• Zoya

Tips om mineralsmink

Hej,

Jag kan bara använda mineralsmink, men har bara testat Bare Minerals och har dessutom köpt en test foundation från Everyday minerals.

Det vore trevligt om ni som har testat mineralsmink eller använder minerals smink kunde tipsa om olika produkter och märken.  

• Svar på tråden Tips om mineralsmink
  • Nina 566

Detta är ett transparant puder som man lägger ovanpå foundation, den har alltså inte samma täckning som tex Bare Minerals foundation. Men den är bra att matta ner i tex T-zonen
  • Zoya

Det verkar inte vara så många som använder flytande mineralfoundation. 

Är det lika mycket mineralsmink om det är flytande? Vilket passar bäst för olika olika hudtyper?  

• Loreena
    Zoya skrev 2012-03-06 20:33:27 följande:
    Det verkar inte vara så många som använder flytande mineralfoundation. 

Är det lika mycket mineralsmink om det är flytande? Vilket passar bäst för olika olika hudtyper?  
    Jag gillar foundation i puderformat. Id's tycker jag är bäst på min hud än så länge. Jag har även provat HHs, men jag tyckte att den kändes och syntes mer. Fördelen med puderfoundation är att man kan blanda ut den med sin egen hudcreme om man vill, eller använda sin egen hudcreme som bas. Så kan man helt anpassa efter sin egen hud.
    Jag använder tex. fuktcreme under på vintern och solskyddscreme/ingenting under foundationen på sommaren.
  • Duckan

Smashbox Halo har jag också hemma men den gav inte mig den täckning på det röda jag vill ha och heller ingen lyster som alla talar om.
    Fasiken jag är nog för torr i huden för mineralpuder.  

• Zoya
    Duckan skrev 2012-03-06 20:49:58 följande:
    Smashbox Halo har jag också hemma men den gav inte mig den täckning på det röda jag vill ha och heller ingen lyster som alla talar om.
    Fasiken jag är nog för torr i huden för mineralpuder.  
    Jag tror att du ska ha flytande mineralfoundation. Jag funderar också på att börja använda det, nu när man har börjat få fina linjer i ansiktet. Jag vill också ha lyster i ansiktet, jag gillar inte den hel matta looken.
  • nevermind
    Nina 566 skrev 2012-03-06 16:53:48 följande:

Detta är ett transparant puder som man lägger ovanpå foundation, den har alltså inte samma täckning som tex Bare Minerals foundation. Men den är bra att matta ner i tex T-zonen
    Jo, men jag har en vanlig foundation/primer (Garniers B.B Cream) under. Den täcker rätt bra och jämnar ut huden. Då räcker det väl med det här pudret? Värt att prova iaf?
  • frecklefart90

Jag har bara testat tre märken än så länge.

Sämst: ID, fick min hud att klia och innehåller en massa skit.

Bättre: Tikei, bra grejer men i torraste laget för min hud. Plus att jag ser FÖR naturlig ut

Bäst: Silk naturals, fina färger, stort utbud, bara bra innehåll (ingen bismut och annat skräp) och jättebilligt.
    Sist gick frakten på ca 70 kr, fick paketet på en vecka och man får mycket smink för pengarna.

host.silknaturals.com/creb/index.php

• Zoya

Jag var till kicks igår och tänkte köpa en flytande foundation från Maybelline, men den produkten hade utgått. Istället köpte jag flytande mineralfoundation från Lumene och en primer som gör att jag får mer "glow". 

• Duckan

Spännande Zoya! Den förra modellen av glowing primer har jag testat, men det syntes inte genom foundationen.

• Zoya
    Duckan skrev 2012-03-08 10:37:41 följande:
    Spännande Zoya! Den förra modellen av glowing primer har jag testat, men det syntes inte genom foundationen.
    Blandade du foundation och primern?
  • Nina 566
    Zoya skrev 2012-03-08 07:02:13 följande:
    Jag var till kicks igår och tänkte köpa en flytande foundation från Maybelline, men den produkten hade utgått. Istället köpte jag flytande mineralfoundation från Lumene och en primer som gör att jag får mer "glow". 

Skoj med nya produkter...måste tests =) Hade den första som skulle ge skimmer, men den var sådär tycker jag...
  • Duckan

Nej, det gjorde jag inte dumt nog, nu vet jag att kan göra det.

Svar på tråden Tips om mineralsmink