• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Längtar faktiskt efter min mat våg och personvåg. Dessutom är det svårt att gå långa pw här eftersom jag inte riktigt hittar. Men på måndag blir det ordning igen. Hoppas på sköna stranddagar med fruktsallad o fil till lunch o ordentlig träning. Simma längder i grannens pool är också schysst! Hur gör man med simning i runkeeper? Kan ju inte simma med mobilen:). Ett tips till er som vill köpa en armväska till telefonen när ni tränar: på hööks hästsport kostar den 79 kr i stället för 139 som är det billigaste på teknik magasinet. Tyvärr upptäckte jag det efter jag hade köpt min för 139 kr:(

• bonsai
    Amy27 skrev 2012-06-28 10:15:40 följande:
    Bonsai: på fyndiq.se köpte jag min för 39 kr

Va?? Det var det värsta!! Bra kap!
  • bonsai
    sassus skrev 2012-06-29 09:56:01 följande:
    Nu när det är fredag och allt, vad ska ni äta för smaskigt i kväll? Tänker främst på mat. Har idetorka vanligtvis när det kommer till att komma på maträtter, och nu är det ju ännu svårare.

Kräftor, rökta räkor o rökt fisk! Mums!!! Man får äta rätt mycket om man säger så!
  • bonsai

Jag gick upp 16 kg. Gick ner allt ganska fort och vägde då 65 kg. Sen spårade det ur och jag gick upp 17 kg som jag nu kämpar med. Dottern blir 3 år. Nu har jag gått ner 8.5 kg och ska ner 13.5 kg till minst.

• bonsai

Äntligen hemma igen! I morgon börjar allvaret igen. Pw direkt när jag vaknar står på schemat. Ska bli så skönt att komma igen och dessutom kunna äta som jag brukar. Ska gå ner mina kilon innan v 32. Det är ca 4-5 kg. Kom igen nu allihopa så kör vi på!

• bonsai

Ska nog ge mig på plankan också. Har problem med en axel som varit ur led två gånger så jag får se om den orkar det. För övrigt dör jag nog ändå:)

• bonsai
    hzabo skrev 2012-07-01 18:49:49 följande:
    solstråle0001: nej jag använder oxå via telefonen.. via dagbok sen valde jag gröna cirkeln (symbolen) för måltid, sen högst uppe fanns det att välja online recept :) men jag får bara upp namnet o kalorimängden, önskar man kunde läsa receptet för att se om det ungefär är samma som man ätit

Jag tror att du är där man kan söka på allt möjligt online. Dom måltiderna använder jag aldrig då man inte vet vad som är i. Jag kör ingrediens för ingrediens. Sen räknar jag ut vad det blir på 100 g o utgår ifrån det. Lite jobbigt men man kan ju skriva upp vad det blir om man gör samma recept ofta. Tex köttfärssås gör jag alltid på samma sätt. Välkommen förresten!
  • bonsai

Idag började allvaret igen. Pw 45 min. Ätit inom kcal hela dagen. I morgon bitti blir det pw o i morgon em blir det zumba. Kan man använda runkeeper då? Nu jäklar!!

• bonsai
    seafree skrev 2012-07-02 16:38:13 följande:
    Hej hej Jag började använda appen den 28/7 så jag är nybörjare, men väldigt taggad och motiverad. Jag ska gå ned ca 35kg, så jag har en lång tid framför mig. Jag har börjat gå av bussen 2,3km från jobbet så att jag får en "automatisk" promenad till jobbet plus att jag ska försöka ta mig ut på promenader så ofta det går   Vi har Xbox 360 kinect hemma och jag har köpt ett träningsspel som jag provat en gång innan (trodde jag skulle dö) , men nu så ska jag boka in ett pass MINST 3 kvällar/mornar i veckan + promenader och kcal räkning. Känns som om jag är på G nu efter MASSOR med misslyckade försök. Hoppas på lite pepp och tips här! Första målet är 5kg! Ha det gott allesamman! 

Välkommen hit!! Här hjälper vi varandra att orka genomföra det här! Klart vi kommer att peppa dig. Och den här gången ska vi alla lyckas!
  • bonsai

Idag började jag med en pw sen avslutade jag dagen med zumba. Fy fan vad svårt det var! Kände mig som en trasslig marionett docka! Men jag stod ut och tyckte tillslut att det var kul! I morgon blir det pw innan frukost igen!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!