• Zoya

Tips om mineralsmink

Hej,

Jag kan bara använda mineralsmink, men har bara testat Bare Minerals och har dessutom köpt en test foundation från Everyday minerals.

Det vore trevligt om ni som har testat mineralsmink eller använder minerals smink kunde tipsa om olika produkter och märken.  

• Svar på tråden Tips om mineralsmink
  • Zoya

Funkar olika märken bäst för olika hudtyper? Fet vs. torr...

• ego

Mitt favoritmärke är Lily Lolo. Det är ljust, täckande och inte för glittrigt. Finns bla på eleven.se

• Zoya
    LivetSomSofia skrev 2012-03-05 07:13:46 följande:
    Apotekets märke "idun"! Jag tycker de är kanon bra!
    Tycker inte du att den är för glittrig? Jag var förvånad när jag testade den på Apoteket, att det var så mycket glitter i foundation.

Vilken hudtyp har du? 
  • Zoya

En annan fråga är också... hur gamla är ni? Påverkar olika märken på "rynkor". Jag är 31år och kan inte ha fel mineralsmink som jag att jag ser rynkigare ut än vad jag är.

• Duckan

Zoya, jag tycker absolut att Id som jag använder fastnar i mina ålderslinjer samt inte är så bra för mig som har torr hy. Jag är 37.
    Glominerals har jag hört bra om men inte testat själv, ännu. 

• Zoya

Jag är 31, har kombinerad hud och har väldigt känslig hud. Jag har använt Bare Minerals i några år, men plötsligt började t-zonen bli fetare och då funkade inte vanliga Bare Minerals, då prövade jag Bare Minerals Matte Foundation, men jag tyckte inte att den var lika bra som den vanliga. 

Även om jag har känslig hud så har jag aldrig upplevt att nån mineral smink kliar, som vissa verkar uppleva.

• LinnéaHammar

Jag bruakr köpa Bare Minerals, men var sugen på att prova en billigare variant.
    Köpte Lumene mineralpuder, en blå dosa. (minns inte vad den kostade, men mycket billigare...)

Jag är helnöjd! har fått mer komplimanger för min hy nu, och hittade en färg som passar mig kanonbra.
    Använder samma borste som jag gjorde till Bare Minreals. (är snart 32 år gammal) 

• Zoya
    LinnéaHammar skrev 2012-03-05 14:45:28 följande:
    Jag bruakr köpa Bare Minerals, men var sugen på att prova en billigare variant.
    Köpte Lumene mineralpuder, en blå dosa. (minns inte vad den kostade, men mycket billigare...)

Jag är helnöjd! har fått mer komplimanger för min hy nu, och hittade en färg som passar mig kanonbra.
    Använder samma borste som jag gjorde till Bare Minreals. (är snart 32 år gammal) 
    Fast brukar inte många såna märken som Isadora, Lumene osv vara "fejk" mineral smink.
Svar på tråden Tips om mineralsmink