• BK1986

IVF Umeå

Vårivfresa skrev 2017-03-04 10:17:12 följande:

Ja! Åkte in och ut från sjukhuset under flera veckor, kunde inte behålla något alls. Första gången åkte jag in på akuten (10mil enkel resa) Hade en puls på 150, kunde knappt stå upp, kräktes trots att jag inte hade något att kräkas upp längre men dom skickade hem mig för de sa att det var ett virus.. Fick åka in dagen efter och blev inlagd. Hade fått lergigan comp men dom gjorde allt värre. Nu har jag fått primperan och en munsöndrande tablett så jag har fått tillbaka livet! Låg i 9 veckor i sängen och gick ner 7kg... men nu jobbar jag så gott det går :)

Det kommer! Det första jag kände var liksom fladder men nu jäklar sparkar hon heeela tiden :)

Men usch! Är så obeskrivligt glad att jag sluppit illamående. :/

Vad skönt att det blivit bättre också! Lider verkligen med dig!
  • BK1986
    LottaU skrev 2017-03-06 16:41:24 följande:

De ringde från ivf-kliniken idag och frågade om vi kunde komma redan på onsdag morgon och träffa läkaren för uppstart. Tydligen någon som avbokat sin tid. Så himla nervös och förväntansfull på samma gång. Äntligen!

Är det någon som har koll på långa och korta protokollen; typ vad som avgör vilket en får göra? Och när en börjar - på första mensdagen eller så många dagar efter..? Jag är helt grön och tacksam för allt. Beräknar mens nästa vecka och kan inte låta bli att hoppas på att vi får sätta igång direkt! :)

Härligt! Skönt att få komma sig igång. <3

De brukar testa lite olika. Vi gjorde först två korta och sen två långa. Beror lite på vad orsaken till problematiken är, samt hur det går också. Vi hade dålig befruktningsgrad och efter att vi bytte till långa blev det bättre.

Vi har haft Menopur alla försök vilket ska ge en bättre äggkvalitet. Men ja, det är ju väldigt olika det där.

Håller tummarna för att ni snart får starta! :)
  • BK1986

Heja tjejer! Följer och läser här och håller tummarna för er. Ni är alla riktiga kämpar! <3

Vi går in i v 20 idag och det känns helt overkligt att vi snart har gått halva tiden. Förra måndagen gjorde vi RUL och allt såg bra ut. Benen var långa, men vi är båda två långa så det är inte konstigt om även denna lilla människa blir det. :)

• BK1986
    PetiteCherie skrev 2017-03-29 19:37:54 följande:

Åh grattis!! Så underbart det måste kännas.

Längtar så till den dagen man får gå på en RUL (om den dagen kommer alltså, tar ingenting föregivet längre)

Underbart för er!!

Tack! Det var väldigt märkligt att ens ha en bokad tid för det. Förstår till 100 % din känsla av att inte vara säker, men jag hoppas verkligen att ni också får lyckas. <3
  • BK1986
    LottaU skrev 2017-03-29 21:40:06 följande:

Så himla härligt. Grattis!! Det går fort, snart har ni en liten (lång :) ) bäbis! <3

Hur mår du under graviditeten?

Tack! Ja alltså veckorna efter vecka 12 går i normalfart, innan dess gick det oändligt långsamt. :)

Jag mår jättebra! Hade knappt något illamående i början och nu har jag bara lite hjärtklappning (vilket verkar vara vanligt). Så hittills är det väldigt mysigt. :)

Håller tummarna för dig! Har du ÄP imorgon?
  • BK1986
    U Bet I Am skrev 2017-03-29 23:19:19 följande:

Förresten! Ni som blivit gravida efter återförening, hur länge väntade ni innan ni tog grav test och fick +?!

Denna IVF plussade jag på ÄP + 11. På ÄP + 12 var det jättetydligt och även Gravid 1-2 på digitalt. Men det kan ju dröja några dagar till. Beror ju på när man gjort ET och när ägget fäst. Nu råkade jag få en nidblödning på ÄP+6 den här gången, men det är ovanligt.
  • BK1986
    LottaU skrev 2017-03-30 08:41:48 följande:

Kan tänka mig att det bor mycket oro i kroppen, framförallt de första veckorna. Skönt att illamåendet gått över och att du verkar må ganska bra. Hoppas det håller i sig!!

Ja, precis plock imorgon bitti! Försöker att inte släppa fram nervositeten!! Det går sådär. :D

Tack för tummarna, de behövs! <3

Det kommer gå jättebra! Det där fixar du galant ska du se. :) Hoppas att det blir ett gäng fina äggisar! Håller tummarna. <3
  • BK1986
    U Bet I Am skrev 2017-03-30 09:00:21 följande:

Tack för svar! <3

ÄP står det för Äggplock? + 12 dagar?

Är ny på detta. :S

Ja precis! Ursäkta att jag var otydlig. :) Äggplocket räknas ju som vecka 2+0 och motsvarar ägglossning. Så att testa något mycket tidigare än 11-12 dagar efter äggplocket ger nog sällan utslag. Ovitrellen kan ju också vara kvar i kroppen i upp till 10 dagar, så testar man för tidigt kan det vara den som spökar.

Det är därför "the two week wait" är så seg! Bara att försöka ställa in sig mentalt på det. ;)
  • BK1986
    U Bet I Am skrev 2017-03-31 21:52:49 följande:

Ca hur långt efter återförsel fäster ägget?

Det beror på vilken dag du gör återförandet. Vi satte tillbaka 2-dagars och jag fick nidblödning på äggplock+6. Vet att jag har sett en tabell cirkulera om hur det blir när man sätter tillbaka blastocyst, då kan det bli någon dag senare.
Svar på tråden IVF Umeå