• Zoya

Tips om mineralsmink

Hej,

Jag kan bara använda mineralsmink, men har bara testat Bare Minerals och har dessutom köpt en test foundation från Everyday minerals.

Det vore trevligt om ni som har testat mineralsmink eller använder minerals smink kunde tipsa om olika produkter och märken.  

• Svar på tråden Tips om mineralsmink
  • cloudberry79
    Duckan skrev 2012-03-05 18:48:30 följande:
    Har testat Tikei och den täcker inte utan att ta ganska mycket och då blir det lätt lite kakigt på torr hy är min erfarenhet.
    Lancome är inte heller täckande om man vill ha ett heltäckande resultat. Jag vill inte ha helt täckande, utan lite mittemellan. Inte för lite, men inte heller helt.
    Sur, grinig och på smällen.
  • Duckan

Det kanske inte ts heller vill
    Jag är så röd om kinderna, på ett icke fint sätt att jag vill dölja det men utan att det bir kakigt. 

• Zoya

Jag vill inte ha för täckande, men det är bra att ni tipsar så att ALLA här på tråden kan ta del av era erfarenheter.

En grej med everyday mineral är att den är väldigt matt, påminner mig om när man använde vanlig puder från isadora, det ser inte ut att vara det högsta kvalitén. Fast jag kommer ihåg att jag var inte jätteimponerad av Bare Minerals första gångerna jag använde det, kanske femte gången jag använde den såg jag plötsligt skillnaden mellan vanlig smink och mineralsmink, då var det WOW känsla man fick :) 

Jag kom på plötsligt, jag har även denna:
    http://www.lancome-usa.com/Oscillation-Powerfoundation/1000359,default,pd.html?dwvar_1000359_color=Beige%2010&start=13&cgid=makeup-foundation

Den är inte nån WOW smink. Jag skulle ge den betyg 2,5 av 5. 

• Duckan

Jag har inte heller fått wow-känsla av Id. SKa man få det? På reklamen får alla glänsande fin hy, det händer inte mig med nånting jag testat.

• Zoya
    Duckan skrev 2012-03-05 21:16:14 följande:
    Jag har inte heller fått wow-känsla av Id. SKa man få det? På reklamen får alla glänsande fin hy, det händer inte mig med nånting jag testat.
    Jag tycker att man ska få wow känsla av smink som man använder :)

När jag började använda mineral smink (bare minerals) så kollade jag i tidningar vilka mineral smink hade fått bäst betyg i recensioner. Bare minerals brukade komma två och Laura Mercier fick alltid bäst betyg. Jag köpte Bare Minerals för att det var billigare än Laura Mercier. 
  • Duckan

Men få du sån där glänsande hy som de alltid har i reklamen av Id?

• Zoya
    Duckan skrev 2012-03-05 21:38:45 följande:

Men få du sån där glänsande hy som de alltid har i reklamen av Id?

ja, av den vanliga Bare Mineral foundation.
  • Duckan

Hur gör du då?! Jag blir mattare än mattast av Id Jag har den vanliga och en kabukiborste.

Svar på tråden Tips om mineralsmink