• Zoya

Tips om mineralsmink

Hej,

Jag kan bara använda mineralsmink, men har bara testat Bare Minerals och har dessutom köpt en test foundation från Everyday minerals.

Det vore trevligt om ni som har testat mineralsmink eller använder minerals smink kunde tipsa om olika produkter och märken.  

• Svar på tråden Tips om mineralsmink
  • Zoya
    Duckan skrev 2012-03-05 22:09:54 följande:
    Jag känner till cow. SKa kika på det här, tack.
    Jag ska också göra det, jag mejlade dem nyss och frågade om man kunde komma förbi och testsminka sig med Laura Mercier :)
  • snedtak

Inte hittat den här tråden innan, men vad kul! Jag använder ID:s Mineral Veil, men letar fortfarande efetr en bra foundation. Har testat ID och Everyday Minerals och EM leder hitills. EM:s kabukiborste är också grymt skön och prisvärd, medan jag inte ger mycket för ID:s.

Har planer på att prova Tikei i framtiden, är det någon som har erfarenhet av märket?

• snedtak

Jag gillar förresten inte IDs nya burkar, fick hem en ny med återfunktande Mineral Veil, men deras "smarta" lösning gör att det kommer alldeles för mycket puder tycker jag :(

• Duckan

Tikei faller inte riktigt mig i smaken, men vet många som är jättenöjda med det.

• FruLiNi

Jag använder GloMineral foundation och tycker att den är bra. Skulle också vilja ha en foundation som täcker riktigt ordentligt, som man kan ha när man "festsminkar" sig.

Någon som har ett tips på en foundation med dunder-täckning?:)

• Duckan

Fru LiNi, en mineralfoundation eller flytande variant? Clinique har heltäckande vanliga flytande varianter.
    Id täcker bra tycker jag, men ger mig som sagt en torr och lite kakig hy, inget glow alls. 

• Nina 566

Clarins Skin Illusion är en bra foundation. Och med deras Primer under så blir resultatet toppen.

• nevermind
    http://www.beautyplanet.se/Kvinna/Makeup/Ansikte/Puder/Finishing_Powder_Mineral_Veil_SPF_25/prd24362772.aspx?mfr=4211&ppk=pg453

Nån som testat (om nu länken vill funka...).
    Mitt problem är att jag svettas lite runt munnen och att pudret lossnar där, och om pudret är för mörkt blir det värsta randen runt munnen. Fult!
    Blir Orginal rätt blekt och tråkigt? Är Tinted FÖR mörkt? Jag har inte alls mörkt hy, men inte helt blek heller...   
Svar på tråden Tips om mineralsmink