• BK1986

IVF Umeå

Äggplock avklarat idag. Gjorde som väntat ont och hade jätteont efteråt - men resulterade i 15 st ägg. Så nu håller vi alla tummar för att ICSI lyckas bättre denna gång.

• BK1986

Tack hörni! Nu är jag jättenervös eftersom inget blev befruktat förra gången. Om det blir ett enda kommer jag vara så glad!

Micro: Håller tummarna för dina två guldägg!

• BK1986

Uppdatering: Av 15 var 8 användbara, och hela 4 stycken befruktade! Så bra resultat har vi aldrig haft. Känns helt fantastiskt. :)

• BK1986

Tack Micro! Vi får se hur de utvecklas helt enkelt. Har ställt frågan om vi kan få två tillbaka om det är så att bara två har klarat sig. Så det är till att vänta och se. :)

När har ni testdatum?

• BK1986

Hej och glad midsommar på er!

Igår fick vi tillbaka ett fint 8-celligt embryo som jag nu ruvar på. Av de resterande tre såg ett lika fint ut, ett delade sig lite sakta men skulle få en chans att bättra på sig och det sista hade kasserats. Det är som att vi dragit en vinstlott. Jag är så otroligt tacksam och ödmjuk för vårt resultat då det gått så dåligt tidigare. Officiellt testdatum är 11/7.

Håller tummarna för oss allihop! Stor kram till er! :)

• BK1986

Idag fick vi besked om att inget av de två embryona gick att frysa. Har dock förstått det som att det är mer undantag att man får något till frysen. Det har även börjat sticka på vänster sida idag. Nu börjar ruvarnojorna.

Hur går det för er andra?

• BK1986

drömmer om ett barn: Jo det känns lite trist, men det har gått så otroligt bra i övrigt att det känns helt okej ändå. :)

Man undrar ju verkligen. Har lite stick och hugg men inget mer. Första gången fick jag mensvärk samma ruvardag och då tog det inte så det är klart man blir nervös.

• BK1986

God morgon! Idag plussade jag på CB och fick gravid 1-2 på digitalt. Känns helt surrealistiskt. :)

• BK1986

drömmer om ett barn: Tack så mycket! Har hört andra säga att det är svårt att förstå, och det är det verkligen. :) Ska försöka få mig ett ultraljud i vecka 8. Annars blir det inte förrän vecka 12 när de öppnat igen i Umeå. Det känns sent!

• BK1986

drömmer om ett barn: Verkligen! Har beställt hem fler tester så att jag kan hålla lite koll på hur det utvecklar sig. ;) Ringde direkt till barnmorskemottagningen och de skulle ordna UL samt att jag fick tid för provtagning och inskrivningssamtal redan nu. Hon sa att det snabbt blir fullt så det var bra att jag ringde.

Hur mår du då? Vilken vecka är du i nu? :)

Svar på tråden IVF Umeå