• Zoya

Tips om mineralsmink

Hej,

Jag kan bara använda mineralsmink, men har bara testat Bare Minerals och har dessutom köpt en test foundation från Everyday minerals.

Det vore trevligt om ni som har testat mineralsmink eller använder minerals smink kunde tipsa om olika produkter och märken.  

• Svar på tråden Tips om mineralsmink
  • Wimsan

Mary kays mineral foundation (eller puder) med primern under = SUPER

• Zoya

Jag läste nyss att mineral foundation som puder funkar bäst för yngre hud och mineral foundation i flytande fort passar bättre när man har börjat få rynkor.

Vilka mineral foundation finns det i flytande form? 

• Duckan

Jag har bara provat Maybellines och den gav inte så bra täckning för mig som har mycket röda partier i ansiktet.

• Havsblomma

Jag har bara testat ett märke och det är IDUN Minerals, som finns på någon av Apotekskedjornas butiker. Jag har som sagt inte kunnat jämföra men jag gillar dem skarpt!

Lily Lolo som någon skrev om kommer snart att börja säljas på samma apotek som IDUN finns på också!

Här finns jag på nätet! www.lindisima.se
  • LinnéaHammar
    Zoya skrev 2012-03-05 14:50:00 följande:
    Fast brukar inte många såna märken som Isadora, Lumene osv vara "fejk" mineral smink.
    Nä, fejk är det inte, men många billiga märken upplever jag ha sämre kvalitet. 
    Har provat Isadoras mineralfoundation, men den var världelös... Köpte den inte, men passade på att
    prova den hos en kompis.

Apoteket har en flytande mineralfoundation som är superbra! Vichy heter den och kostar ca 220 kr. 
  • Nina 566
    LinnéaHammar skrev 2012-03-05 18:37:52 följande:
    Nä, fejk är det inte, men många billiga märken upplever jag ha sämre kvalitet. 
    Har provat Isadoras mineralfoundation, men den var världelös... Köpte den inte, men passade på att
    prova den hos en kompis.

Apoteket har en flytande mineralfoundation som är superbra! Vichy heter den och kostar ca 220 kr. 

Fejk kanske är fel ord, men många av dagens märken kallar sina produkter för MINERAL makeup. Men för att det skall klassas som mineral makeup så skall produkten innehålla en viss mängd mineraler osv, det är därför som tex Bare Minerals är mycket dyrare än tex Isadora, Loreal osv. Det går inte att jämföra kvaliten på dessa då de budget produkterna inte innehåller rena mineraler utan massor av annat jox.

Vad kostar IDUN?  Har den samma skimmer som tex Bare M?  
  • cloudberry79

Lancomes flytande mineralfoundation är riktigt bra (www.kicks.se/lancme-b96/makeup/bas/foundation/mineral-c106/teint-idole-silky-mat-p149). Tyvärr gillade jag inte att den var så lättflytande, funkar inte att applicera med svamp eller fingrar, man måste nästan använda borste för att få ett snyggt resultat. Det kändes för meckigt (man måste hålla på rengöra borsten typ hela tiden känns det som) så jag provade Tikeis mineralfoundation istället. Jag är 33 i år, har inga rynkor men relativt torr hy, särskilt nu på vintern. Innan jag applicerar puderfoundation måste jag göra vanlig rengöring och återfukta, men jag får sätta extra fet creme på problemområden (för mig är det nära ögonbrynen, vid näsvingarna och punktvis på kinderna). Så, mina tips är att prova både lancome-foundationen (den är dyr, be om ett prov!) och Tikeis puderfoundation. Den senare är dessutom relativt billig.

Sur, grinig och på smällen.
  • Duckan

Har testat Tikei och den täcker inte utan att ta ganska mycket och då blir det lätt lite kakigt på torr hy är min erfarenhet.

Svar på tråden Tips om mineralsmink