå över och förhoppningsvis komma tillbaka som graviditetssymtom i stället. Har dock förstått att för vissa så håller detta i sig hela tiden man andvänder vaggisar oavsätt om man får ett plus eller inte. Humm... denna väntan med alla dessa frågor.

kan någon vänlig själ här inne på tråden uppdater mig i listan. Försökte men det blir ett enda virrvarr när jag kopierar. Hade ET den 29/2 och TD 15/3. Tacksam på förhand.

Kramar    

• hoppfull idag

Hej tjejer!

Jag har varit med i er tidigare tråd men inte skrivit på länge!

Vi har iaf fått börja vår IVF-resa på Akademiska i Uppsala nu, jag blev dock överstimulerad så jag fick inte sätta in ett färskt ägg utan frysa alla. Äggplock var 17/2 och vi fick fem fina ägg till frysen :)
    Nu ska mina äggstockar vila och sedan blir det FET i början av april (10:e?).

Fyll gärna i mina uppgifter i listan..

Kram till er alla!

• hoppfull idag

Vi gör IVF för jag har PCO och ÄL extremt sällan. Vi testade pergotime först men jag reagerade inte på dem.

• Csillag

Hej gumman.va skoj att du har hittat hit oxå.precis kommit hem från jobbet så de blir raka vägen till sängen.fyller i dina uppgifter inorgon.tråkigt att höra att de blev frysen.blev ju så för mej me första gången fast pga tsh värdet.hoppas de blir fet snart för dej oxå.jätte roligt du hittat hit.kram

hoppfull idag skrev 2012-03-03 18:11:37 följande:
    Hej tjejer!

Jag har varit med i er tidigare tråd men inte skrivit på länge!

Vi har iaf fått börja vår IVF-resa på Akademiska i Uppsala nu, jag blev dock överstimulerad så jag fick inte sätta in ett färskt ägg utan frysa alla. Äggplock var 17/2 och vi fick fem fina ägg till frysen :)

Nu ska mina äggstockar vila och sedan blir det FET i början av april (10:e?).

Fyll gärna i mina uppgifter i listan..

Kram till er alla!

• Csillag

Hej flickor.precis hemkommer från jobbe så raka vägen till sängen.egentligen skulle ja vilja sitta o läsa igenom allt men jag vet att då fastnar jag här inne.kikar in imon.e ju nyfiken på hur de går för alla och våra nya här inne.

• Csillag

Hej.

Jag svarar imon.e såååå trött just nu.ska upp vid 04.15 igen så behöver sova lite.kommer tillbaka in imon.igen.

Kram

j

joujou skrev 2012-03-02 20:43:51 följande:
    Tack så jättemycket!!  

Vi har aldrig skyddat oss med varandra, och efter 1½ år så började vi ju undra vad som var på tok. Alla trodde att vi bara stressade upp oss, att "det kommer, när det kommer", men jag tog tag i saken och så fick vi tid för utredning den 2 november 2011. Efter 1 besök så konstaterades det att min sambo har väldigt, VÄLDIGT få spermier. Dvs, 0% att vi skulle klara det "naturlig väg". Så samma dag skickades det i väg en remiss till Huddinge. Sen lämnade vi prover och sånt i början av Februari och ja, nu är som sagt remissen färdigbehandlad och vi väntar bara på kallelse. Och vi har "ansökt" om att få komma till Carl von linné, där vi också gjorde utredningen. Så hoppas så klart vi får komma dit, då vi bor hyffsat nära!

Hur kommer det sig att ni tar till IVF? Tycker det är intressant att läsa om alla som genomgår dettta.

Tänk vilka välplanerade ungar vi kommer få oss en dag! 

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012