• BK1986

IVF Umeå

Micro: Förstår. Det tog rätt lång tid innan jag slutade blöda också. Hann vara på en koll för att jag inte förstod varför det aldrig gav sig. Fick till svar att allt såg bra ut och att det förmodligen var min mens som kommit igång redan två veckor efter skrapningen. Så det kan ju vara normalt. Jag blödde tre veckor efteråt.

Hoppas att ni får komma igång snart, men ge er själva lite tid att återhämta er också. För mig behövdes det mer än jag trodde. <3

• BK1986

Hej! Här rullar det på. Noll biverkningar som tur är. :) Fick blödningen idag men kliniken säger ändå att man ska spraya minst 14 dagar plus dubbelkolla med blodprov. Hade hunnit bli peppad på att vi skulle få köra igång redan nu.

I övrigt känns allt så avslappnat. Jag har inte känt mig stressad alls då jag råkat bli försenad med att ta nässprayen eller rentav missat ett tillfälle. Känns nästan oförskämt lugnt. Kan hända att det ändras när sprutorna läggs till.

Hur har ni andra det? <3

• BK1986

Micro: <3 Så märkligt! Har du ringt och pratat med kliniken?

Kvinna32: Lycka till! :)

Här rullar det på. Kliniken ville att man skulle spraya minst 2 veckor, så på måndag blir det blodprov för att se så att jag är nedreglerad. Förhoppningsvis sprutstart nästa vecka och ÄP vecka 47. :)

• BK1986

drömmer om ett barn: Usch! Beklagar sorgen. <3 Här behöver du inte förklara dig. Man är inne när man vill och orkar. <3

Kvinna32: Men vad säger du! Det har jag aldrig hört talas om. Trodde att tjock slemhinna var någonting positivt! Vad händer nu då?

Egen uppdatering: Blodprovet i måndags visade ett värde på 70 och jag är alltså nedreglerad. Tjoho! :) Tog första sprutan Menopur igår så nu är vi äntligen igång igen. Planerat ÄP vecka 48.

• BK1986

Hej allihopa! Vad kul att det är så mycket aktivitet här inne. :)

Igår gjorde vi UL som visade 12 äggblåsor över 10 mm. Nytt UL på måndag och förhoppningsvis ÄP på onsdag. :)

Ser att det är många som undrar över utredningar. På oss är det egentligen inga "fel" förutom att jag har "PCO-iga äggstockar" (som läkaren sa) och därför har oregelbunden mens och förmodligen inte ägglossning. Vi sökte hjälp i januari 2015 och fick börja med Pergotime i april. Sex månader fick vi på oss och remissen för IVF gick iväg i november 2015. Vi fick första mötet redan i början på december och start med första IVF i januari 2016.

Har hört att om man inte hittar något fel alls så kan man måsta försöka ett år till själva innan remissen går iväg, men det är olika från fall till fall.

• BK1986

Hej på er! Igår hade vi ÄP och fick ut 8 ägg. Då vi har haft skitdålig befruktning tidigare så körs PICSI på alla. Nu gäller det bara att ta sig genom de hemska timmarna fram till samtalet om hur det har gått. Ingenting är självklart i denna värld, och får vi göra ET är jag fantastiskt nöjd. Kram på er! <3

• BK1986

Fru S: Det ser onekligen ut som en stegring. Tror nog det kan vara som läkaren sa. Ett har fäst och det andra inte. Verkar ju rimligt om hcg ökar och du inte blöder mer. Håller tummarna för det! :)

• BK1986

Micro: Hur går det? Har ni kommit fram till någonting? <3

Fru S: Så länge det inte bleknar skulle jag nog tro att det är OK. Börjar det avta i styrka kan det nog vara sämre. Håller tummarna att det fortsätter bli starkare! <3

• BK1986
    Fru S skrev 2016-12-08 07:35:22 följande:

Dagens test var ju bilden högst upp dvs onsdagens test.

har testat imorse med ett vanligt Clearblue-test och det blev ett starkt plus nästan på en gång! Hittills idag blöder jag mindre än igår så jag hoppas blödningen avtar mer under dagen och att det inte betyder att något har lossnat och åkt ut helt nu. 

Törs inte riktigt tro att det är sant! 

Nån som vet hur fort testen blir svagare om man får missfall så här tidigt? 

I det här läget tror jag att det går väldigt fort att hcg sjunker. Det enda som går göra är ju att be om blodprov för att kolla nivåer och ev ökning.
  • BK1986

Grattis Norris! Vad spännande. <3 När har du testdag? :)

Jag kör 3 ggr/dag. Typ kl 6, 14 och 22. Det är inte toknoga med tider vad jag har förstått. För mig tar det alltid några timmar innan det rinner ut. Så det är bara att bita ihop och låtsas som ingenting på jobbet. :D

Ruvardag 6 med 2-dagars för mig. Tiden går långsamt!

Svar på tråden IVF Umeå